کد خبر : 563233 تاریخ : ۱۴۰۳ جمعه ۲۵ خرداد - 18:10
لایروبی ۱۳۵ هزار متر طول از انهار سطح منطقه ۲۱ از اول خرداد ماه ۱۴۰۳ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۱ از لایروبی ۱۳۵ هزار متر طول از انهار سطح منطقه از اول خرداد ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "مسعود نوابی" در این باره گفت: در راستای اجرای طرح نگهداشت شهر جهت ارتقاء بهداشت و سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در معابر شهری، اداره خدمات شهری نسبت به شست و شو و لایروبی انهار در سطح منطقه اقدام کرد.

وی افزود: موضوع نظافت، شست و شو و لایروبی مستمر انهار به منظور حفظ بهداشت محیط در معابر شهری در دستور کار نواحی قرار دارد. همچنین لایروبی کانال‌های فاضلاب و انهار معابر از جمله فعالیت‌های روزانه حوزه خدمات شهری است که با هدف روان‌سازی هدایت آب‌های سطحی، رفع آبگرفتگی احتمالی، ارتقای بهداشت، رفع مشکلات زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع به‌ خصوص در فصول گرم سال صورت می‌پذیرد.

نوابی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس از اول خرداد ماه لایروبی ۱۳۵ هزار مترطول از انهار سطح منطقه توسط عوامل حوزه خدمات شهری به صورت دستی و مکانیزه انجام شد که در مجموع ۳۰ تن انواع پسماند در قالب ۱۵ سرویس جمع‌آوری و انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه پاکیزه نگه داشتن سیمای شهری علاوه بر زحمات شبانه‌روزی نیروهای منطقه، نیازمند همکاری شهروندان نیز است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آب‌گرفتگی انهار و معابر سطح شهر، عدم رعایت نظافت توسط برخی از شهروندان است، چرا که بعضاً مشاهده می‌شود زباله و پسماند توسط برخی افراد در معابر و انهار ریخته می‌شود و این امر باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی مناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری‌زا می‌شود.