کد خبر : 563351 تاریخ : ۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير - 16:09
مسیر دلار بعد از انتخابات قیمت دلار با وجود تحولات و اتفاقات سیاسی که در ماه اخیر رخ داد ریتمی خنثی داشت و از مسیر مورد انتظار خارج نشد و در محدوده ای مشخص رفت و برگشت داشت. در روزهای گذشته تقاضا برای دلار ضعیف بود و بازار اجازه نمی داد قیمت ها از محدوده ای مشخص بالاتر برود.

نوآوران آنلاین- قیمت دلار با وجود تحولات و اتفاقات سیاسی که در ماه اخیر رخ داد ریتمی خنثی داشت و از مسیر مورد انتظار خارج نشد و در محدوده ای مشخص رفت و برگشت داشت. در روزهای گذشته تقاضا برای دلار ضعیف بود و بازار اجازه نمی داد قیمت ها از محدوده ای مشخص بالاتر برود.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین مناظرات میان کاندیداهای ریاست جمهوری در روزهای گذشته بیشترین سیگنال را به بازارهای مالی داده است. به جز انتخابات ریاست جمهوری در ایران، انتخابات آمریکا نیز سیگنال‌های مبهمی را به بازار ارز ایران ارسال می‌کند و تحلیلگران اقتصادی معتقدند این انتخابات تاثیرات زیادی بر بازار ارز ایران داشته و و مهمترین عامل تحریک و تحرک قیمت دلار است.

کامران صداقت تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار روزنامه نوآوران گفت: مسیر دلار بعد از انتخابات شتابی نخواهد داشت و اگر اصلاح طلبان روی کار بیایند به احتمال قوی ریزشی نیز خواهد بود.

وی افزود: روندی که در حال حاضر در بازار ارز و مخصوصا دلار وجود دارد به اصطلاح شرایط خفتگی بازار نامیده می شود و این روند تا زمان انتخابات آمریکا ادامه دار بوده و در ابهام است. خفتگی بازار زمانی اتفاق می افتد که شرایط بر اساس یک پیوند سیاسی رقم خورده باشد بنابراین تا انتخابات آمریکا بعید میدانم که تغییرات خاصی روی دلار اتفاق بیفتد.

همانطور که گفته شد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیگنال های مهمی به بازار ارز ایران ارسال می کند و سرنوشت قیمت دلار ایران تحت تاثیر دو انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا و ریسک های سیاسی و اقتصادی قرار خواهد گرفت. بعد از انتخابات ایران در فاصله نسبتا کمی انتخابات آمریکا آغاز خواهد شد و تا حدودی ریسک‌های سیاسی توسط اخبار به بازار تزریق می‌شود و در نتیجه احتمالا نوسانات زیادی هم در بازار ارز رخ دهد.

زهرا مالمیر روزنامه نوآوران