کد خبر : 563531 تاریخ : ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - 11:15
« شپاس » ۳۳۵ تومان سود داد مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نفت پاسارگاد روز چهارشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۲ با حضور ۹۱درصد از سهامداران در محل این شرکت برگزار و ۳۳۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

نوآوران آنلاین-در ابتدای این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۱۴۰۲ قرائت و به سوالات سهامداران نیز پاسخ داده شد.

دکتر اکبر دادخواه مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در این مراسم در خصوص اقدامات انجام شده این شرکت بیان کرد: بهره مندی از قانون بودجه مبنی بر جذب حداکثری وکیوم باتوم تهاتری ، تنوع سیاست های فروش اعتباری و وصول وجوه ناشی از عملیات فروش با استفاده از ابزارهای بدون ریسک بانکی، بهره مندی از تسهیلات و تنزیل اعتبار اسنادی از سیستم بانکی کشور با استفاده از حداقل هزینه تامین وجه، تولید گریدهای متنوع با مشخصات فنی مشتریان داخلی و صادراتی، تامین بهینه وکیوم باتوم از طریق پیش بینی و تحلیل بازار با تشکیل کارگروه تامین خوراک از اقدامات انجام شده در این مدت نباشد.

وی افزود: همچنین تکمیل چرخه دانش بنیان با توجه به انعقاد قراردادها با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده از معافیت های مالیاتی آن، حضور در منطقه اصفهان و جذب وکیوم تهاتری و بورس کالا از طریق پالایشگاه اصفهان، انتقال بالغ بر ۶۵۹هزار تن محصول نهایی باتوجه به وسعت جغرافیایی، پیگیری از طریق بورس کالا جهت تنوع بخشی به شیوه های فروش صادراتی و بهره مندی از توسعه بازارها و تسهیل فرآیند فروش از طریق شرکت های فرعی سروس و هرمز پاسارگاد نیز از دیگر اقدامات انجام شده شرکت نفت پاسارگاد است.

همچنین در بررسی عملکرد مالی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره قبل بیان شد: شرکت نفت پاسارگاد در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۴۰ میلیارد تومان سود تولید کرده و سود عملیاتی شرکت نیز در این مدت دو برابر شده است.

بازدهی سهم نفت پاسارگاد ( نماد سپاس ) در بورس اوراق بهادار نیز ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز ۴۳درصد بوده است.

در خصوص پروژه های آتی و توسعه ای شرکت نیز گفته شد: احداث اسکله اختصاصی به همراه تاسیسات ذخیره سازی و بارگیری محصول در پایانه بندر امام خمینی(ره) ، تامین تجهیزات و بهبود زنجیره لجستیک و پشتیبانی شرکت بصورت مرحله ای از اقدامات در دست انجام و پروژه های آتی و توسعه ای شرکت نفت پاسارگاد هستند.

از دستاوردها و گواهینامه و جوایز اخذ شده این شرکت به دریافت تندیس صد شرکت برتر، گواهینامه ایزو، جوایز زیست محیطی، جایزه تعلی و پیشرفت و واحد نمونه صنعتی و .... اشاره شد.

در انتهای مجمع صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تصویب و روزنامه اطلاعات و ایران به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند. همچنین سود تقسیمی به ازای هر سهم ۳۳۵۰ ریال اعلام شد.

 

زهرا مالمیر _ خبرنگار