کد خبر : 563779 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد - 19:01
شهردار منطقه ۴ خبر داد: ۱۹ پد بالگرد فعال در شمال شرق شهر شهردار منطقه ۴ از آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح این منطقه خبر داد و گفت: وجود پدهای بالگرد در سطح منطقه یکی از الزامات برای مواقع بحرانی و ضروری است که به این مهم در این منطقه توجه خاص شده است.

نوآوران آنلاینبه نقل از روابط عمومي شهرداری منطقه ۴ ، علی اصغر کمالی زاده در این باره گفت : باعنایت به گسترش خدمات اورژانس هوایی از لحاظ کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال هاي اخیر و بنا بر سیاست هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور خدمات اورژانس هوایی به شدت حال فراگیري و توسعه می باشد و یکی از استراتژي هاي نظام سلامت به شمار می رود.

وی افزود: در این راستا تعداد زیادی ماموریت ثانویه (انتقال بیمار از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر) و تعداد قابل توجهی مأموریت ویژه (انتقال عضو پیوندي، کمک رسانی در حوادث طبیعی (سیل و زلزله)، انتقال خون، شناسایی منطقه حادثه جهت امدادرسانی و ...) را نیز انجام می دهند.

کمالی زاده گفت: با توجه به این حجم مأموریت و افزایش این مأموریت ها در آینده نزدیک نیاز به ساخت محل ایمن جهت فرود(landing )  و خروج (take off) بالگرد در مکان های مخصوص و بیمارستان ها شدیدا مورد نیاز می باشد.

شهردار منطقه ۴ گفت: با توجه به این مهم و در این راستا ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست به احداث و بهسازی ۲ پد بالگرد در سطح این منطقه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت استانداردهای لازم، ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه با حضور دکتر قادری مدیریت اورژانس هوایی استان تهران نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.