کد خبر : 584497 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - 10:50
خلاصه اخبار مجلس، ۸مهر؛ بررسی جنایات رژیم صهیون در جلسه غیرعلنی مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسات علنی و غیرعلنی امروز (یکشنبه) هشتم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

 

 در پی شهادت سیدحسن نصرالله ، مجلس شورای اسلامی سیاه پوش شد و صبح امروز، جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوع شهادت دبیرکل حزب الله لبنان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علنی هم رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر جنایت‌های باند ترور صهیونیستی، گفت: ما حمایت از مقاومت را اقدامی بر اساس باورهای عمیق انسانی و اسلامی و همچنین حفظ و تقویت مقاومت را بخشی از ارکان استراتژیک تامین امنیت ملی و امنیت منطقه در برابر تجاوزگران صهیونیست می‌دانیم و بر اساس حکم شرعی رهبر انقلاب در کمک به مقاومت تا هر سطحی که لازم باشد به خود تردید راه نخواهیم داد و همچنین معتقدیم رژیم صهیونیستی با پشتیبانی های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی مالی، رسانه‌ای و بین‌المللی آمریکا اقدامات جنایتکارانه خود را طراحی و اجرا می‌کند و ایالت متحده در تمام این جنایت‌ها شریک جرم است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی را مجبور به رعایت چارچوب‌های انسانی و بین‌المللی نکرده است باید تبعات آن را بپذیرد.

در جریان این نطق، نمایندگان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ضمن تجمع مقابل جایگاه هیأت رئیسه، با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان او را محکوم کردند.

درادامه جلسه علنی، روح‌الله متفکر آزاد در نوبت تذکر خود، در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قطعاً مقاومت اسلامی لبنان بلد هستند که چگونه تقاص شهید بزرگ را پس بگیرند.

در تذکری دیگر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی هم تاکید کرد: این اقدام نشانگر ضعف باند جنایتکار رژیم صهیونیستی است و آنها حیات خود را در خونریزی و راه انداختن دریای خون می‌دانند اما بدانند در این دریای خون بدون شک غرق خواهند شد./ ایسنا