کد خبر : 584513 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - 16:45
در آیین رونمایی از سامانه «چکاد» و «ریال‌دیجیتال» مطرح شد؛ آقای دکتر اسکندری: در مسیر پیش‌رو، نگاه ما به‌سمت بانکداری دیجیتال است آیین رونمایی از سامانه «چکاد» و فاز عملیاتی «ریال‌دیجیتال» بانک‌آینده روز دوشنبه دوم مهرماه سال‌جاری با حضور دکتراسکندری، مدیرعامل؛ اعضای هیأت‌مدیره و هیأت‌عامل، مدیران امور به‌همراه جمعی از مدیران و رؤسای ادارات حوزه و شعب تهران در محل ساختمان مرکزی بانک‌آینده، برگزار شد.

نوآوران آنلاین-

به‌گزارش روابط‌عمومی بانک‌آینده؛ در این مراسم دکتراسکندری، مدیرعامل، ضمن بیان این نکته که طراحی، توسعه و نگه‌داشت چنین خدمات و محصولاتی از جمله اصلی‌ترین وظایف ما است که مزایای پایدار بانک نیز را رقم خواهد زد، بر اهمیت آگاهی‌رسانی، اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی مرتبط با این محصولات با هدف عرضه آن‌ها در موقعیت‌های مختلف تأکید کردند و افزودند: علاوه بر بهره‌گیری از بسترهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی اعم از: دیداری، محیطی و رسانه‌ای، اشراف کامل همکاران بر ویژگی‌های این محصولات و معرفی و تشریح قابلیت‌ها و کاربردهای آن، می‌تواند مهم‌ترین نقش را در آشنایی مشتریان و جلب اقبال عموم مردم به چنین خدمات و محصولات نوینی ایفا نماید.
مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به کارکرد گسترده ریال‌دیجیتال در ارتباط با دستگاه‌های پذیرنده- Pos، این نکته را به رؤسای شعب حاضر در نشست یادآورد شدند؛ در آینده‌ای نزدیک، تمام بانک‌ها و مجموعه‌های همتا سعی بر آن خواهند داشت که دستگاه‌های پذیرنده خود را به این امکان مجهز سازند و به‌طبع، بانکی در جلب مشتریان موفق‌تر خواهد بود که از هم‌اکنون دستگاه‌های پذیرنده (Pos) بیشتری را به جامعه هدف، معرفی و در اختیار آن گذاشته باشد. از همین‌رو، شایسته است، همکاران شبکه شعب ضمن آشنایی با کاربرد، قابلیت و مزایای ریال‌دیجیتال، این امکان را به مشتریان معرفی کنند تا ضمن بهره‌مندی مشتریان از این خدمت، جذب‌منابع نیز به‌عنوان مهمترین فعالیت شعب، محقق گردد.
دکتر اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول چک الکترونیکی- چکاد اظهار داشتند: نگاه ما در مسیر پیش‌رو، باید بر این اصل شکل بگیرد که مشتریان، به‌ویژه مشتریان جوان، به‌سمت ابزار دیجیتال روی می‌آورند. بر همین اساس، هر بانکی که بسترها و زیرساخت‌های آن را فراهم کند، در عرضه این قبیل محصولات نیز موفق‌تر عمل خواهد کرد. از همین‌رو باید ضمن برنامه‌ریزی و حرکت به‌سوی بانکداری دیجیتال، بسترهای لازم را هدف‌‌گذاری کرده و گسترش دهیم. در حال‌حاضر با توجه به ورود دیگر بانک‌ها در عرصه ریال‌دیجیتال، راه‌اندازی این محصول، گام نخست به‌شمار می‌رود و آن‌چه حائز اهمیت است، توسعه و نگه‌داشت این خدمت و محصول می‌باشد.
ایشان با بیان این‌که بانک‌آینده نوزدهمین بانک در به‌کارگیری سامانه چکاد و چک‌الکترونیکی است، افزودند: این به آن معناست که حدوداً 12 بانک هنوز به این بخش ورود نکرده‌اند. با چنین رویکردی باید علاوه بر معرفی این محصول و تلاش در راستای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان با این امکان، همکاران فعال در حوزه کسب‌وکار نیز ابزار و ملزومات این محصول را در جامعه فراهم آورند.
مدیرعامل بانک آینده در ادامه با اشاره به عملکرد شعب ارزی بانک، سودآوری پایدار را در گرو فعالیت ارزی، بازاریابی و شناسایی مشتریان فعال در حوزه واردات کالا و خدمات دانستند و ضمن تأکید بر اهمیت بحث ثبت‌سفارش اظهار داشتند: این‌گونه فعالیت‌ها، پکیج (بسته‌) کاملی را شکل می‌دهد که دربرگیرنده منابع ارزی و ریالی؛ درآمدهای مشاع و غیرمشاع و خدمات کارمزدی از جمله ضمانت‌نامه تعهد پرداخت گمرکی، خواهد بود.
مدیرعامل بانک در پایان سخنان خود بر ضرورت تعامل و ارتباط مستقیم مدیریت امور بین‌الملل بانک با شعب ارزی، تأکید کردند و تعامل دوسویه و توجه و ترتیب اثر دادن به نقطه‌نظرات و پیشنهادهای دو طرف را عاملی مهم در رفع موانع و طی مسیر به‌نحوی مطلوب دانستند.