کد خبر : 584745 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان - 20:15
سرمقاله اختصاصی نوآوران مسؤولان نسبت به افزایش قیمت‌ها بی‌اعتنا نباشند مجیدرضا حریری / رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی بسیاری از خانوارهای ایرانی روزهای تلخی را سپری می کنند که اصلا سابقه نداشته است.

مشکلات اقتصادی و گرانی در اقتصاد ایران طی سال های اخیر رشد صعودی به خود گرفته است و گویا قرار نیست بهبود یابد.

مردم در سختی و فشار زندگی می گذرانند و گرانی ها روز به روز افزایش می یابد. اغراق نکرده ایم اگر این وضعیت را بحران تلقی کنیم و همان طور که همگان به وضوح شاهد هستند حتی در شرایطی که نرخ دلار در محدوده مشخص و ثابتی است نیز همچنان با قیمت های بالا مواجه هستیم؛ از این رو می توان نتیجه گرفت که نرخ ارز نیز عامل تعیین کننده قیمت ها نیست و مشکل از جای دیگر است.

باید در زمینه اداره امور اقتصادی تغییر رویه دهیم و نوع مدیریت را بهبود بخشیم. کشور ما همواره گرفتار مدیریت غلط بوده است.

شاهد مثال این امر را می توان مشکلات اقتصادی موجود دانست. در حال حاضر در حوزه اقتصادی با بحران هایی مواجه هستیم که می توان گفت تا مدت ها قادر به رفع آن ها نیستیم.

در حال حاضر نیز که ثبات اقتصادی از اقتصاد خداحافظی کرده و شاهد بی ثباتی و ناآرامی هستیم، وضعیت به گونه ای آشفته شده است که نمی توان معیشت مناسبی را تجربه کرد.

مسؤولان باید بپذیرند که اگر اقدامات مناسبی در زمینه ایجاد ثبات اقتصادی ترتیب دهند اوضاع بهبود می یابد و مشکلات مالی مردم تا حد زیادی رفع می شود تا این که اقداماتی در زمینه افزایش حقوق ها انجام دهند و نهایتا نیز تورم دامن گیر مردم شود.

به همین منظور باید مسؤولان نسبت به بروز کوچک ترین گرانی هشیار باشند و با بی اعتنایی از کنار افزایش قیمت ها عبور نکنند.

معیشت خانوارهای ایرانی طی سال های مختلف به دنبال سیاست های اشتباهی که مسؤولان قبلی در پیش گرفتند آسیب دیده است. به دنبال این مشکلات اقتصادی شاهد هستیم که مردم در تأمین کالاهای اساسی شان دچار مشکل هستند و نمی توانند ساده ترین نیازهای شان را تهیه کنند و درنهایت از آن صرف نظر می کنند. هر کالایی که گران می شود وقتی مردم می بینند که درآمدهای شان کفاف نمی دهد، چاره ای جز نخریدن برای شان باقی نمی ماند.