تاریخ انتشار: مرداد 21, 1404 - 1 روز پیش
موضوع:‌ اقتصادی
شماره: 10280
روش-های-مقابله-با-بحران-اقتصادی-در-کشورهای-مختلف

تغییرات ناگهانی در رفتار خرید و نقش برندها

در بحران ۱۲ روزه اخیر، رفتار مصرف ‌کنندگان به‌ سرعت دستخوش تغییر شد؛ از افزایش خرید اقلام بهداشتی، کنسرو و تنقلات گرفته تا گرایش بیشتر به فعالیت‌های خانوادگی و جست‌ و جوی آرامش در پیام برندها. نتایج یک بررسی میدانی نشان می‌دهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تثبیت قیمت و تأمین موجودی، نقش مهمی در ایجاد این آرامش ایفا کرده‌اند. در این میان، برخی کسب‌ و کارها با ارائه تسهیلات یا پیام‌های همدلی توانستند اعتماد مصرف‌ کنندگان را جلب کنند؛ اما گروهی دیگر با بی‌ توجهی به نیازهای جدید، فرصت اثرگذاری را از دست دادند.