تاریخ انتشار: فروردین 28, 1404 - 3 ماه پیش
موضوع:‌ علم و تکنولوژی
شماره: 7178
حمید ضیایی پرور

هوادار بالاتر از مشتری

در ادبیات مرتبط با ارتباطات و بازاریابی، معمولاً واژه‌هایی مانند مشتری، مخاطب، مشترک یا کاربر را زیاد می‌شنویم؛ این‌ها همه نشان‌دهنده‌ی نقش‌هایی هستند که افراد در فرآیند مصرف خدمات یا پیام‌ها ایفا می‌کنند. این نقش‌ها عمدتاً حالتی منفعلانه داشته و در قالب مدل‌های خطی و انتقالی ارتباط تعریف می‌شدند. اما طی سال‌های اخیر، با رشد فزاینده شبکه‌های اجتماعی و تغییراتی که در سبک ارتباطی مردم رخ داده، الگوی ارتباطی یک‌سویه جای خود را به ساختارهای مشارکتی، بازتابی و پویا داده است.