تاریخ انتشار: اردیبهشت 9, 1404 - 2 ماه پیش
موضوع:‌ اجتماعی
شماره: 7604
حمید ضیایی پرور

تغییر مرجعیت رسانه‌ای در ایران

مرجعیت رسانه‌ای یکی از مفاهیم اساسی در حوزه رسانه‌ای و ژورنالیسم است که تحت شرایطی نظیر فرایند اقناع‌سازی، اعتمادسازی و استقلال خبری مورد نیاز رسانه حاصل می‌شود. برخی تعاریف فشرده مرجعیت رسانه‌ای را می‌شود این‌گونه ارائه داد: مراجعه افکار عمومی به رسانه به‌منظور اطلاع از رویدادها، اعتماد عمومی به رسانه، ویژگی راهبری و هدایت افکار عمومی توسط رسانه، تأثیرگذاری رسانه بر افکار عمومی.