تاریخ انتشار: اردیبهشت 22, 1404 - 2 ماه پیش
موضوع:‌ اجتماعی
شماره: 8151
کاریکاتور خاموشی

چهل سال بعد در چنین روزهایی!

چهل سال پس از آن که یک تهیه‌کننده سینما گفت: «سینما دیگر مزه قدیم را ندارد؛ تهیه‌کننده‌ها به رقص و آواز بازیگران مرد روی آورده‌اند!» سخنگوی انجمن تهیه کنندگان سینمای هند اعلام کرد: سینمای عامه پسند ایران به رقیبی جدی برای سینمای عامه پسند هند تبدیل شده است و همین روزهاست که گوی رقابت را از سینمای هند بگیرد. این تهیه کننده هندی در ادامه و در جمع خبرنگاران سینمایی کشورش گفت: «البته فرق سینمای عامه پسند ما هندی ها و ایرانی ها در این است که جذابیت سینمای ما بیشتر بر روی حرکات موزون و آواز خانم ها و جذابیت سینمای عامه پسند ایران، بیشتر بر روی رقص و آواز آقایان متمرکز است!». وی در ادامه بیان کرد: «هر چند که محققان سینمای هند توانسته اند به دوره ای از سینمای عامه پسند ایران هم دسترسی پیدا کننده که تقریباً از یاد و خاطره خود ایرانی ها هم رفته است. در این دوره، فیلم های همه پسندی ساخته می شد که نه تنها هیچ بازیگر مردی در آنها آواز نمی خواند و ساز نمی زد و قِرِ موجود در کمرش را به اطراف نمی ریخت، بلکه مردان با سبیل های از بناگوش در رفته و کله کچل و صداهای خشن و کشت و کشتار، جذب مخاطب می کردند!». این تهیه کننده سینمای هند که شناخت عمیقی از سینمای ایران داشت، نمونه این قهرمانان مردِ فاقدِ قر و قمبیل برای جذب مخاطب را شخصیت سینمایی “زینال بندری“ معرفی کرد که بازیگر آن یعنی “جمشید هاشم پور“؛ بدون کوچک ترین قری، نزدیک 20 سال فیلم “تاراج“ را در ایران، روی پرده اکران داشت!