بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 115161 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۱۹ - 20:02
موتورسواران متخلف جریمه می شوند

موتورسواران متخلف جریمه می شوند

موتورسیکلت همواره یکی از اولویت‌های جدی پلیس در انضباط‌بخشی به عبور و مرور بوده است. ماهیت موتورسیکلت که یک وسیله دو چرخی است ایجاب می‌کند قدرت مانور بالایی داشته و ارتکاب برخی از تخلفات مانند حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز و... را برای راکب این وسیله امکانپذیر می‌کند.

نوآوران آنلاین-

برای برخورد با تخلفات و انضباط‌بخشی به این گروه از کاربران ترافیک، باید یکسری محدودیت‌های جدی در بحث نوع و ظرفیت موتورسیکلت مورد استفاده در شهرها مدنظر باشد. براساس قانون تنها تردد خودروهای پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد و BRT در این خطوط مجاز است و سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها اجازه تردد در این خطوط را ندارند. به همین منظور پلیس تهران بزرگ اعلام کرده است ورود موتورسیکلت به خط ویژه تردد وسایل نقلیه عمومی یا امدادی، 50 هزارتومان جریمه و یک هفته توقیف به دنبال دارد. متاسفانه در ماه‌های گذشته ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه موجب اخلال در خدمات‌دهی حمل‌ونقل عمومی و کاهش سرعت تردد خودروهای امدادرسان شده است، در عین حال بسیاری از عابران پیاده که از عرض خطوط ویژه عبور می‌کنند و دچار آسیب شده‌اند به تصور اینکه تنها در این خط اتوبوس و خودروهای امدادی تردد می‌کنند از آن عبور کرده‌اند که متاسفانه ناگهان با موتورسیکلت‌سواری روبه‌رو می‌شوند. کارشناسان معتقدند، 28درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، متاسفانه در این بین درصد قابل‌توجهی از افراد بدون کلاه ایمنی هستند. به همین منظور پلیس پایتخت در صدد است با اجرای طرح‌های مرحله‌ای نسبت به قانونمندی موتورسواران اقدام کند، براساس آمارها عمده تخلف موتورسیکلت‌ها عبور از خطوط ویژه، لایی‌کشی، تک‌چرخ زدن، عبور از پیاده‌رو و حمل بارهای غیر متعارف است. پلیس در بحث برخورد با موتورسواران متخلف تنهاست و سازمان‌های ذی‌ربط در این باره به میدان نیامده‌اند و همین امر موجب شده تا تخلفات موتورسواران در شهر روز به روز بیشتر شود.
تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود، براساس ابلاغیه‌ای که به ماموران پلیس شده، ماموران ما تنها در برابر مشاهده 4 تخلف، مجاز به توقیف موتورسیکلت متخلفان هستند و این 4 تخلف عبارتند از عبور از چراغ قرمز، عبور از معابر در خلاف جهت مجاز، عبور از خطوط ویژه و نداشتن کلاه ایمنی. باید قانون جامع، قاطع و روشنی در برخورد با موتورسواران متخلف وضع شود و مشخص کند با موتورسوار متخلف و در شرایط مختلف چگونه باید برخورد شود. البته برخورد با تخلفات مورتورسواران همواره در طول سال ادامه داشته است، این طرح، طرح جدیدی نیست اما این بار ماموران پلیس با توان بیشتری در آن حضور دارند. بدیهی است پلیس به طور جدی و بدون اغماض با خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف در خطوط ویژه برخورد می‌کند و اگر سازمانی قصد دارد از خط ویژه استفاده کند باید با مجوز کتبی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باشد و فقط داشتن چراغ گردان، مجوزی برای تردد در خط ویژه نیست. در این باره نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد جدی و دائمی پلیس با موتورسواران متخلف، گفت: لازم است با ساماندهی موتورسواران اجازه تردد به آنها در هر نقطه‌ای از سطح شهر داده نشود، زیرا آلودگی زیست‌محیطی و صوتی زیادی را موجب می‌شوند.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با صمت با اشاره به اینکه موتورسواران متخلف در آمار تصادفات رانندگی سهم بالایی دارند، افزود: این افراد با سبقت‌های خطرناک و حرکات غیرقانونی سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، موتورسیکلت از وسایل نقلیه پرخطر است و موتورسوران به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی تصادفات منجر به فوت زیادی را رقم می‌زنند، پلیس باید با افرادی که با بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت خود و هموطنان را به خطر می‌اندازد و موجبات سلب آرامش شهروندان می‌شوند با جدیت برخورد کند. او ادامه داد: قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسیکلت‌سواران است، تردد غیرقانونی و بی‌ضابطه برخی موتورسواران متخلف در کلانشهر تهران بسیار دیده می‌شود، سبقت‌های خطرناک، حرکات نمایشی، تضییع حقوق عابران، رانندگی با سرعت بالا، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز از جمله تخلفات بسیار موتورسوران است که باید از سوی نیروی انتظامی مورد توجه واقع شود. نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر موتورسواران به هیچ قانونی پایبند نیستند و در معابر عمومی و پیاده‌راه‌ها جولان می‌دهند، تصریح کرد: بنابراین نیروی انتظامی باید با افرادی که از قوانین سرپیچی می‌کنند به طور جدی برخورد کند. عزیزی، با اشاره به تردد موتورسیلکت‌های کاربراتوری و فرسوده در تهران تاکید کرد: موتورسیکلت‌های بنزینی در آلودگی هوا و بروز تخلفات رانندگی نقش مهمی دارند، به صورت جدی نیاز است موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شوند.


تشویق موتورسوارن به رعایت قوانین و مقررات

نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: موتورسیکلت در تهران وسیله‌ای برای اخلال در رفت و آمد مردم به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که حتی اگر به مقابل مجلس شورای اسلامی نگاهی بیندازیم مشاهده خواهیم کرد برخی موتورسیکلت‌سواران با انجام تخلفات بی‌شمار در معابر و خیابان‌ها در رفت و آمد هستند. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با صمت افزود: بنابراین لازم است پلیس نظارت مناسبی بر تخلفات موتورسواران در مقابل نهاد قانون‌گذاری داشته باشد در این صورت می‌توان در دیگر مناطق پایتخت انضباط‌بخشی به موتورسواران را هم مشاهده کرد. او با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه قشر آسیب‌پذیر است، تصریح کرد: نمی‌توانیم خواستار جمع‌آوری این وسیله در پایتخت باشیم زیرا برخی افراد نیازمند از طریق این وسیله امرار معاش می‌کنند و از طرف دیگر وسیله نقلیه آنهاست.

نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه ساماندهی موتورسواران تشویق آنها به رعایت قوانین و مقررات و ایجاد نظم است، اظهار کرد: نظم موضوعی است که برخی موتورسیکلت‌سواران با آن بیگانه هستند بنابراین پلیس به منظور کاهش تخلفات باید به آن توجه داشته باشد و اگر از این کار سرباز زدند باید اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود زیرا با این کار سلامت خود و جامعه را در معرض تهدید قرار می‌دهند. علیرضابیگی، با یادآوری اینکه خطرات و سوانح زیادی موتورسواران را تهدید می‌کند، تاکید کرد: این وسیله پرخطر است و کوچکترین حادثه بدترین نتایج را به بار می‌آورد.

او بیان کرد: تخلفات موتورسواران به شدت باید جدی گرفته شود. متاسفانه دوربین‌های کنترل تخلف رانندگی هم هیچ راهی برای کنترل تخلفات این وسیله ندارد، بنابراین چاره‌ای نیست جز آنکه پلیس در خیابان حاضر شود و تخلفات آنها را به کمترین میزان برساند. از نگاه کارشناسان، رعایت حقوق شهروندی برای افزایش ارتقای احساس امنیت اجتماعی در جامعه و شهروندان امری بسیار حائز اهمیت است که همگان باید به آن توجه داشته باشند اما در این میان برخی موتورسیکلت‌سواران از رعایت حقوق شهروندی سرباز زده و با انجام حرکات پرخطر، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز، مخدوش کردن پلاک و نداشتن گواهینامه حوادث دلخراشی را برای خود و شهروندان رقم می‌زنند. کارشناسان بر این باورند ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در کلانشهرها به ویژه پایتخت تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و ترافیک دارد زیرا بی‌توجهی برخی موتورسیکلت‌سواران به قوانین راهنمایی و رانندگی افزایش ترافیک و مرگ و میرها را به دنبال داشته که انتظار می‌رود با ساماندهی آنها از سوی پلیس و شهرداری شاهد کاهش ترافیک سرسام‌آور و تصادفات در سطح شهر باشیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.