بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/31
شماره 2472 - تاریخ 1403/02/31
آخرین اخبار
مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران در سوگ رئیس‌جمهور شهید
مدیران و کارکنان بانک صادرات ایران در سوگ رئیس‌جمهور شهید
رویه تعیین سهم متعلق به هر یک از انواع مختلف سپرده از مازاد سود سال ۱۴۰۳
رویه تعیین سهم متعلق به هر یک از انواع مختلف سپرده از مازاد سود سال ۱۴۰۳
پیام تسلیت مدیرعامل بانک شهر در پی شهادت خادم مجاهد، شهید آیت الله رئیسی
پیام تسلیت مدیرعامل بانک شهر در پی شهادت خادم مجاهد، شهید آیت الله رئیسی
تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان با طرح"شایان یک"بانک ملت
تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان با طرح"شایان یک"بانک ملت
پیام تسلیت رئیس‌ کل بانک مرکزی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور
پیام تسلیت رئیس‌ کل بانک مرکزی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور
تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل
تسهیل در ثبت نام خودروهای برقی با حساب وکالتی موسسه اعتباری ملل
پیام مدیر عامل بانک سرمایه در پی شهادت حضرت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
پیام مدیر عامل بانک سرمایه در پی شهادت حضرت آیت الله رئیسی و هیأت همراه
اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به بیمه ملت سپرده شد
اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به بیمه ملت سپرده شد
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه ملت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه را تسلیت گفتند
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه ملت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه را تسلیت گفتند
پیام تسلیت مدیرعامل بانک آینده به مناسبت شهادت جانسوز، رییس‌جمهور محترم و هیأت همراه
پیام تسلیت مدیرعامل بانک آینده به مناسبت شهادت جانسوز، رییس‌جمهور محترم و هیأت همراه
پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور
پیام تسلیت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور
جامعه هنری یک‌صدا اندوهگین است
«آیت‌الله رئیسی» پشتیبان استوار زیست‌بوم علم و فناوری کشور بود
پیام تسلیت سرپرست بانک سینا در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه
پیام تسلیت سرپرست بانک سینا در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه
جلسه فوق‌العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد
رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت
بانک ملی ایران در پیامی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان را در پی حادثه سانحه هوایی تسلیت گفت
بانک ملی ایران در پیامی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان را در پی حادثه سانحه هوایی تسلیت گفت
با صدور پیامی مدیرعامل بانک سپه شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفت
با صدور پیامی مدیرعامل بانک سپه شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفت
پیام تسلیت سرپرست بانک به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان
پیام تسلیت سرپرست بانک به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان
پیام تسلیت مدیر عامل بانک مسکن در پی شهادت رییس جمهور مردمی
پیام تسلیت مدیر عامل بانک مسکن در پی شهادت رییس جمهور مردمی
پیام مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و هیات همراه
پیام مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و هیات همراه
پیام تسلیت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه
پیام تسلیت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه
پیام دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در پی شهادت خادم الرضا آیت ا...سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهور و همراهان ایشان
پیام دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در پی شهادت خادم الرضا آیت ا...سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهور و همراهان ایشان
پیام تسلیت بانک اقتصادنوین در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
پیام تسلیت بانک اقتصادنوین در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
پیام تسلیت مدیرعامل بانک پارسیان در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان
پیام تسلیت مدیرعامل بانک پارسیان در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان
پیام تسلیت مدیرعامل بانک کارآفرین در پی شهادت رییس جمهور
پیام تسلیت مدیرعامل بانک کارآفرین در پی شهادت رییس جمهور
پیام تسلیت بانک سامان به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران
پیام تسلیت بانک سامان به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران
جوابیه روابط عمومی شرکت شهروند به خبر کذب در خصوص کیفیت گوشت تنظیم بازاری در یکی از شعب
یک هکتار اراضی کشاورزی در منطقه 19 آزاد سازی شد
عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی منطقه 19 از نیمه راه عبور کرد
ساماندهی پارکینگ های حرم مطهر برای خودروهای زائران امام راحل در منطقه 19
بررسی طرح های اجرای تقاطع غیر همسطح بر روی خیابان بسیج در منطقه ۱۵
برگزاری دومین نشست صمیمانه شهردار منطقه۴ با شهرداران مدارس
اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد
اجرای عملیات همسطح سازی، لکه گیری، تراش و روکش آسفالت بیش از ۶۹ هزار ۸۰۰ مترمربع بزرگراه لشگری و بزرگراه متوسلیان و معابر در منطقه ۲۱
تمهیدات ترافیکی و بازسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو BRT در بلوار شهدای حصارک
ترمیم و رفع چاله‌های خطرساز بزرگراهی ناحیه۶ با استفاده از آسفالت گرم
افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان در سال جاری در منطقه ۱۷
حفظ ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در احداث ایستگاه تبادلی خط ۹ و ۱۱ مترو
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
جابه‌جایی بیش از ۱۷۹ هزار نفر از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی ها با متروی تهران
گام بلند مدیریت شهری در توسعه سرانه های ورزشی منطقه ۱۲
آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی دختر محلات قلب طهران
برگزاری پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم سرا
احداث نخستین مخزن ذخیره آب فضای سبز در بزرگراه شهید خرازی
بهسازی ۸ میدان میوه و تره بار در منطقه۲
چراغ‌ راهنمایی 295 تقاطع منطقه دو بهسازی و رفع نقص شد
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود
دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال و معیشت
کد خبر: 119214 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۱۱ - 15:30
چگونه در هوای سرد خودرو خود را روشن و گرم کنید؟

چگونه در هوای سرد خودرو خود را روشن و گرم کنید؟

در هوای سرد، روغن موتور به خوبی به جریان در نمیاید، بنابراین قطعات متحرک موتور به سختی حرکت می کنند.

نوآوران آنلاین-برای جلوگیری از مشکل بد روشن شدن خودرو در صبح های سرد بهتر است اول دلایل این مشکل را بدانید. در ادامه ۴ دلیل بیان شده است که سه دلیل اول بسیار رایج هستند اما دلیل چهارم مربوط به خودروهای قدیمی است.

دلیل اول: باتری ها از هوای سرد بدشان می آید

هوای سرد و باتری ها به سادگی با هم کنار نمی آیند. همه ی باتری های شیمیایی، همچنین باتری خودروی شما، در هوای سرد خوب کار نمی کنند.

دلیل دوم: روغن موتور نیز سرما را دوست ندارد

در هوای سرد، روغن موتور به خوبی به جریان در نمیاید، بنابراین قطعات متحرک موتور به سختی حرکت می کنند. این به معنی است که باتری خودرو( که در سرما بد کار می کند) در واقع باید کار بیشتری انجام دهد تا موتور را به حرکت در بیاورد.

دلیل سوم: هوای سرد می تواند مشکلات سوخت به وجود بیاورد

اگر هرگونه آب در لوله ها و مسیر سوخت وجود داشته باشد( نباید آب وجود داشته باشد، ولی اگر به هر دلیلی وجود داشته باشد) دمای زیر صفر درجه می تواند باعث یخ زدن آب شود و مسیر حرکت سوخت را مسدود می کند. این اتفاق بیشتر در شرایطی که لوله های سیستم سوخت رسانی نازک باشد و به راحتی توسط یخ مسدود شود اتفاق می افتد. برای وسایل نقلیه ی دیزلی، این مدل سوخت می تواند در هوای سرد مثل ژل شود، به این معنی که در هوای سرد سوخت به سختی حرکت می کند.

دلیل چهارم: خودروهای قدیمی ممکن است با مشکلات کاربراتور روبرو شوند.

خودروهایی که قبل از اواسط دهه ی ٨٠ میلادی ساخته شده اند معمولاً دارای کاربراتور هستند تا مقداری کمی از سوخت را با هوا در داخل موتور ترکیب کند. کاربراتورها وسایل بسیار حساسی هستند که معمولاً در هوای سرد به خوبی کار نمی کنند، به ویژه به دلیل اینکه دارای لوله های نازکی هستند که جت نامیده می شوند و با یخ مسدود می شوند. این مشکل در خودروهایی که دارای کاربراتور نیستند اتفاق نمی افتد، بنابراین اگر خودروی شما بیشتر از ٢٠ سال از تولید آن نمی گذرد احتیاج ندارد که نگران این مشکل باشید.

راه حل یک: جلوگیری از مشکلات مربوط به استارت زدن در هوای سرد

بهترین راه برای مقابله با مشکلات استارت خودرو در هوای سرد این است که این مشکلات را نداشته باشیم، بنابراین در اینجا راه کارهایی است که شما می توانید انجام دهید.

مرحله ی اول: خودرو را گرم نگه دارید

اگر باتری ها و روغن موتور از هوای سرد خوششان نمی آید، آنها را گرم نگه دارید. می توانید خودرو را در پارکینگ پارک کنید. یک پارکینگ با تجهیزات گرمایشی بهترین راه حل است ولی حتی اگر پارکینگ دارای تجهیزات گرمایشی نیز نباشد به خودروی شما کمک می کند که گرم بماند.

خودرو را زیر سایبان یا درخت یا کنار ساختمان ها پارک کنید. اگر شما به پارکینگ دسترسی ندارید، خودرو را در زیر یا کنار چیزهای بزرگ پارک کنید. دلیل این کار مربوط به قوانین فیزیک مربوط به گرمایش و سرمایش است. شب خودرو را زیر سایبان یا درختان بزرگ پارک کنید، با این کار صبح روز بعد خودرو چند درجه گرمتر از حالتی خواهد بود که آن را در محیط باز پارک کنید.

از یک گرم کن باتری استفاده کنید. این کار در هر شرایط آب و هوایی معمول و رایج است و گاهی اوقات ضروری است. با این کار باتری در تمام مدت شب گرم باقی می ماند. این گرم کن ها مجهز به گرم کن های برقی هستند. (این امر به ویژه برای موتورهای دیزل ضروری است.) اگر امکان استفاده از این باتری ها وجود ندارد، می توانید از گرم کن های برقی پلاگین استفاده کنید.

مرحله ی دوم: استفاده از روغن مناسب

کتابچه ی راهنمای خودرو را بخوانید و بررسی کنید در شرایط سرد چه روغنی مناسب خودروی شما است. روغن های جدید تا زمانی که از نمونه ی مناسب خودرویتان استفاده کنید جریان خوبی در سرما دارند. از روغن های چند وزنه یا multi weight استفاده کنید. این روغن ها دارای دو عدد هستند( مانند ۱۰w-40) عدد اول که با W همراه است مناسب زمستان است و هرچه قدر کوچکتر باشد به معنی این است که روغن راحت تر جریان پیدا می کند. ۵W و حتی 0w نیز وجود دارند، برای استفاده از این روغن ها از کتابچه ی راهنمای خودرو استفاده کنید.

مرحله ی سوم: جلوگیری از مشکلات سوخت

فروشگاه های قطعات خودرو و پمپ بنزین ها برای خودروهای بنزینی dry gas و برای خودروهای دیزلی fuel conditioner (روان کننده ی سوخت) می فروشند. هر کدام از این ها کمک می کنند تا لوله های سیستم سوخت رسانی یخ نزنند و در مورد خودروهای دیزلی، گازوئیل حالت ژل مانند پیدا نکند. هر وقت که بنزین می زنید از یک بطری dry gas نیز استفاده کنید و از روان کننده ی سوخت نیز برای هر مخزن دیزل استفاده کنید. قبل از استفاده از این مواد افزودنی اضافه حتماً با مسئول پمپ بنزین صحبت کنید که بنزین جایگاه دارای چه افزودنی های دیگری است تا خودروی شما دچار مشکل نشود.

راه حل دو: روشن کردن خودرو

مرحله ی اول: ابتدا تمام لوازم برقی داخل خودرو را خاموش کنید. این به معنی چراغ ها، بخاری، گرم کن شیشه ها و هرچیز دیگری شبیه اینها است. باتری خودرو باید تمام توانش را صرف به چرخش در آوردن موتور بکند.

مرحله ی دوم: سوییچ را کمی بچرخانید، اگر موتور دور گرفت که خوب است. اگر دور نگرفت، سوییچ را دوباره بچرخانید اما دوباره آن را متوقف کنید. این کار باعث گرم شدن موتور می شود.

مرحله ی سوم: یک یا دو دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. ممکن است همه چیز خوب پیش نرود، بنابراین اگر خودرو در ابتدا روشن نشد آن را رها نکنید همچنین پشت سر هم استارت نزنید. ممکن است باتری خودروی شما به یک یا دو دقیقه زمان احتیاج داشته باشد تا دوباره شارژ شود.

مرحله ی چهارم: اگر شما یک خودروی کاربراتوری دارید، از starter fluid استفاده کنید. این ماده به صورت اسپری هوا پخش (aerosol) است و در داخل فیلتر هوا اسپری می شود. خیلی خوب نیست که به این اسپری بسنده کنید، اما در شرایط اضطراری می تواند مفید باشد.

راه حل سه: موتور به آرامی می چرخد

اگر موتور خودرو استارت می خورد ولی صدای آن کم تر از حالت نرمال است و استارت ضعیف است، این اتفاق به دلیل باتری خودرو است. برای بر طرف کردن مشکل بخش باتری به باتری کردن را مطالعه کنید.

چیز دیگری که باید در صورت داشتن وسایل لازم بررسی کنید، کابل باتری و سرباتری است. سولفاته در سر باتری می تواند مانع انتقال جریان برق شود. اگر شما سولفاته مشاهده می کنید با یک برس سیمی آن را تمیز کنید. اگر کابل ها بر اثر سولفاته دچار مشکل شده اند آنها را تعویض کنید. اگر آگاهی لازم برای انجام این کار را ندارید از یک تعمیرکار ماهر بخواهید که به شما کمک کند.

راه حل چهار: باتری به باتری کردن

وسایل مورد نیاز:

١-یک خودروی دیگر که به خوبی کار می کند.

٢-یک راننده ی دیگر.

٣-محافظ چشم.

۴-یک ست کابل های باتری.

اگر موتور خودرو به هیچ عنوان روشن نشد، و یا اینکه ضعیف روشن می شود در حالی که شما از تمام راه حل های دیگر استفاده کرده اید، شما احتیاج به باتری به باتری کردن دارید. در ادامه توضیح داده خواهد شد که چگونه این کار را به صورت ایمن انجام دهید.

مرحله ی اول: محافظ چشم را بپوشید. احتمال تماس اسید باتری با چشم کم است ولی اگر این اتفاق بیفتد آسیب دیدگی چشم جدی خواهد بود.

مرحله ی دوم: کابل های سالم و بدون نقص تهیه کنید. از کابل های فرسوده و زنگ زده استفاده نکنید.

مرحله ی سوم: خودرویی که به خوبی کار می کند را نزدیک خودروی ایراد دار پارک کنید که اتصال کابل ها راحت انجام شود.

مرحله ی چهارم: خودروی سالم را روشن کنید. در تمام مدت انجام باتری به باتری باید خودرو روشن باشد.

مرحله ی پنجم: کابل ها را با دقت وصل کنید.

-کابل مثبت ( قرمز رنگ ) را به پایانه ی مثبت خودروی از کار افتاده وصل کنید.

-انتهای دیگر کابل مثبت را به پایانه ی مثبت باطری خودروی روشن وصل کنید .

-کابل منفی (مشکی رنگ گاهی به رنگ سفید نیز است) را به پایانه ی منفی باتری سالم و فعال اتصال دهید.

-در نهایت، سر دیگر کابل مشکی را به خودروی از کار افتاده وصل کنید، اما دقت کنید که به پایانه ی باتری وصل نکنید! به جای این کار، کابل را به بنده ی موتور وصل کنید یا قسمت دیگری که فلزی باشد و رنگ نداشته باشد. این کار جلوی انفجار باتری را می گیرد.

مرحله ی ششم: اتصال ها را چک کنید. در داخل خودروی از کار افتاده برق خودرو را با چرخاندن سوییچ چک کنید( ولی خودرو را روشن نکنید.) چراغ های آمپرها باید روشن شوند. اگر روشن نمی شوند، گیره های کابل ها را حرکت دهید تا اتصال بهتر انجام شود. شما می توانید زمانی که در حال کار کردن با اتصالات و رفع ایرادات آن هستید، چراغ های جلو را روشن کنید. اگر چراغ ها روشن شوند یعنی اتصال به خوبی انجام شده است.

مرحله ی هفتم: در خودروی سالم با دور موتور ٢٠٠٠ دور در دقیقه بدون انجام هیچ کار دیگری برای چند دقیقه کمی گاز دهید.

مرحله ی هشتم: خودروی ایراد دار رو روشن کنید. حالا زمانی که دور موتور خودروی سالم بر روی ٢٠٠٠ دور در دقیقه است( شما به یک راننده ی دیگر احتیاج دارید) خودروی ایراد دار را روشن کنید.

مرحله ی نهم: اجازه دهید خودروی ایراد دار روشن بماند. زمانی که خودروی ایراد دار به نرمی کار می کند، آن را روشن رها کنید و کابل ها را برعکس کاری که در بالا ذکر شد قطع کنید.

مرحله ی دهم: خودرو را حداقل برای ٢٠ دقیقه روشن بگذارید. این کار بسیار مهم است زیرا باتری خودروی شما هنوز به خوبی شارژ نشده است. مطمئن شوید که خودرو برای حداقل ٢٠ دقیقه یا مسافت ۵ مایل رانندگی( بیشتر بهتر است) روشن بماند. زیرا اگر قبل از این کار خودرو را خاموش کنید هنگام روشن کردن آن دوباره با همین مشکل مواجه می شوید.

اخطار: هوای سرد فقط باتری را به صورت موقت دچار مشکل نمی کند، می تواند به باتری آسیب همیشگی وارد کند. بنابراین اگر یکبار مجبور به انجام باتری به باتری کردن شدید، باید از سلامت باتری خودرو مطمئن شوید و آن را چک کنید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.