بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 170153 | تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۱۱ - 13:33
منبع اصلی آلودگی صوتی و هوا، موتورسیکلت‌ها هستند
شکایت تهرانی‌ها از کمبود ایستگاه پلیس،

منبع اصلی آلودگی صوتی و هوا، موتورسیکلت‌ها هستند

عضو کمیسیون سلامت و خدمات محیط زیست شورای شهر با اشاره به معضل آلودگی صوتی در تهران، یکی از منابع اصلی آلوده‌کننده را موتورسیکلت‌ها دانسته و گفت: علت اصلی نرسیدن به توافق درخصوص موتورسیلکت برقی بحث اقتصادی در راستای حمایت از مصرف‌کننده است.

نوآوران آنلاین- سیدحسین آرش میلانی (عضو کمیسیون سلامت و خدمات محیط زیست شورای شهر و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر) با اشاره به معضل آلودگی صوتی در تهران، یکی از علل اصلی آن را موتورسیکلت‌ها دانسته و از ناتوانی دولت برای برقی کردن آنها سخن گفت. او با بیان اینکه یکی از نهادهای مبارزه‌کننده با بحث آلودگی پلیس است، از کمبود جدی ایستگاه پلیس در سطح شهر تهران خبر داد. میلانی همچنین به بحران پسماند اشاره کرده و در خصوص سیستم ناکارآمد پسامد در شهر تهران توضیحاتی ارایه داد.

منابع اصلی آلودگی صوتی و هوا، موتورسیکلت‌ها هستند

سیدآرش حسینی میلانی در رابطه با بحران آلودگی صوتی که به تنش‌های روانی در شهر تهران دامن زده است و آثار و نتایج آن را می‌توان در سطح شهر مشاهده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از منابع اصلی آلودگی صوتی و هوا، موتورسیکلت‌ها هستند. در این رابطه بحث برقی کردن موتورسیکلت‌ها در شورای چهارم مطرح شد. جلساتی نیز در این رابطه در کمیسیون حمل و نقل و همچنین کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مطرح شده اما در تامین منابع مالی دچار مشکلاتی هستیم که با همکاری بین دستگاهی باید چاره‌جویی شود.

برای موتورسیلکت برقی وام چهاردرصدی نیاز است

این عضو شورای شهر تهران علت اصلی نرسیدن به توافق درخصوص موتورسیلکت برقی را بحث اقتصادی در راستای حمایت از مصرف‌کننده دانست و ابراز داشت: بانک‌ها باید از نظر وام خریدار را حمایت کنند. در شرایط مالی و اقتصادی کنونی کشور چگونه می‌توان از بانک‌ها انتظار داشت که وام چهار درصد بدهند؟ نوشتن قوانین روی کاغذ راحت است اما اجرایی کردن آن بحث دیگری است.

ورود پلیس راهور به بحث موتورسیکلت‌های برقی

حسینی میلانی با بیان اینکه در شرایط مالی کنونی می‌توان با راهکارهای مدیریتی و طرحی که پلیس راهور در این زمینه دارد برخی مشکلات را حل کرد، عنوان کرد: پلیس راهور ستادی در این رابطه تشکیل داده‌ است. باید مشخص شود که راهنمایی و رانندگی چه منابع مالی‌ای می‌خواهد به این امر اختصاص دهد. سوال بعدی نیز میزان سهم شورا و شهرداری و دولت است. شهرداری حاضر است که در بحث موتورسیکلت‌های برقی کمک کند اما چقدر سهم شهرداری است؟

پلیس با کمبود بودجه مواجه است

وی با بیان اینکه وقتی قانون اجرا نمی‌شود مشخص است که بی‌نظمی افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: حلقه مفقوده در شهر تهران دولت مرکزی است. دولت مرکزی باید سهم خود را بپردازد. نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید باید روی این مساله تمرکز کنند. ما در جریان هستیم که پلیس راهور چقدر با کمبود بودجه همراه است.

 کمبود ایستگاه پلیس در تهران

میلانی ادامه داد: در حال حاضر، تمام شورایاران در گزارش‌هایی که به ما ارسال می‌کنند از کمبود پاسگاه و نیروی انتظامی شکایت می‌کنند. سرانه ایستگاه پلیس در تهران پایین است. اگر شما این سرانه را به شهرهایی مشابه مثل استانبول مقایسه کنید، متوجه تفاوت فاحش خواهید شد.

رئیس کمیته محیط زیست با یادآوری اینکه یکی از خدماتی که پلیس ارائه می‌دهد، مبارزه با آلودگی صوتی و آلودگی هوا است، بیان کرد: وقتی دستمان بسته است، چه باید کرد! هزینه پلیس بر گردن چه کسی است؟ مالیاتی که از شهروندان تهرانی و بنگاه‌های اقتصادی گرفته می‌شود، باید خرج تهران شده و سهم پایتخت است. البته مصوبه‌ای در مرود آلودگی صوتی در شورای چهارم در این‌باره به تصویب رسیده و تکالیف بسیار خوبی دیده شده است و باید شهرداری گزارش دهد که چرا نتوانسته آن را اجرایی کند. مرحله اول آن است که بتوانیم نقطه تمرکز آلودگی صوتی را پیدا کنیم.

بحران زباله‌سوزی/ سیستم مدیریت پسماند شهر بهینه نیست

حسینی میلانی در واکنش به بحران زباله‌سوزی که بارها توسط سازمان محیط زیست درباره آن به شهرداری تذکر داده شده است و این مسئله موجب افزایش سرطان و ایجاد جنین بدشکل می‌شود نیز گفت: مسئله اساسی این است که چرا در سطح شهر زباله‌سوزی شکل گرفته است؟ واقعیت این است که عملکرد سیستم مدیریت پسماند و شهر بهینه نیست چراکه جمع‌آوری پسماند خشک بسیار ناکارآمد است و با آماری در حد سه، چهار درصد مواجه هستیم درحالی‌که این آمار باید حداقل ۱۰، ۱۵ درصد باشد.

وی اضافه کرد: زباله‌های خشک در شبکه‌های غیررسمی توزیع شده، به مناطق تجمع زباله منتقل می‌شود و بخش خصوصی به صورت غیررسمی این زباله‌ها را خریداری می‌کنند، بدون آنکه هیچ گونه مالیاتی پرداخت کنند. مازاد آن نیز سوزانده می‌شود. با این وضعیت نمی‌توان برخورد صرفا سلبی انجام داد. این سیستم در نقطه دیگری از شهر بازتولید می‌شود چراکه سیستم ناکارآمد است.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.