بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/31
شماره 2472 - تاریخ 1403/02/31
آخرین اخبار
جوابیه روابط عمومی شرکت شهروند به خبر کذب در خصوص کیفیت گوشت تنظیم بازاری در یکی از شعب
یک هکتار اراضی کشاورزی در منطقه 19 آزاد سازی شد
عملیات احداث آمفی‌تئاتر روباز بوستان شهید کاظمی منطقه 19 از نیمه راه عبور کرد
ساماندهی پارکینگ های حرم مطهر برای خودروهای زائران امام راحل در منطقه 19
بررسی طرح های اجرای تقاطع غیر همسطح بر روی خیابان بسیج در منطقه ۱۵
برگزاری دومین نشست صمیمانه شهردار منطقه۴ با شهرداران مدارس
اتصال رینگ اول فاضلاب منطقه ۲۱ به شبکه فاضلاب تا خرداد
اجرای عملیات همسطح سازی، لکه گیری، تراش و روکش آسفالت بیش از ۶۹ هزار ۸۰۰ مترمربع بزرگراه لشگری و بزرگراه متوسلیان و معابر در منطقه ۲۱
تمهیدات ترافیکی و بازسازی مسیر خط ویژه اتوبوس های تندرو BRT در بلوار شهدای حصارک
ترمیم و رفع چاله‌های خطرساز بزرگراهی ناحیه۶ با استفاده از آسفالت گرم
افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان در سال جاری در منطقه ۱۷
حفظ ۱۱ هزار متر مربع فضای سبز در احداث ایستگاه تبادلی خط ۹ و ۱۱ مترو
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین
جابه‌جایی بیش از ۱۷۹ هزار نفر از شرکت کنندگان در اجتماع بزرگ امام رضایی ها با متروی تهران
گام بلند مدیریت شهری در توسعه سرانه های ورزشی منطقه ۱۲
آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی دختر محلات قلب طهران
برگزاری پنجمین نشست جمیعت شاعران آزاد ایران و ششمین اجلاس جهانی هم سرا
احداث نخستین مخزن ذخیره آب فضای سبز در بزرگراه شهید خرازی
بهسازی ۸ میدان میوه و تره بار در منطقه۲
چراغ‌ راهنمایی 295 تقاطع منطقه دو بهسازی و رفع نقص شد
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود/ میزان بارش‌ها در سطح «هشدار قرمز» نبود
دستاوردهای دولت در حوزه اشتغال و معیشت
برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد اعلام شد
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات بانك صنعت و معدن: در سال گذشته مبلغ 465 میلیون یورو از مطالبات ارزی و 618 هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانك وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یك فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبكه بانكی است
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
کسب رتبه اول توسط بانک کشاورزی در حوزه مدیریت تهدیدات امنیت اطلاعات بانکی
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
قدردانی از بانک کشاورزی به عنوان سازمان پیشرو در مدیریت مصرف برق
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات ایران منصوب شد
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون
مخبر: ظرف دو هفته آینده تمامی مردم آسیب دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده می شوند
افتتاح رسمی دو طرح سد قیز قلعه‌سی و تکمیل و توسعه سد خداآفرین
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
نجارزاده: ارتباط منسجم بانک ملی ایران با جامعه بزرگ مشتریان با اقدامات روابط عمومی محقق می‌شود
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
رضایت کامل اهالی حوزه کتاب و کتابخوانی از عملکرد بانک ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
اقدامات قرارگاه جوانی جمعیت پست بانک ایران در سال گذشته تشریح شد؛ پرداخت 28 هزار و 408 فقره به مبلغی معادل39.113 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن فرزند سوم به متقاضیان
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
کارشناسان روابط عمومی بانک در سراسر کشور با بهزاد شیری مدیرعامل دیدار کردند
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک سپه برای ثبت نام خودروهای برقی وارداتی فراهم است
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
کد خبر: 172461 | تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲ - 15:04
گره نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دستان چه کسی باز می‌شود؟

گره نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دستان چه کسی باز می‌شود؟

طرح نوسازی‌ تاکسی‌های فرسوده پس از توقف چندماهه، در خرداد ماه سال‌جاری با حرکتی کند به جریان افتاد. اگرچه دلایل حرکت آهسته و کندی صدور پیش فاکتور توسط شرکت خودروساز اعلام نشده است؛ اما ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری معتقد است که خودروساز در تامین قطعه و تولید خودرو به مشکل برخورده است.

نوآوران آنلاین-طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ طی یک همکاری مشترک میان سازمان مدیریت و برنامه، بانک‌های عامل، وزارت کشور و گمرک به مرحله اجرا درآمد. در این طرح مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به مالکین تاکسی‌های فرسوده و مبلغ ۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی دو گواهی اسقاط توسط گمرک به حساب خودروساز پرداخت می شد. همچنین مبلغ پنج میلیون ریال هم بابت لاشه خودرو به عنوان آورده مالک تاکسی فرسوده لحاظ و به عبارتی جمع آن ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شد و مابقی وجه را مالک تاکسی فرسوده پرداخت می کرد که در نهایت به تحویل و جایگزینی خودروی جدید می انجامید.

این طرح اما در مهرماه سال ۹۶ به دلیل پرداخت نشدن معوقات ایران خودرو از جانب گمرک برای مدتی متوقف شد؛ به طوری که شرکت خودروساز از صدور پیش فاکتور امتناع و  ادامه اجرای طرح را منوط به پرداخت معوقات کرد که البته این موضوع واکنش‌هایی از سوی کمرگ را به همراه داشت به طوری که اعلام کردند پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال از تخفیف در نظر گرفته شده توسط خودروسازان برای نوسازی ناوگان عمومی استفاده شده است  و خودروسازان همچنان می‌توانند تا پایان سال در زمان واردات قطعات، از این تخفیفات استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص از سوی گمرک وجود ندارد؛ به عبارت دیگرخودروسازان در صورت واردات قطعات، ‌می‌توانستند تا پایان سال ۹۶ از مابقی تخفیف درنظر گرفته شده به میزان ۱۳۰۰ میلیارد ریال در این بخش بهره گیرند و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. همچنین عنوان شد که تعهد گمرک درخصوص نوسازی ناوگان عمومی، ‌ معطوف به ماده یک و دو قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت است.

بنابراین گزارش، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده به مدت یکماه متوقف ماند؛ اما در آبان سال  ۹۶ صدور پیش فاکتورها توسط شرکت خودروساز آغاز  و  فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده مانند گذشته از سر گرفته شد.دیری نگذشت که مجددا سایه توقف بر این طرح بعد از گذشت ۴ماه و در بهمن ماه ۹۶ سنگینی کرد  که مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری علت توقف طرح را عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی دانست و بیان کرد که این موضوع باعث شده تا گمرک معوقات خود را به ایران خودرو نپردازد و در نتیجه شرکت خودروساز نیز پیش فاکتور صادر نکند و در حقیقت می‌توان گفت اعتباری که هرساله در قانون بودجه برای این امر تخصیص داده می شود، پاسخ انباشت فرسودگی را نمی‌دهد.

این توقف که تا اوایل سال ۹۷ نیز ادامه داشت گلایه‌های علیرضا قنادان- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی را نیز به همراه داشت به طوری که وی در این باره گفته بود که در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم و برنامه ما این است که از تولیدات داخلی استفاده کنیم، اما متاسفانه شاهد هستیم که شرکت طرف قرارداد در نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل برخی از مشکلات مالی با سایر سازمان‌ها، صدور پیش فاکتور را متوقف کرده است و عملا با این اقدام پروژه‌ نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کل کشور متوقف شده است و ۱۰ هزار تاکسی در صف نوسازی قرار دارند که لازم است مسئولان فکری به حال این موضوع کنند.

سایه این توقف چندماهی بر این طرح سنگینی کرد تا اینکه در خردادماه سال ۹۷ زمزمه‌هایی به گوش رسید که قرار است شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را برای تعویض تاکسی‌های فرسوده آغاز کند و ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز در این زمینه گفته بود که  با پیگیری‌های اتحادیه تاکسیرانی، اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان در این حوزه اعتبارتخصیص داده است و با این تخصیص اعتبار ایران خودرو نیز تأیید کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ معوق آنها در حال وصول است. بنابراین شرکت خودروساز قول داد که طرح نوسازی را در ابتدای خرداد ماه به جریان بیاندازد و این حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفری که پشت نوبت طرح معطل ماندند می‌توانند فرآیند نوسازی تاکسی خود را تکمیل کنند. بنابراین این طرح در اواسط خردادماه دوباره به جریان افتاد، اما روند بسیار کندی را طی کرد.

کندی این روند اما شبهاتی را ایجاد کرد که چرا با وجود پرداخت معوقات و وصول‌بدهی‌ها، همچنان این روند به درستی پیش نمی رود که باز هم مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور می‌گوید: براساس اعلام شرکت خودروساز ،آنها در تولید خودرو مشکل دارند البته علت صادر نشدن پیش فاکتورهای خودروهای جدید هنوز مشخص و اعلام نشده اما از مبادی غیر رسمی نیز شنیده شده است که شرکت خودروساز در تامین قطعات برای تولید تاکسی‌های جدید مشکلاتی دارد و این در حالیست که دو خودروی پژو و سمند که به عنوان جایگزین تاکسی‌های فرسوده در نظر گرفته شده ملی هستند و تمام قطعات آنها در داخل تولید می‌شود. یعنی به نظر می‌رسد نباید مشکلی از جهت تامین قطعات وجود داشته باشد.اما به هر دلیلی که هنوز مشخص نیست شرکت خودروساز همکاری‌های لازم را جهت تولید و تحویل تاکسی‌های جدید انجام نمی‌دهد.

بنابراین گزارش، این کندی روند مجدد انتقاداتی را نیز به همراه داشت؛ به طوری که قنادان -مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از برنامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده به دلیل عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان به شدت عقب هستیم، گفته بود که تاکسی فرسوده نه تنها مردم بلکه حتی رانندگان را اذیت می‌کند،تصور نکنید که خودروساز، خودرویی برای تحویل ندارد، بلکه موضوع نوسازی ناوگان تاکسی برای خودروساز اهمیتی ندارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد به جای آنکه تمرکزش بر تولید تاکسی که تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا دارد، باشد وقتش را به تحویل سایر خودروهای دیگر اختصاص دهد.

با وجود گذشت سه سال از آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده و همچنین پرداخت شدن معوقات شرکت خودروساز، اما همچنان بخشی از ناوگان تاکسیرانی فرسوده و عده‌ای در صف انتظار نوسازی تاکسی‌های خود هستند و هنوز علت اصلی این تاخیر و کندی  صدور پیش فاکتور مشخص نشده و شرکت خودروساز نیز دلایل خود را برای این موضوع بیان نکرده است.بنابراین اگر این ادعا درست باشد که شرکت خودروساز در تامین و تولید تاکسی‌های مربوطه به دلایل نوسانات قیمت ارزی به مشکل خورده،باید برای حل این چالش به صورت ملی اقدام کرد و دستگاه‌های دیگر نیز بایستی وارد عمل شوند و تدبیری برای آن بیاندیشند؛ اما اگر موضوع چیز دیگری باشد،می طلبد که شرکت خودروساز پاسخگوی آن باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.