بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
کد خبر: 174548 | تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۱۷ - 17:05
تمرکز بیش از حد بر آموزش در مدارس عامل آسیب‌های اجتماعی
مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا:

تمرکز بیش از حد بر آموزش در مدارس عامل آسیب‌های اجتماعی

مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به تمرکز بیش‌از حد مدارس بر آموزش و عدم توجه به بحث‌های پرورشی گفت: توجه بیش از حد به آموزش در مدارس عامل آسیب های اجتماعی متعددی است.

نوآوران آنلاین- علیرضا حمیدی فر مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به دعوت مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در استودیو الفبای این سازمانحضور یافت، گفت: نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی آن همکاری نزدیکی با وزارت آموزش‌وپرورش دارند و هدف اصلی نیروی انتظامی را پیشگیری اجتماعی از آسیب‌های اجتماعی دانست. هرچه ارتباط نیروی انتظامی با آموزش‌وپرورش نزدیک‌تر باشد باعث کاهش بیشتر آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و در پروژه نماد که چندین وزارتخانه و نیروی انتظامی در آن همکاری خواهند کرد، این همکاری‌ها بیشتر می‌شود و در این پروژه به موضوع  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه جدی شده است.

وی با اشاره به استفاده از دانش آموزان در طرح همیار پلیس اظهار کرد: علاوه بر کنترل تخلفات رانندگی توسط دانش آموزان، باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی از پتانسیل دانش آموزان استفاده کنیم و با استفاده از راهکارهای مختلف طوری عمل کنیم که رشد متناسب و متعارفی در خانواده‌های دانش آموزان ازلحاظ پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی اتفاق بیفتد.

مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به سه ضلع اصلی دانش‌آموز، معلم و اولیا در سیستم تعلیم و تربیت اظهار کرد: مثلث جرم، مجرم و محیط جرم در بحث‌های پلیس وجود دارد و اگر  محیط جرم کوچک ‌شود این مثلث کوچک شده  و با هماهنگی بیشتر استمرار جرائم کمتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی و نزدیکی بیشتر با آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی هزینه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی را تقبل می کند و از سوی دیگر  سود کم شدن این آسیب‌ها باعث کاهش هزینه‌های نیروی انتظامی خواهد شد و به نوعی هزینه صرف شده جبران خواهد شد.

حمیدی فر با اشاره به اینکه تکیه‌ بر آموزش در مدارس زیاد است و به پرورش خیلی توجه نمی‌شود، اظهار کرد: استرس زیادی که به دلیل وجود رقابت آموزشی  در مدارس وجود دارد باعث شده  آسیب‌های زیادی به جامعه وارد شود و همه‌ساله با رتبه‌های برتری مواجه هستیم که دچار افسردگی شده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش می‌تواند ابعاد مثبت و منفی داشته باشد اما در پرورش فقط  نتایج مثبت نهفته است و دانشی که همواره مفید است را ارائه می‌دهد و لازم است که پرورش در اولویت کارهای آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

مدیرکل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به نگاه مثبت دانش آموزان به پلیس گفت: دانش آموزان امروزی بسیار باهوش و بااستعداد هستند و لازم است تا دانش‌آموزان در برابر هر چیزی که در فضای مجازی با آن مواجه می‌شوند یک علامت سؤال بگذارند و در نظر داشته باشند که در فضای مجازی هیچ‌چیز پاک نمی‌شود و از این بابت باید در ارائه اطلاعات مراقبت کنند و در غیر این صورت در این فضا آسیب می‌بینند و سعی کنند از بازی‌های مناسب کامپیوتری استفاده کنند و به پدر و مادرها تاکید کرد که زمانی فرزندان آن‌ها به حرف‌هایشان گوش می‌کنند که خودشان به آن عمل کرده باشند و در غیر این صورت فرزندانشان به حرف‌های آنان توجه نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: تأمین امنیت دانش آموزان تا درب مدرسه بر عهده پلیس است و نیروی انتظامی سعی می‌کند تا این محیط امن را در اختیار همگان بگذارد و اگر جایی مشکلی دیده شد حتماً از پلیس بخواهید تا ورود پیدا کند.

سرهنگ علیرضا حمیدی فر، مدیرکل مشاوره و مددکاری ناجا در توصیف مقام معلم در پیامی اظهار کرد: معلم به عنوان تعلیم‌دهنده و رشد دهنده و کسی که زندگی خود را فدای دیگران می‌کند شناخته می‌شود و از خودش پلی برای رشد دیگران می‌سازد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.