بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 182940 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - 12:07
برپایی رفراندوم برای برگزاری «کنکور» !

برپایی رفراندوم برای برگزاری «کنکور» !

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به اظهارات حداد عادل مبنی بر اینکه «معلمان حق التدریس نمی‌توانند استخدام شوند» گفت: گاهی جنبه اقتصادی بر توانمندی تخصصی غلبه می‌یابد. اینکه فردی در مقطعی در قالب معلم حق التدریسی آمده و کمک کرده و به کلاس رفته که از سر ناچاری و کمبود نیروی آموزش و پرورش بوده ، آیا مجوزی می‌شود که فرد بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم در دانشگاه فرهنگیان به صورت دائمی ادامه فعالیت دهد؟ ما سال هاست دچار معضل در حوزه تربیت معلم هستیم.

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام علی ذوعلم، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «کتب درسی» به روی آنتن رفت با بیان اینکه بنده ۳۵ روز است که به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آمده‌ام، درباره چالش‌های اساسی حوزه کتب درسی گفت: ابتدا نگاهی کلان به نقشه راه باید داشته باشیم که همان سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی است. البته این اسناد هنوز نیاز به زمان دارند.

وی افزود: در فرایند تألیف کتب درسی کارهای بسیاری انجام می‌شود. هرکدام از حوزه‌های یادگیری دارای متخصصان ذیربط و حتی خود معلمان است و کتاب درسی محصول یک تلاش جمعی فرایندی است که تا حدود ۲۵ نفر هم در تألیف آن مشارکت دارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه هر کدام از صاحب‌نظران طرح‌واره‌ای برای کتب درسی دارند که آن را خواهیم پذیرفت و به بحث خواهیم گذاشت گفت: شبکه ارتباطی فعالی در استان‌ها داریم و همکاران ما هر هفته چندمرتبه در جمع معلمان در مدارس حضور می‌یابند و درباره کتب درسی تعامل دارند. ابتدای کتب درسی از همه والدین و صاحب‌نظران خواسته‌ایم نظرات خود را برای ما بفرستند و آدرس و نشانی هم درج شده است.

ذوعلم ادامه داد: آنطور نیست که مؤلفان کتب درسی در سال‌های گذشته، ثابت بوده باشند، بلکه مشمول تغییراتی شده‌اند، اما نیاز است که گروه مؤلفان، جوان‌تر شوند.

وی با اشاره به اینکه آماده‌ایم روی تک تک کتب درسی با حضور مؤلف و منتقدین به بحث بنشینیم اظهار کرد: البته نظرات مختلفی درباره حجم و چگالی کتب درسی وجود دارد و نظرات یکسان نیست. یک مشکل موجود، تمرکز در تألیف است. زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی انجام شود، کمک کننده است.

ذوعلم افزود: هرچند سیاست چندتالیفی را باید در دروسی اجرا کرد که مستقیماً در کنکور سوالی از آن مطرح نشود زیرا منابع کنکور باید برای همه یکسان باشد. البته در کل با کنکور مخالف هستیم و قانون مترقی که ۱۱ سال قبل تصویب شده بود کامل به اجرا در نیامد. استرس و تمایل بالا به مدرک گرایی از دانشگاه‌های خاص به اعضای جامعه فشار وارد می‌کند.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه نیازمند جمعی ملی هستیم که این موضوع را هدایت کنند اظهار کرد: مدافع عملکرد سنجش در آموزش و پرورش نیستم و آنجا هم ایراداتی وجود دارد، اما باید یک عزم ملی رخ دهد تا معضل کنکور که از آن غفلت شده حل شود. متأسفانه شاهد بودیم که کنکور و تست زنی به دوره دبستان رسیده بود. تبلیغات کنکوری هم وجود دارد و کنکور به سدی در برابر مباحث تعلیم و تربیتی در مدارس تبدیل شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا درسی مانند دین و زندگی باید با مباحث کنکوری در هم تنیده شود ادامه داد: متأسفانه درس‌های مهارتی، فنی و اخلاقی اینگونه هستند. برای کنکور باید حداقل در بین دانش آموزان رفراندوم برگزار شود. کنکور گلوی نظام تربیتی را فشار می‌دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: چرا نمایندگان سوال نکردند که علت عدم اجرای قانون مصوب سال ۸۶ چه بود؟ چرا نظارت انجام نشد؟ ما می‌توانیم پذیرش دانشگاه‌ها را با حفظ گروه بندی‌های استعدادی و جغرافیایی سامان دهیم. از نمایندگان و رئیس مجلس می‌خواهم وارد شود. البته معتقدم اگر این موضوع کلاً به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل شود بهتر است تا بنشینیم و راه حلی پیدا کنیم.

وی درباره چرایی انتشار زودتر از موعد کتب کمک درسی نسبت به کتب درسی گفت: کتب را پس از تألیف روی سایت بارگذاری می‌کنیم تا صاحب نظران اگر موردی بود به ما منعکس کنند و این به معنای نفوذ تولیدکنندگان کتب کمک درسی نیست. هرچند آنها باید توجه کنند که اصل موضوع و جهت گیری تعلیم و تربیت در قالب کتب درسی، خدشه دار نشود و سودآوری را ضلع دوم و سوم قرار دهند.
ذوعلم با بیان اینکه فضای الکترونیک به عنوان مکمل و متمم می‌تواند به پیشبرد آموزش کمک کند گفت: در حیطه نوآوری‌ها، توانمندی‌های خوبی داریم و اتفاقات خوبی رخ داده از جمله الکترونیکی شدن آموزش‌های ضمن خدمت و معتقدیم باید با احتیاط جلو برویم و نمی‌توان شتاب زده و شعار زده در این زمینه حرکت کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره حذف کنکور گفت: آیا با چند سوال تستی از کتاب درسی می‌توان به این نتیجه رسید که یک دانش آموز به همه کتاب درسی مسلط است؟.
وی در واکنش به اظهارات دکتر حداد عادل مبنی بر اینکه معلمان حق التدریس نمی‌توانند استخدام شوند گفت: گاهی جنبه اقتصادی بر توانمندی تخصصی غلبه می‌یابد. اینکه فردی در مقطعی در قالب معلم حق‌التدریسی آمده و کمک کرده و به کلاس رفته از سر ناچاری و کمبود نیروی آموزش و پرورش بوده اما آیا مجوزی می‌شود که فرد بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم در دانشگاه فرهنگیان به صورت دائمی ادامه فعالیت دهد؟ ما سال‌هاست دچار معضل در حوزه تربیت معلم هستیم.
به گزارش ایسنا، محمد بیرانوند، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه در پاسخ به پرسش رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبنی بر چرایی عدم اجرای قانون حذف کنکور گفت: گویا جای ما با هم عوض شده و ما باید این پرسش را مطرح کنیم. مجلس وقتی می بیند ساز و کارها فراهم نیست باید چه کند؟. آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده می‌کرد که رخ نداده است.
وی افزود: ما هم آرزو داریم این اتفاق بیافتد، اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است. چه ابزاری داریم که تشخیص دهیم دانش آموزان مستعد هستند به رشته‌های مختلف بروند؟. بخصوص اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلب رشته تجربی‌اند.
وی با بیان اینکه ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکور هستیم اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم گفت: ما آماده تبیین مسئله در برنامه تلویزیونی پرسشگر هستیم.
بیرانوند در واکنش به اظهارات دکتر حداد عادل مبنی بر اینکه معلمان حق‌التدریس نمی‌توانند استخدام شوند گفت: بنده نشنیدم، اما باید بگویم مصوبه مجلس نهم این بود که تعدادی نیروهای پیش دبستانی برابر نیاز آموزش و پرورش به عنوان معلم حق التدریس مشغول بکار شوند که بیش از ۳۳ هزار نفر هستند.
وی ادامه داد: بنده این طرح را نوشتم؛ این معلمان به فردای شغلی خود اطمینان ندارند و به همین علت آموزش قوی نمی‌بینند و انگیزه ندارند و ما خواستیم که استخدام شوند که با قدرت سرکلاس بیایند و تربیت شدگانی باشند که بدرستی از عهده تعلیم و تربیت بربیایند. اینها که اطمینان خاطر ندارند چطور می‌خواهند آموزش دهند؟ قصد ما این است که اینها از مجرای درست خود استخدام شوند.
 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.