بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 182940 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - 12:07
برپایی رفراندوم برای برگزاری «کنکور» !

برپایی رفراندوم برای برگزاری «کنکور» !

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در واکنش به اظهارات حداد عادل مبنی بر اینکه «معلمان حق التدریس نمی‌توانند استخدام شوند» گفت: گاهی جنبه اقتصادی بر توانمندی تخصصی غلبه می‌یابد. اینکه فردی در مقطعی در قالب معلم حق التدریسی آمده و کمک کرده و به کلاس رفته که از سر ناچاری و کمبود نیروی آموزش و پرورش بوده ، آیا مجوزی می‌شود که فرد بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم در دانشگاه فرهنگیان به صورت دائمی ادامه فعالیت دهد؟ ما سال هاست دچار معضل در حوزه تربیت معلم هستیم.

نوآوران آنلاین- حجت الاسلام علی ذوعلم، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «کتب درسی» به روی آنتن رفت با بیان اینکه بنده ۳۵ روز است که به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آمده‌ام، درباره چالش‌های اساسی حوزه کتب درسی گفت: ابتدا نگاهی کلان به نقشه راه باید داشته باشیم که همان سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی است. البته این اسناد هنوز نیاز به زمان دارند.

وی افزود: در فرایند تألیف کتب درسی کارهای بسیاری انجام می‌شود. هرکدام از حوزه‌های یادگیری دارای متخصصان ذیربط و حتی خود معلمان است و کتاب درسی محصول یک تلاش جمعی فرایندی است که تا حدود ۲۵ نفر هم در تألیف آن مشارکت دارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه هر کدام از صاحب‌نظران طرح‌واره‌ای برای کتب درسی دارند که آن را خواهیم پذیرفت و به بحث خواهیم گذاشت گفت: شبکه ارتباطی فعالی در استان‌ها داریم و همکاران ما هر هفته چندمرتبه در جمع معلمان در مدارس حضور می‌یابند و درباره کتب درسی تعامل دارند. ابتدای کتب درسی از همه والدین و صاحب‌نظران خواسته‌ایم نظرات خود را برای ما بفرستند و آدرس و نشانی هم درج شده است.

ذوعلم ادامه داد: آنطور نیست که مؤلفان کتب درسی در سال‌های گذشته، ثابت بوده باشند، بلکه مشمول تغییراتی شده‌اند، اما نیاز است که گروه مؤلفان، جوان‌تر شوند.

وی با اشاره به اینکه آماده‌ایم روی تک تک کتب درسی با حضور مؤلف و منتقدین به بحث بنشینیم اظهار کرد: البته نظرات مختلفی درباره حجم و چگالی کتب درسی وجود دارد و نظرات یکسان نیست. یک مشکل موجود، تمرکز در تألیف است. زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی انجام شود، کمک کننده است.

ذوعلم افزود: هرچند سیاست چندتالیفی را باید در دروسی اجرا کرد که مستقیماً در کنکور سوالی از آن مطرح نشود زیرا منابع کنکور باید برای همه یکسان باشد. البته در کل با کنکور مخالف هستیم و قانون مترقی که ۱۱ سال قبل تصویب شده بود کامل به اجرا در نیامد. استرس و تمایل بالا به مدرک گرایی از دانشگاه‌های خاص به اعضای جامعه فشار وارد می‌کند.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه نیازمند جمعی ملی هستیم که این موضوع را هدایت کنند اظهار کرد: مدافع عملکرد سنجش در آموزش و پرورش نیستم و آنجا هم ایراداتی وجود دارد، اما باید یک عزم ملی رخ دهد تا معضل کنکور که از آن غفلت شده حل شود. متأسفانه شاهد بودیم که کنکور و تست زنی به دوره دبستان رسیده بود. تبلیغات کنکوری هم وجود دارد و کنکور به سدی در برابر مباحث تعلیم و تربیتی در مدارس تبدیل شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا درسی مانند دین و زندگی باید با مباحث کنکوری در هم تنیده شود ادامه داد: متأسفانه درس‌های مهارتی، فنی و اخلاقی اینگونه هستند. برای کنکور باید حداقل در بین دانش آموزان رفراندوم برگزار شود. کنکور گلوی نظام تربیتی را فشار می‌دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: چرا نمایندگان سوال نکردند که علت عدم اجرای قانون مصوب سال ۸۶ چه بود؟ چرا نظارت انجام نشد؟ ما می‌توانیم پذیرش دانشگاه‌ها را با حفظ گروه بندی‌های استعدادی و جغرافیایی سامان دهیم. از نمایندگان و رئیس مجلس می‌خواهم وارد شود. البته معتقدم اگر این موضوع کلاً به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل شود بهتر است تا بنشینیم و راه حلی پیدا کنیم.

وی درباره چرایی انتشار زودتر از موعد کتب کمک درسی نسبت به کتب درسی گفت: کتب را پس از تألیف روی سایت بارگذاری می‌کنیم تا صاحب نظران اگر موردی بود به ما منعکس کنند و این به معنای نفوذ تولیدکنندگان کتب کمک درسی نیست. هرچند آنها باید توجه کنند که اصل موضوع و جهت گیری تعلیم و تربیت در قالب کتب درسی، خدشه دار نشود و سودآوری را ضلع دوم و سوم قرار دهند.
ذوعلم با بیان اینکه فضای الکترونیک به عنوان مکمل و متمم می‌تواند به پیشبرد آموزش کمک کند گفت: در حیطه نوآوری‌ها، توانمندی‌های خوبی داریم و اتفاقات خوبی رخ داده از جمله الکترونیکی شدن آموزش‌های ضمن خدمت و معتقدیم باید با احتیاط جلو برویم و نمی‌توان شتاب زده و شعار زده در این زمینه حرکت کرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره حذف کنکور گفت: آیا با چند سوال تستی از کتاب درسی می‌توان به این نتیجه رسید که یک دانش آموز به همه کتاب درسی مسلط است؟.
وی در واکنش به اظهارات دکتر حداد عادل مبنی بر اینکه معلمان حق التدریس نمی‌توانند استخدام شوند گفت: گاهی جنبه اقتصادی بر توانمندی تخصصی غلبه می‌یابد. اینکه فردی در مقطعی در قالب معلم حق‌التدریسی آمده و کمک کرده و به کلاس رفته از سر ناچاری و کمبود نیروی آموزش و پرورش بوده اما آیا مجوزی می‌شود که فرد بدون گذراندن دوره‌های آموزشی لازم در دانشگاه فرهنگیان به صورت دائمی ادامه فعالیت دهد؟ ما سال‌هاست دچار معضل در حوزه تربیت معلم هستیم.
به گزارش ایسنا، محمد بیرانوند، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه در پاسخ به پرسش رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبنی بر چرایی عدم اجرای قانون حذف کنکور گفت: گویا جای ما با هم عوض شده و ما باید این پرسش را مطرح کنیم. مجلس وقتی می بیند ساز و کارها فراهم نیست باید چه کند؟. آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده می‌کرد که رخ نداده است.
وی افزود: ما هم آرزو داریم این اتفاق بیافتد، اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است. چه ابزاری داریم که تشخیص دهیم دانش آموزان مستعد هستند به رشته‌های مختلف بروند؟. بخصوص اینکه بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلب رشته تجربی‌اند.
وی با بیان اینکه ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکور هستیم اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم گفت: ما آماده تبیین مسئله در برنامه تلویزیونی پرسشگر هستیم.
بیرانوند در واکنش به اظهارات دکتر حداد عادل مبنی بر اینکه معلمان حق‌التدریس نمی‌توانند استخدام شوند گفت: بنده نشنیدم، اما باید بگویم مصوبه مجلس نهم این بود که تعدادی نیروهای پیش دبستانی برابر نیاز آموزش و پرورش به عنوان معلم حق التدریس مشغول بکار شوند که بیش از ۳۳ هزار نفر هستند.
وی ادامه داد: بنده این طرح را نوشتم؛ این معلمان به فردای شغلی خود اطمینان ندارند و به همین علت آموزش قوی نمی‌بینند و انگیزه ندارند و ما خواستیم که استخدام شوند که با قدرت سرکلاس بیایند و تربیت شدگانی باشند که بدرستی از عهده تعلیم و تربیت بربیایند. اینها که اطمینان خاطر ندارند چطور می‌خواهند آموزش دهند؟ قصد ما این است که اینها از مجرای درست خود استخدام شوند.
 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.