بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 183156 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - 15:11
کنکور کم بود، تبلیغ مدرسه غیرانتفاعی هم اضافه شد!
نگاهی به تبلیغ کالاها و خدمات لوکس در رسانه ملی

کنکور کم بود، تبلیغ مدرسه غیرانتفاعی هم اضافه شد!

یک روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه با بیان اینکه نگاه جامعی به پخش تبلیغات تلویزیونی در ایران وجود ندارد و باید روی این مساله بازنگری شود، گفت: اگر از نظر تعداد تلویزیون تنوع داشتیم به دلیل رقابت و مقایسه‌ای که به وجود می‌آمد، ضوابط و قوانینی برای تبلیغات ایجاد می‌شد.

نوآوران آنلاین- تلویزیون مدتی است که یک مجتمع آموزشی غیردولتی که در مقاطع مختلف تحصیلی دانش‌آموز می‌پذیرد را تبلیغ می‌کند؛ این در حالی است که در ماه‌های اخیر انتقاد به پخش بی‌رویه تبلیغات مؤسسات آموزشی کنکور به شدت متوجه صداوسیما بوده است و در نهایت معاون سیما را بر آن داشت که دستور دهد باید این قبیل تبلیغات در تلویزیون به نصف کاهش پیدا کند.

بیژن نفیسی، روزنامه‌نگار و مدرس دانشگاه درباره تبلیغات تجاری در تلویزیون به ایسنا گفت: یکی از منابعی که رسانه از طریق آن تأمین اعتبار می‌کند، تبلیغات تجاری است. این تبلیغات باعث می‌شود که تلویزیون بتواند وضعیت موجود خود را حفظ کند و برنامه‌هایی که نیاز به توسعه دارند را گسترش دهد. این در حالی است که در رسانه‌های نوشتاری و همچنین رادیو و تلویزیون باید برای تبلیغات حد و مرزی مشخص شود.

او ادامه داد: همچنین باید واقعی بودن کالاهایی که در تلویزیون تبلیغ می‌شوند هم محرز شود و سازمان‌های ذی‌ربط آن کالا را تأیید کنند؛ در واقع کالاهای تولیدی که تبلیغ می‌شود باید تاییدیه داشته باشد. اگر محصولی از نوع آموزشی باشد باید به نوعی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مجوزی ارائه دهد که معلوم شود فعالیت آن مجاز و مورد تأیید است. این مساله سعی می‌شود به نوعی در تبلیغات لحاظ شود اما متأسفانه گاهی شرایط اقتصادی یک رسانه، موقعیتی را به وجود می‌آورد که به ناچار هر تبلیغی را پخش می‌کند تا مبالغی را از تبلیغات بگیرد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: برای مثال وزارت بهداشت برای تبلیغ تعدادی از مواد خوراکی اطلاعیه می‌دهد که برای سلامتی خوب نیست اما همین موارد در تلویزیون تبلیغ می‌شود به دلیل اینکه هزینه بالایی برای تبلیغ به تلویزیون می‌پردازند.

او با بیان اینکه دستگاه‌های ذی ربط باید زمینه اخلاقی تبلیغات را هم در نظر بگیرند، گفت: ما آئین نامه و دستورالعمل‌هایی برای تبلیغات نداریم. باید در نوع تبلیغات دقت شود؛ این در حالی است که به صورت سطحی به آن اشاره شده است. برای مثال درباره تبلیغ یک کالای لوکس که فاصله طبقاتی را نشان می‌دهد باید بحث شود، همچین باید بررسی شود که آیا کسی که اجناس لوکس را عرضه می‌کند و رقم بالایی را به تلویزیون برای تبلیغات می‌دهد از نظر اخلاقی مجاز است؟ وقتی در تلویزیون برای تبلیغ مسکن، تصویری از یک کاخ مجلل نشان داده می‌شود، باید سنجید که درست است یا نه؟ آیا این عملکرد یک زندگی مصرف‌گرا و تجملی را ترویج نمی‌کند؟ این مسکن چند مشتری خاص دارد که در تلویزیون تبلیغ می‌شود؟

این روزنامه‌نگار بیان کرد: مسائل آموزشی هم مراجعه‌کننده زیادی دارد. ما معتقدیم که کتاب در ایران تیراژ کمی دارد و علاقه به مطالعه در کشور کم است اما کتاب کمک آموزشی تیراژ بالایی دارد چون ضرورتی ایجاد شده که این نیاز احساس می‌شود؛ البته این مساله ضرورت مدرسه را زیر سوال می‌برد به دلیل اینکه انگار در مدرسه به صورت کامل آموزش داده نمی‌شود پس باید کتاب و کلاسی باشد که آموزش را کامل کند اما تا به حال روی این مساله بحث نشده است. اگر بحثی شکل بگیرد که تبلیغات چه جنبه‌هایی را باید در نظر داشته باشد بهتر می‌توان سیاستگذاری انجام داد.

او گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسانه‌های نوشتاری دستوراتی را تهیه کرده اما درباره رسانه ملی که انحصاری است، قوانینی تعیین نشده است. اگر کارگروهی وجود داشته باشد که ضوابط را تعیین کند، مشکلات و بار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی نوع تبلیغی که نشان داده می‌شود حل خواهد شد و راهکاری ارائه می‌شود که تبلیغات در مسیر درست قرار بگیرد.

نفیسی اظهار کرد: وقتی بازاری انحصاری باشد به تبلیغ نیاز نیست زیرا تقاضا بیشتر و عرضه کم است اما زمانی که تعادل عرضه و تقاضا بهم بخورد باید حساس شویم زیرا می‌خواهد برای کالا و خدماتش مشتری پیدا کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.