بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 186943 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۲۸ - 14:16
هیچ رخدادی از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند

هیچ رخدادی از دید رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند

استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروزه هیچ رخداد و عملی از دید مردم بخصوص رسانه‌ها پنهان نمی‌ماند؛ بنابراین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید صداقت را مبنای کار خود قرار دهند.

نوآوران آنلاین- مهدخت بروجردی شامگاه چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی رسانه و روابط عمومی در فرمانداری آران و بیدگل، اظهار کرد: اصل‌هایی مهم در روابط عمومی اخلاق، حفظ مصالح مردم و رضایت خداوند است.

وی افزود: دهکده جهانی به طور وضوح عملی شده و اطلاعات و اخبار در دورترین نقاط دنیا در یک لحظه به تمام کشورها منتقل می‌شود و عصر انفجار اطلاعات نمود عینی پیدا کرده است. روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها برای زنده ماندن و مقبولیت باید صداقت داشته باشند.

بروجردی به انواع مدل‌های روابط عمومی قدیم اشاره کرد و گفت: نخستین قدم در علم ارتباطات و روابط عمومی حدود سال‌های ۱۹۰۰ میلادی در غرب استفاده شد و مبتنی بر تبلیغات و به نوعی فریب افکار عمومی بوده است، دومین قدم پس از این دوره اطلاع رسانی مثبت مورد توجه قرار گرفت و در این دوره فضای اخبار به صورت رویدادهای مثبت اتفاق افتاد و مثبت کردن فضا و عدم درز خبرهای بد و منفی به یک سویه شدن خبر از طرف روابط عمومی‌ها انجامید.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، ادامه داد: پس از مدتی گام سوم الگوی دوسویه ناهم سنگ مورد استفاده قرار گرفت؛ بدین معنی که یک رویداد نمایشی در روابط دیده شد و سازمان هیچ گاه مورد سوال و هجمه قرار نگرفت. در این زمان کفه به نفع سازمان سنگین بود، به عبارت ساده‌تر سازمان در اندیشه روابط عمومی مهم‌تر از مردم بود و هرگز فدای مردم نمی‌شد و به روش اقناعی کارهای سازمان را توجیه می‌کرد.

وی افزود: اما بهترین و مهم‌ترین گام الگوی دوسویه هم سنگ بود که به کشف حقیقت، رشد و پیشرفت منجر شد، اوامر و تحقیقات از بالا به پایین نبود، بلکه از پایین به بالا شکل می‌گرفت و نقاط ضعف زودتر و بهتر رفع می‌شد، مردم برای سازمان مهم بودند، تفاهم واقعی در دستور کار قرار می‌گرفت و بهترین الگوی عملی روابط عمومی در سازمان‌ها ایجاد شد و هیچ کس در پایان احساس بدی نداشت.

بروجردی گفت: در حالی که جوهره کار در روابط عمومی پاسخگویی است، برخی به اقدامات دیگری مانند توجیه کردن، حاشا کردن، تعریف مجدد و کوچک کردن فعل اشتباه متوسل می‌شوند که این کار به نوعی شانه خالی کردن از مسئولیت و مصون ماندن خود و سازمان در مقابل پاسخگویی به مردم است که یکی از بدترین الگوهای روابط عمومی در جوامع به حساب می‌آید.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تصریح کرد: یک الگوی مصالحه‌جویانه نیز وجود دارد که در آن سازمان با پذیرش اشتباه خود، قول جبران و عدم تکرار اشتباه می‌دهد که از الگوهای خوب و پسندیده نسبت به بسیاری از الگوهای رایج است، در واقع روابط عمومی باید با مدیریت درست و کمک به سازمان از بروز اتفاقات اشتباه و بد جلوگیری کند تا سازمان مجبور به جبران اشتباه و عذرخواهی نشود، اصل مهم در روابط عمومی اخلاق، در نظر گرفتن مصالح مردم و رضایت خداست.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.