بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 187032 | تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۳۰ - 20:28
امروز رسانه‌ها با پدیده شفافیت کدر مواجه‌اند
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

امروز رسانه‌ها با پدیده شفافیت کدر مواجه‌اند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز فضای یکپارچه رسمی خلق شده که روابط عمومی‌ها و رسانه‌های رسمی با آن‌ها مواجهند و آن، با پدیده‌ای به اسم شفافیت کدری مواجهیم، به این معنا که بواسطه دیجیتالی و جهانی شدن، با جهان شفافی روبروایم، ولی این شفافیت به قدری زیاد است که ایجاد کدری می‌کند.

نوآوران آنلاین- ابوالحسین فیروزآبادی شامگاه گذشته (یکشنبه) در چهاردهمین گردهمایی روابط عمومی‌های استان اصفهان اظهار کرد: در دوره اول شاهد قرارگیری ابزار الکترونیکی از جمله حوزه‌های الکترونیکی در دسترس مردم بودیم، اما در دوران دیجیتالی شدن که هنوز هم بنا بر دلایلی در این دوره قرار داریم، علاوه بر بحث صدا، بحث چند رسانه‌ای، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات مطرح شد و ابزارها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر گفته می‌شود که نزدیک به ۱۵ میلیارد ابزار دیجیتالی در دنیا مشغول به کار هستند.

وی با بیان این‌که دوره فضای مجازی دوره‌ای است که ابزار دیجیتالی بستری را ایجاد کرده‌اند که خصوصیات بی‌شماری دارد، ادامه داد: روابط عمومی‌ها در این دوره به دلیل اجتماعی شدن و برجسته شدن، به شدت اجتماعی‌تر از دوره‌های دیگر هستند، چرا که امروز به واسطه محیط دیجیتالی مخاطب افراد تمام جهان شده‌اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: در این فضا شاهد بروز و ظهور بازیگران جدیدی هستیم که تحت عنوان کاربران، محتواهایی تولید می‌کنند و روابط عمومی امروز با این محتواها و کاربران روبرو هستند.

وی با اشاره به ایجاد فضای یکپارچه رسمی در جهان که در آن با پدیده‌ای به اسم شفافیت کدری روبرو شده‌ایم، گفت: افزایش سواد دیجیتالی و فضای مجازی می‌تواند از کدر ماندن این شفافیت جلوگیری کنند. روابط عمومی‌ها در این باره رسالتی برایشان تعریف شده که اگر نتوانند این سواد را رشد دهند دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: از خصوصیات این فضا تأملی بودن و مشارکت داشتن است که مفاهیم جدیدی خلق شده و بعضی از پدیده‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند، امروز به دلیل توسعه فضای مجازی مجبور به پذیرش بعضی مسائل مانند تشکل‌ها هستیم که روابط عمومی‌ها باید نسبت به آن‌ها پاسخگو باشند و حتی باید آن‌ها را در انجام امور مشاوره دهیم، وگرنه رابطه بین فضای حقیقی و کدر یک رابطه ناپایدار می‌ماند.

فیروزآبادی اظهار کرد: امروز خبری در دنیای حقیقی رخ می‌دهد که در فضای مجازی ظهور پیدا می‌کند و مجدداً به دنیای حقیقی بازگشت می‌کند و لازم است که پاسخ داده شود.

وی گفت: روابط عمومی‌ها دیگر نمی‌توانند منتظر ساعات و روز اداری باشند، اگر این گونه باشد، سیاه نمایی‌ها اتفاق می‌افتد، بسیاری از این سیاه نمایی‌ها می‌توانند بحران‌های اجتماعی ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: سیاه نمایی‌ها زاده انواع جهل هستند که باید مورد دقت روابط عمومی‌ها قرار گیرد. در عین حال با پدیده‌ای به نام تولید اخبار جعلی روبرو هستیم و ربات‌ها بازیگران میان فضای حقیقی و مجازی هستند. لازم است متناسب با شرایط، روابط عمومی‌هایی داشته باشیم که در شبکه حاضر باشند و در تمام محیط‌های ذیربط، وجود و نظام رصد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید شرکت‌هایی در کنار روابط عمومی‌ها وجود داشته باشد که اخبار را راستی آزمایی کنند و مورد پذیرش جامعه باشند. متوقف شدن تحولات روابط عمومی‌ها در عصر دیجیتالی شدن موضوعی است که امروز بسیار آزاردهنده است و تنها به دوربین‌های دیجیتال و سایت‌های مرده‌ای که چند وقت یک بار به روز می‌شوند، محدود شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید به سمت ماشینی شدن حرکت کنند و روابط عمومی داشته باشیم که ۲۴ ساعته پاسخگو باشد؛ بلادرنگی از خصوصیات نسل حاضر است.

وی گفت: اگر روابط عمومی‌ها به عنوان یک زائده چسبیده به رؤسا فقط به تبلیغ رئیس بپردازند، این کار عقب ماندگی است، به خصوص در این دوران پر تلاطمی که فضای رسانه‌ای دنیا قبضه شده‌اند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.