بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 187871 | تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۲۸ - 19:42
بزرگ ترین شبکه بین‌المللی جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری منهدم شد
توسط وزارت اطلاعات

بزرگ ترین شبکه بین‌المللی جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری منهدم شد

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری در عرصه بین المللی خبر داد.

نوآوران آنلاین- مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی آمریکا در حوزه سایبری در عرصه بین المللی خبر داد.

این مقام ارشد وزارت اطلاعات تصریح کرد: نخستین بار است که شبکه جهانی اطلاعاتی آمریکا، متشکل از شمار قابل توجهی از جاسوسان این کشور در ایران و دیگر کشورها با مدیریت و ضربه بهنگام ضد جاسوسی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت متحدان اطلاعاتی ما در جهان، شناسایی و متلاشی شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز از کشف شبکه گسترده عملیات سایبری تهاجمی علیه کشورمان خبر داد و اعلام کرد: مستندات کشف این شبکه جاسوسی بزودی از طریق وزارت اطلاعات منتشر می‌شود.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت: دستگاه اطلاعاتی کشورمان علاوه بر شناسایی و رصد فعالیت اعضای این شبکه در داخل بر فعالیت ماموران سازمان جاسوسی امریکا «CIA» در دیگر کشورهای جهان، اشراف کامل داشت و ضربه‌ای کامل و همه جانبه به این شبکه وارد کرد.

وی، فضای سایبری را مهمترین و گسترده‌ترین فضای جاسوسی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و با تبیین نحوه عملکرد این شبکه در ایران اظهار داشت: امریکایی‌ها برای برقراری ارتباط امن با جاسوسان شان در ایران و دیگر کشورها از فضای بسیار پیشرفته سایبری استفاده می‌کردند و کشف این شبکه از جایی آغاز شد که ما موفق شدیم به سیستم امن امریکایی‌ها در این شبکه اشراف و نفوذ یابیم.

این مقام ارشد اطلاعاتی درباره نحوه ارتباط امریکایی‌ها با این شبکه اطلاعاتی گفت: آنان برای برقراری ارتباط امن با اعضای این شبکه از «سایت‌های پوششی» اینترنتی مانند سایت‌های حوزه بهداشت و سلامت استفاده می‌کردند به نحوی که جاسوسان با ورود به این سایت‌ها در لایه دوم و پنهان آن، نیاز اطلاعاتی امریکایی‌ها را تامین می‌کردند و برای ارتباط با هر یک از جاسوسان در این شبکه گسترده اطلاعاتی، سایتی پوششی ایجاد شده بود.

وی، اعضای این شبکه اطلاعاتی را که بدون شناخت یکدیگر فعالیت می‌کردند، جاسوسان فاخر و درجه یک سازمان «CIA» دانست که همکاری بسیار مطلوبی با این سازمان داشتند.

مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، حوزه‌های فعالیت این شبکه جاسوسی در ایران و دیگر کشورها را نظامی، هسته‌ای، صنعتی، سایبری، اقتصادی و زیرساختی برشمرد و گفت: پس از کشف و انهدام این شبکه اطلاعاتی «CIA »؛ شمار قابل توجهی از جاسوسان که کاملاً آگاهانه با این سازمان همکاری می‌کردند شناسایی، بازداشت و به مراجع قضایی تحویل شدند و برخی نیز با ما همکاری کردند که " احیا " شدند.

وی، جنبه بین المللی این ضربه اطلاعاتی به امریکا را ویژگی منحصر بفرد این پرونده برشمرد و افزود: ما در تعامل با متحدان مان در نبرد اطلاعاتی علیه امریکا از ظرفیت تبادل با دیگر سرویس‌ها به خوبی استفاده کردیم که در نتیجه این مشارکت، برخی اعضای این شبکه در دیگر کشورها نیز بازداشت و شماری از آنان اعدام شدند.

این مقام ارشد اطلاعاتی گفت: در پی این عملیات بی نظیر ضد جاسوسی، امریکایی‌ها که منابعشان را در سراسر دنیا در خطر دیدند بالاجبار با فراخوان جهانی جاسوسان فاخرشان، آنان را از کشورهای مختلف آسیا، اروپا و آفریقا، منتقل و از حوزه‌های میدانی کسب اطلاعات، دور کردند.

وی با اشاره به اذعان امریکایی‌ها به این شکست اطلاعاتی در رسانه‌های غربی اظهار داشت: یاهونیوز سال گذشته در آستانه انتخابات کنگره امریکا در مصاحبه با شماری از افسران ارشد «CIA » با آسیب شناسی این ضربه سنگین ضد جاسوسی از جانب ایران، آن را بزرگترین شکست اطلاعاتی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر توصیف و علل و نحوه نابودی این شبکه جهانی و از دست دادن جاسوسان شان را روایت کردند که محتوای اعترافات تلخ سازمان «CIA » قابل دسترس همگان است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات همچنین با اشاره به تلاش امریکایی‌ها برای ترمیم و بازیابی این شبکه اطلاعاتی گفت: پس از کشف و انهدام این شبکه جاسوسی، امریکایی‌ها به جلب و استخدام اعضای جدیدی برای شبکه‌ای مشابه اقدام کردند که آنان نیز اخیراً در فرایند عملیات نفوذ به شبکه جاسوسی و افسران سازمان «CIA » از جانب سربازان گمنام امام زمان (عج) مورد ضربه قرار گرفتند و اعضای بازداشت شده به مراجع قضایی تحویل شدند که جزئیات این عملیات نیز پس از طی شدن مراحل قضایی به اطلاع مردم شریف ایران می‌رسد.

وی از تهیه مستندات دقیق عملیاتی در فرایند کنترل افسران سیا و اعضای این شبکه جاسوسی درخارج از کشور و همچنین جزئیات فعالیت‌ها و اهدافشان خبر داد و وعده کرد: اخبار تکمیلی از جزئیات عملیات جدید وزارت اطلاعات در شناسایی و انهدام حلقه بازسازی شده شبکه جاسوسی حرفه‌ای امریکا در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

شکست سهمگین و بی سابقه امریکا در نابودی گسترده‌ترین شبکه جاسوسی شان در فضای سایبری به حدی است که ۱۱ نفر از افسران ارشد «CIA » در مصاحبه با یاهونیوز، این شکست را فاجعه ای در سوختن سیستم ارتباطات پنهانشان در اینترنت توصیف و اذعان کردند: با این ضربه سنگین ضدجاسوسی، در شرایطی باورنکردنی، صدها میلیارد دلار خسارت به سرویس جاسوسی امریکا وارد شد. » و «شکست باور نکردنی‌» برخی از عباراتی است که افسران و مقامات اطلاعاتی آمریکا در اعترافاتشان از عمق ضربه به شبکه اطلاعاتی شان در ایران و جهان توصیف کردند.

موضوع مهم و عبرت آموز از وسوسه گری و خدعه امریکایی‌ها در جلب و جذب جاسوسان شان در این شبکه اطلاعاتی در ایران به این نحو است که «CIA » وب سایت‌هایی برای شرکت‌های جعلی ایجاد کردند تا از طریق وعده اشتغال، روادید و تحصیل در خارج از کشور، نیروهایشان را استخدام کنند و ایرانیانی که در ابتدا تصور می‌کردند در حال پاسخ دادن به فرصتی قانونی هستند در نهایت خود را در جلسه دیدار با افسران سیا در دوبی یا استانبول می‌یافتند و برای تامین پیشنهادهای وسوسه کننده به استخدام آنان در می‌آمدند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا اخیراً اذعان کرد؛ «ما مشغول حملات سایبری هستیم تا به روسیه و دیگر کشورها نشان دهیم که آنان بهای مداخله در امور داخلی امریکا را پرداخت خواهند کرد!؛ " ما در این مسیر هزینه‌هایی را بر شما تحمیل می‌کنیم تا این نکته را دریابید که چنین اقداماتی علیه ما ارزشی ندارد.»

امریکا در حالی به حملات سایبری اش افتخار می‌کند که بر اساس استراتژی امنیت ملی این کشور، حملات سایبری از نظر امریکا معادل اقدام نظامی تلقی و واکنش به آن نیز در این چارچوب انجام می‌شود.

اظهارت بولتون نشان می‌دهد که تاکید جمهوری اسلامی در زمینه تقویت توان دفاعی و سایبری خود بر اساس اصل دفاع مشروع، بسیار هوشمندانه است و باید با جدیت پیگیری شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.