تامین اجتماعی بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1398/05/27
شماره 1329 - تاریخ 1398/05/27
آخرین اخبار
تقسیم وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی بین ۲وزارتخانه
نظام بانکی نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین می کند
ادامه مخالفت‌ها با مسکن مشارکتی
خرید و فروش رمزارز در داخل ممنوع است
نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور الزامی است
نوین‌سازی نظام بازرگانی و توزیع در دستور کار
تحویل ۲۰۰۰۰ خودروی دپوشده به مردم
آدبایور با قراردادی ۲ ساله به تراکتور پیوست
حمایت بانک شهر از جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان بر محور مسئولیت اجتماعی
بیانیه‌ بانک‌پاسارگاد در خصوص انتشار تحلیل‌های نادرست و ناقص از صورت‌های مالی بانک توسط برخی از رسانه‌ها
۹۵ درصد حساب‌های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
«هازارد» هنوز نیامده سه هفته خانه‌نشین شد
عرب: استعفای من پیش وزیر باز است
یکشنبه جلسه سرنوشت ساز فتحی و استراماچونی برگزار می شود
حضور زنان به فضای اخلاقی ورزشگاه‌ها اعتبار می‌بخشد
پرسپولیس؛ تیم کاپیتان های بزرگ
چشم های تیم ملی باز خواهد بود
کمک ۳۱۳ هزار میلیارد ریالی بانک ملی به رونق بخش‌های اقتصادی
رکاب زنی خانوادگی در محله اکباتان انجام شد
حمایت بانک ایران زمین از بهره برداری خط تولید جدید شرکت فولاد اکسین اهواز
10 میدان میوه و تره بار تهران سرسبز می‌شوند
لزوم افزایش مالیات بر سیگار / ضرورت اخذ مالیات از توتون قلیان
چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی
حدود ۷۰ درصد زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند/ کشف ۷۶ درصد از تریاک جهان توسط ایران
معافیت‌های مالیاتی در چه مواردی شامل پزشکان می‌شود؟
ماجرای تردد معلمان خصوصی با آمبولانس در پایتخت
ناگفته‌هایی از پیاده‌راه ۱۷شهریور پس از ۷ سال
۱۳ شهریور ماه آخرین مهلت بخشودگی جرائم کارفرمایان
افزایش درخواست سرمایه گذاری برای ورود به تولید نشانگر شکست نقشه های دشمن است
۱۲ مزیت حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز بانک مسکن
پرداخت به‌ موقع اقساط، کلید خانه دیگری می‌شود
تولید مولد باید در کشور جدی گرفته شود
سمینار تامین مالی شرکت های دانش بنیان صادراتی برگزار می شود
نسخه نجات بیمارستان‌های دولتی از بحران اقتصادی
پایان یک معافیت سربازی با پایان تابستان
وقوع زلزله 4.3 ریشتری در باسمنج آذربایجان شرقی/ اعزام تیم‌های ارزیاب
انهدام 13 باند موبایل و کیف قاپی و دستگیری ۷۱ سارق در تهران
طرح مسکن استیجاری دولتی به کجا رسید؟
جزئیات برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور
گم شدن یک ایستگاه مترو در پایتخت
اعلام جزییات تازه از دلایل بازداشت پوری حسینی
سهم کالاهای ایرانی در بازار منطقه، معادل ۳درصد از کل واردات همسایه‌ها
رسانه‌های جدید جای روزنامه‌ها را نگرفتند
رئیس قوه قضائیه: پایان عمر مفسدان فرا رسیده است
به دنبال جنگ نیستیم ولی به هرگونه تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم
موج گرانی مسکن در اطراف تهران
مسئولان فضا را برای فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آماده کنند
مرکل: ماموریت اروپایی در تنگه هرمز مورد بحث قرار خواهد گرفت
نفتکش گریس۱ آزاد شد
میرلوحی: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست
کد خبر: 188890 | تاریخ : ۱۳۹۸/۴/۲۵ - 16:04

"مرگ‌هایی" که دیگر به چشم‌مان نمی‌آیند...

28 کشته و زخمی تنها در دو تصادف، ارمغان تلخ جاده‌های کشور برای امروز ما بود. ارمغان تاریکی که هر روز و هر روز برایمان تکرار می‌شود و گویی به شنیدن اعداد و ارقام اینچنینی عادت کرده‌ایم و خم به ابرو نمی‌آوریم...

نوآوران آنلاین-«تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۷، نزدیک به ۱.۲ درصد افزایش یافته است»؛ خبری که در اردیبهشت ماه امسال رسما از سوی سازمان پزشکی قانون اعلام شد، اما در پس اعداد و ارقام گم شد و هیچکس به اوج فاجعه فکر نکرد. فاجعه‌ای که ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر را فقط در یکسال به کام مرگ برد و هزاران هزار خانواده را داغدار کرد.

دومین عامل مرگ‌ِ ایرانیان، مهم‌ترین و بیشترین عامل سال‌های از دست رفته عمر آنها و علتِ ۲۰ درصد بی‌سرپرست شدن خانواده‌های ایرانی مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای است. تصادفاتی که گویی دیگر وقوع‌شان در کشور ما عادی شده و هر روز آدم‌های زیادی را با آرزوها، خواب‌و خیال‌ها و دغدغه‌های‌شان از بین می‌برد. آدم‌هایی که حالا دیگر در هاله‌ای از عدد و رقم خلاصه می‌شوند، به راحتی فراموش شده و کسی هم به این آدم‌ها، داغ خانواده‌هایشان و تبعات اجتماعی و فرهنگی نبودشان فکر نمی‌کند.

گفته می‌شود سالانه ۱۴۰۰۰ نفر و روزانه ۴۵ نفر در کشور جان به جاده می‌دهند و وحشتناک‌تر اینکه تقریبا در هر یک ساعت‌ونیم دو نفر در تصادفات رانندگی ایران جان خود را از دست می‌دهند. متاسفانه حجم کشته‌شدگان و معلولان ناشی از تصادفات در ایران طی یک دهه گذشته، آنقدر بالا بوده که حتی در برهه‌هایی آن را با تعداد کشته‌شدگان جنگ تحمیلی مقایسه کرده‌اند. حتی برخی کارشناسان عقیده دارند سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی هم آنقدر که تصادفات جاده‌ای در ایران جان مردم را گرفته، منجر به مرگ و میر ایرانیان نشده است.

جاده‌های ناایمن، خودروهای بی‌کیفیت و خطای انسانی سه مولفه‌ای است که بسیاری از کارشناسان تصادفات جاده‌ای را به آن گره می‌زنند و قسمت تاسف‌بار ماجرا آنجاست که همواره اعلام می‌شود، عامل انسانی بیشترین دلیل بروز این تصادفات است.

البته باید توجه کرد که تبعات تصادفات فقط به از بین رفتن آدم‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه گاهی آنها را وارد سیکلی از درد و رنج می‌کند. درد و رنج جراحت، معلولیت، از کار افتادگی و هزینه‌های گزافِ درمان و ... و متاسفانه آنچه که کمتر به آن توجه می‌شود بار روانی، اجتماعی و هزینه‌ایست که به قربانیان و معلولان حوادث جاده ای و خانواده‌هایشان وارد می‌شود.

طبق آمار انجمن مددکاری ایران که در سال ۱۳۹۷ ارائه شده، ‌ سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در اثر سوانح و حوادث جاده‌ای در کشور ما دچار انواع معلولیت‌ها می‌شوند که طبق برآوردها حدود ۹۰ درصد از این تعداد، توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

با این وجود ۱۰ هزار و ۸۵ نفر از این افراد با ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات مواجه شده‌اند که ۲۱۶۶ نفر از آنها را جمعیت زنان و ۷۹۱۹ نفر از آنها جمعیت مردان را تشکیل می‌دهد. میانگین سنی افراد حادثه‌دیده ناشی از تصادفات نیز ۳۹.۵ سال اعلام شده است. بنابراین تصادفات جمعیت جوان ایران را نشانه رفته است.

هضم این عدد و رقم‌ها اصلا آسان نیست، اما سم مهلک‌تر این است که به اعداد و ارقامی که هر روز از کشته‌شدگان و مصدومان تصادفات داده می‌شود، ‌عادت کرده‌ایم و دیگر این مرگ‌ها و رنج‌ها و جراحت‌ها تلنگری به هیچکس نمی‌زند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.