بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
امشب مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی تمام می‌شود/ مجوزها از مرز ۷۴۲ هزار گذشت
شکاف زمین، در هفته گذشته دسترسی به نقش‌برجسته‌ها را برای بازدیدکنندگان محدود کرد.
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران
تورم نقطه به نقطه در پایان فروردین کاهش پیدا کرد
پیگیری مبلغ بن خرید کتاب خبرنگاران از مسوولان وزارت ارشاد
احیا و توسعه 493 معدن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
کد خبر: 189742 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۱ - 15:27
شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

شیوه فرزند پروری، مهمترین مشکل خانوادگی تماس‌گیرندگان با «صدای یارا»

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان «مشکلات خانوادگی» و «ارتباطی» را مهم‌ترین مشکلات مطرح شده با خط تلفنی "صدای یارا" عنوان کرد و گفت: مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد نیز اختلاف در شیوه تربیت بوده است.

نوآوران آنلاین-شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۱۱ تماس با خط «صدای یارا» برقرار شده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌های برقرار شده از سوی مادر، ۱.۲ درصد از سوی کودک و ۱.۲ درصد نیز از سوی پدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان ۴ تا ۷ ساله ۲۹.۱ درصد، صفر تا سه ساله ۲۷.۵ درصد، ۸ تا ۱۱ سال ۲۱.۴ درصد، ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۲.۲ درصد و ۱۶ تا ۱۸ سال ۹ درصد را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: حدود ۵۱ درصد تماس‌ها در خصوص پسران و ۴۸ درصد در خصوص دختران بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های صورت گرفته در خصوص کودکان زیر سن مدرسه، پیش دبستان و سپس دبستان بوده است. دانشجویان نیز ۲۶ مورد تماس‌ را به خود  اختصاص دادند.

صدرنوری در مورد تحصیلات تماس گیرندگان نیز اظهار کرد: ۴۲ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۵ درصد کارشناسی، ۱۴ درصد کاردانی و ۱۰ درصد نیز دیپلم بودند. همچنین محل سکونت ۷۹ درصد از تماس گیرندگان تهران و ۱۹ درصد شهرستان بودند.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان درباره تعداد تماس‌گیرندگان ادامه داد: منطقه چهار تهران با ۱۸ درصد، منطقه ۵ با ۱۶.۷ درصد، منطقه دو با ۱۶.۵ درصد و منطقه یک با ۱۳.۲ درصد بیشترین تماس‌ها را برقرار کردند.

به گفته وی نحوه آشنایی ۶۱ درصد تماس گیرندگان از طریق دوستان و ۲۷ درصد نیز از طریق اقوام بوده است. خانواده ۹۷ درصد تماس گیرندگان هسته‌ای و ۳ درصد نیز گسترده است.

صدرنوری با بیان این که ۳۳ درصد از تماس‌های برقرار شده در خصوص مشکلات خانوادگی، ۱۱ درصد ارتباطی، ۱۰ درصد عادتی، ۹ درصد دوستان، ۸ درصد در خصوص مشکلات مدرسه و ۷ درصد رفتاری بوده است گفت: ۴۵ درصد از این کودکان تنبیه داشتند و ۵۴ درصد نیز تنبیه نشده بودند.

وی افزود: شغل ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۷.۷ درصد کارمند و دو درصد نیز آزاد بود. ۳۹ درصد از تنبیه‌های صورت گرفته بدنی و ۶۰ درصد روانی و عاطفی بوده است.

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، مهمترین مشکلات خانوادگی مطرح شده با ۵۴ درصد را مربوط به آگاهی از شیوه فرزند پروری، ۱۳.۲ درصد مشکلات تک فرزندی و ۱۰ درصد را نیز اختلاف در شیوه تربیت دانست.

صدرنوری با بیان اینکه مجموع کل ارجاعات انجام شده از تماس ها ۱۰۳ مورد و ۶۶ مورد موارد غیر از کودک آزاری بوده است، ادامه داد: ۱۶ مورد از این موارد مربوط به دختران و ۲۱ مورد نیز مربوط به پسران بوده است.

به گفته وی ۱۶ مورد از تماس‌های برقرار شده مربوط به کودک آزاری روحی و روانی، ۲۰ مورد غفلت و دو مورد آموزشی و سه مورد نیز جنسی بوده است. از بین تماس‌های برقرار شده در خصوص فرد آزار رسان، ۶ مورد به پدر و دو مورد نیز به مادر مربوط بوده است. مجموع آزارهای صورت گرفته از سوی پدر و مادر نیز ۱۴ مورد و افراد غریبه ۱۰ مورد را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به نوع ارتباط والدین نیز توضیح داد: ۱۷ مورد از تماس‌های برقرار شده در خصوص والدینی بوده که جدا شده و ۱۱ مورد از والدین نیز اعتیاد داشتند.

به گفته صدر نوری، در خصوص نوع پیگیری‌های انجام شده، دو مورد از پیگیری‌ها حضوری و ۴۰ مورد تلفنی انجام شده است. همچنین موارد غیر کودک آزاری در بخش مددکاری انجمن که مورد بررسی قرار گرفته مربوط به حضانت، حق ملاقات، ارجاع از خانه کودک یا سایر سازمان‌های مردم نهاد، راهنمایی و مشاوره بوده است.

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان آنکه اقدامات صدای یارا در سطح راهنمایی و مشاوره تلفنی است اما در صورت نیاز این افراد به مرکز ذیربط و همچنین به مراکز مشاوره معتبر ارجاع داده خواهند شد گفت: این در حالیست که خود مرکز نیز امکان مشاوره حضوری دارد.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره‌های ۸۸۵۰۱۴۱۴ – ۸۸۵۰۱۱۱۵ – ۸۸۵۳۱۱۰۹ – ۸۱۵۳۱۱۱۳ – (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک رسانی به کودکان و نوجوانان است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.