بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 189853 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۲۶ - 12:48
ماجرای تردد معلمان خصوصی با آمبولانس در پایتخت

ماجرای تردد معلمان خصوصی با آمبولانس در پایتخت

یک استاد دانشگاه به آسیب‌ها و حواشی کلاس‌های آمادگی کنکور اشاره کرد و گفت: شاید شنیده باشید که عده‌ای از معلمین خصوصی با آمبولانس رفت و آمد می‌کنند. این معلم‌های کنکور به آمبولانس خصوصی پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاس اول به کلاس بعدی برسانند که البته این پول در مقابل شهریه‌های هنگفتی که می‌گیرند چیزی نیست. اما آیا دانش آموزان معمولی توان استفاده از چنین معلمانی را دارند؟

نوآوران آنلاین-علی عبدالعالی با اشاره به وضعیت آموزشی ۴۰ نفر اول کنکور در پنج رشته، گفت: از این تعداد ۱۹ نفر تهرانی هستند. ۶۷ درصد کل آنها در مدارس غیردولتی و مدارس خاص دولتی چون نمونه دولتی درس خوانده‌اند و ۳۳ درصد مابقی سمپادی‌اند.

وی افزود: البته مدارس سمپاد کنکور دارند و کسانی که وارد سمپاد شده‌اند در پایه ششم دبستان در کنکور عذاب آوری شرکت کرده‌اند. در واقع عمده نفرات برتر متعلق به مدارس خاص بودند. همچنین ۸۵ درصد کل قبولی‌های کنکور کشور مربوط به شش استان هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بی‌انصافی است که بگوییم مدارس غیردولتی کلا خوب یا کلا بد هستند، گفت: اخیرا معاون وزیر اعلام کرد که مدارس غیردولتی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال صرفه جویی بودجه‌ای برای دولت دارند. شاید کمتر از پنج درصد مدارس سوپرلاکچری باشند؛ چرا با این مدارس برخورد نمی‌کنند؟ پیشنهاد می‌کنم لیستی تهیه شود که مسئولین اسم فرزندان و مدرسه محل تحصیل خود را وارد آن کنند. حدس می‌زنم بالغ بر ۸۰ درصدشان در مدارس لاکچری تحصیل کنند.

عبدالعالی به آسیب‌ها و حواشی کلاس‌های آمادگی کنکور اشاره کرد و گفت: شاید شنیده باشید که عده‌ای از معلمین خصوصی با آمبولانس در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند. این معلم‌های کنکور به آمبولانس خصوصی پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاس اول به کلاس بعدی برسانند که البته این پول در مقابل شهریه‌های هنگفتی که می‌گیرند چیزی نیست. اما آیا دانش آموزان معمولی توان استفاده از چنین معلمانی را دارند؟

وی افزود: دهک اول فقیرترین و دهک دهم پولدارترین افراد هستند و اخیرا در آماری اعلام شد که بیشترین تفاوت میان آنها، هزینه تحصیل ۶۰.۵ برابری است. یعنی کشور چه بخواهد و چه نخواهد دارد طبقه‌ای می‌سازد که در آن ابرثروتمندانی زندگی می‌کنند که دسترسی بیشتری به فرصت‌ها دارند و آینده از آن برج عاج نشینان ثروتمندی است که دارند بهترین‌ها را کسب می‌کنند که با عدالت آموزشی تضاد فوق العاده‌ای دارد.

این استاد دانشگاه چند راهکار نیز ارائه داد و گفت: باید نگاه روسای جمهور به آموزش شفاف باشد. دوم اینکه باید تنوع مدارس کاهش یابد. راه حل دیگر این است که رسانه های ما بهترین محصولات آموزشی را رایگان در اختیار همه مردم قرار دهند. ‌شهرداری‌ها هم می‌توانند اتوبوس‌هایی راه بیندازند که داخل آن آزمایشگاه سیار باشد که به مناطق محروم بروند.

به گزارش ایسنا، همچنین عبدالرسول عمادی درباره ارتباط میان عدالت آموزشی و وضعیت آموزشی نفرات برتر کنکور اظهار کرد: وضعیت نفرات برتر کنکور را شاخص مهمی در تحلیل عدالت آموزشی نمی‌دانم. کلیت قبول شدگان را باید مدنظر قرار دهیم. اما بعضا نفرات اول تا دهم را پررنگ می‌کنند و آن را مبنای تحلیل قرار می‌دهند؛ در حالی که ما نمی‌توانیم نظام آموزشی را بر مبنای ۵۰ نفر اول کنکور بسنجیم.

وی افزود: بسیاری دانش‌آموزان ما وقتی به قصد کنکور درس می‌خوانند، قصدشان رقابت نیست؛ بلکه قبول شدن در دانشگاه خوب است و اینطور نیست که همه به آب و آتش بزنند که نفر اول تا پنجم بشوند.

رئیس سابق مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حاکمیتی بودن آموزش و رایگان بودن تحصیل طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، گفت: در دهه ۶۰ با نرخ رشد بالای جمعیت مواجه شدیم که در دهه ۷۰ به سن مدرسه رسیدند. آن زمان به علت جنگ تحمیلی بسیاری زیرساخت‌های ما آسیب دیده بود و بچه‌ها ناچار بودند در مدارس چند شیفته درس بخوانند. به همین علت مشارکت مردم برای کمک به آموزش طلبیده ‌شد. بنابراین یک سوی ماجرا  مدرسه‌سازی و دیگری مدرسه‌داری بود.

عمادی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز وارد امر ساخت و ساز شدند  و مدارس غیرانتفاعی هم به کمک آمدند تا در ارتقابخشی به کمیت و کیفیت آموزش به دولت کمک کنند. معتقدم قانون تاسیس مدارس غیردولتی و همراهی خیرین مدرسه‌ساز فرصت‌هایی برای تحقق عدالت آموزشی در ایران بودند.

وی با اشاره به تبعات کنکور گفت: کنکور یک رقابت سالم از جهت اجراست و تقلبی در آن اتفاق نمی‌افتد و نتایج آن نمایانگر توانایی داوطلبان است؛ اما نه توانایی پرورشی، تربیتی، بالندگی شخصیتی، فهم محتویات و مفاهیم عمیق آموزشی بلکه مهارت تست زنی. متاسفانه کنکور فعلا جایگزینی ندارد و به طور منطقی راه‌های دیگری هم برای گزینش بهترین‌ها وجود ندارد. هرجا داوطلب زیاد شد، شما ناچار هستید مبنایی برای گزینش قرار دهید و گریزی از این مسئله نیست.

رئیس سابق مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین متقاضیان باید برای موفقیت، شیوه تست زنی را تمرین کنند. افرادی می‌توانند این مهارت‌ها را بیشتر تمرین کنند که در کلاس‌های کنکور شرکت کنند و معلم ویژه داشته باشند که به نابرابری‌هایی دامن می‌زند.

عمادی در مستند تلویزیونی " ۳۶۰ درجه " در تحلیل آماری مبنی بر فاصله چند برابری دهک اول تا دهم درآمدی در هزینه‌های تحصیل، گفت: این آمار یک داده کم دارد که هزینه آموزش برای حاکمیت است که به نیابت از خانوار در دهک‌های پایین صرف می‌شود. درست است که دهک‌های پایین هزینه کمی برای آموزش می‌پردازند ولی مابقی را دولت می‌دهد. اما دهک‌های بالا اگر فرزندشان را به مدارس غیردولتی می‌برند صفر تا ۱۰۰ هزینه را خودشان می‌پردازند. البته در نهایت این اختلاف در هزینه‌کرد آموزش زیاد و یک علتش این است که مدارس خاص هرینه‌های اختیاری جدیدی را به سبد خانوار دهک اول اضافه می‌کنند و از سوی دیگر گاهی در برخی مدارس از شهریه‌های مصوب عدول می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.