بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/16
شماره 2461 - تاریخ 1403/02/16
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 212378 | تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۳۰ - 17:05
تبدیل وضعیت معلمان براساس جنسیت و نیاز منطقه برای رفع کمبود معلم

تبدیل وضعیت معلمان براساس جنسیت و نیاز منطقه برای رفع کمبود معلم

وزیر آموزش و پرورش گفت که عدم تحقق پیوند عمیق میان خانواده و مدرسه جریان یادگیری را با کاستی مواجه می‌کند.

نوآوران آنلاین-محسن حاجی میرزایی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان ضمن تأکید بر ارزشمند بودن گردهمایی امروز گفت: این اجتماع بسیار مبارک و مهم است، مهم به این جهت که هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد مگر بخشی از آن در تلفیق و ترکیب میان اولیاء و آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: تحقق اهداف آموزش و پرورش بی‌تردید نیازمند همکاری خانواده‌هاست لذا این اجتماع از اهمیت بسزایی برخوردار است. از سوی دیگر این اجتماع مبارک است به این جهت که دستاوردهای مهم تعلیم و تربیت در پرتو حضور و مشارکت خانواده‌ها میسر می‌شود. هر چه این پیوند عمیق‌تر برقرار شود برکات بیشتری شامل حال آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ادامه داد: من به شکلی از پیوند اعتقاد دارم که به صورت همه جانبه میان نهاد تعلیم و تربیت و خانواده‌ها برقرار شود. این فرصت مغتنمی است تا آن گونه که در مورد این پیوند فکر می‌کنیم صحبت کنیم. در میان رفتارهای انسان‌ها هیچ رفتاری فراگیرتر از یادگیری نیست. در حقیقت یادگیری رفتاری از گهواره تا گور است و همیشه با ما انسان‌ها همراه است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انسان‌ها در شرایطی به دنیا می‌آیند که هیچ چیز نمی‌دانند و به تدریج از مسیر یادگیری تمایز میان آن‌ها مشهود می‌شود، افزود: هر چه جریان یادگیری همه جانبه‌تر و عمیق‌تر باشد موقعیت‌ها و ظرفیت‌های برتری نیز فراهم خواهد شد. قطعا اختلال در جریان یادگیری، اختلال در حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جامعه است یعنی اگر اختلالی در یادگیری ایجاد شد آثار آن به راحتی قابل جبران خواهد بود.

وی افزود: شاید این آثار حتی به راحتی قابل مشاهده نیز نباشد. وقتی انفعال و انزوا پیش می‌آید قطعا اختلالی در جریان یادگیری پیش آمده است. مهمترین مأموریت آموزش و پرورش نیز تقویت جریان یادگیری است.

حاجی میرزایی ادامه داد: کسانی که در جریان یادگیری آن‌ها تعطیلی ایجاد می‌شود در همان زمان با مخاطراتی مواجه می‌شوند. پیوند دانش‌آموزان با خانواده در همین مقطع ایجاد می‌شود. یعنی تعطیلی جریان یادگیری در یک سو و سرعت یادگیری در سوی دیگر؛ هر چه قدرت امکان تعامل و گفت‌وگو در یک جامعه افزایش پیدا کند قطعا جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی مصون‌تر خواهد شد. اگر پیوند بچه‌ها با خانواده‌ها را عمیق کنیم از بسیاری از آسیب‌ها مصون خواهند شد. بر همین اساس ما تأکید کردیم که باید پیوند میان مدرسه و خانواده به درستی برقرار شود و دیوار حائل بین مدرسه و خانواده برداشته شود و پیوند روحی میان خانواده و مدرسه برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه کانون یادگیری همه دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌هاست افزود: باید بتوانیم فرزندان‌مان را تجهیز کنیم تا در شرایط مختلف بتوانند از خود دفاع کنند. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده شریک آموزش و پرورش خوانده شده است، یعنی هر دو یک هدف دارند و در رسیدن به آن به یک اندازه سهم دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ بی‌تردید مدرسه موفق مدرسه‌ای است که به بازار عرضه و تقاضای مهارت‌های موثر برای تربیت و زیستن نقش موثر داشته باشد و به عنوان کانون یادگیری مستمر با خانواده‌ها در ارتباط باشد.

وی تأکید کرد: ارتباط خانواده و مدرسه یک اصل مهم برای من قلمداد می‌شود و قطعا موافقت خود را به عنوان وزیر آموزش و پرورش در گرو ایجاد ارتباط عمیق‌تر این دو می‌دانم و در این مسیر نیازمند همکاری و مشارکت همه اولیا هستم.

حاجی میرزایی با اشاره به سفرهای خود به استان‌های سیل زده کشور گفت: در این سفرها مشارکت موثر خیرین در احداث فضاهای آموزشی را مشاهده کردم. در آنجا نکته‌ای به ذهن من رسید که پس از مشورت به این نتیجه رسیدیم که مدرسه به عنوان خانه دوم مکانی است که ساعات مهمی از زندگی بچه‌ها در آن طی می‌شود، لذا باید تلاش کنیم محیطی مطلوب‌تر و مناسب‌تر فراهم کنیم اما همه می‌دانیم امکانات و منابع ما در برابر حجم گسترده ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموزان کفایت لازم را ندارد. قطعا کیفیت آموزشی در مناطق مختلف یکسان نیست و باید برای افزایش توانمندی‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مکان‌هایی که نیاز به احداث، تعمیر و یا تجهیز مدارس داریم این موارد را در معرض عموم قرار می‌دهیم تا همه بتوانند حتی با سرمایه‌های خرد در این کار مهم مشارکت کنند تا از این طریق در یک سو فضای مناسبی را برای تعلیم و تربیت فراهم کنیم و از سوی دیگر وجه تربیتی که تحقق مسئولیت اجتماعی است را تقویت کنیم لذا درخواست می‌کنم همه از این حرکت فراگیر حمایت کنید.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در پایان این جلسه و با حضور در جمع خبرنگاران نیز گفت: ما در آموزش و پرورش بر این باوریم که تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست. امروز با شرایط فعلی جامعه و سرعت پیشرفت علم اگر پیوند عمیقی میان خانواده‌ها و مدرسه برقرار نشود جریان یادگیری با کاستی مواجه خواهد شد. قطعا هدف ما از تعامل با خانواده‌ها در جهت تحقق واقعی تربیت است و در این مسیر نیز هدف ما از مشارکت تنها مشارکت مالی نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گفت: اخیرا برآوردی از میزان دانش‌آموزانی که به اوتیسم مبتلا هستند و در مدارس استثنایی با بهره هوشی معمولی حضور دارند، انجام داده‌ایم، البته فاصله زیادی در حوزه غربالگری شناسایی این افراد وجود دارد اما اقداماتی را با همکاری وزارت بهداشت برای شناسایی این افراد آغاز کرده‌ایم. قطعا متناسب با شناسایی این دانش‌آموزان فرصت‌های آموزشی را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

حاجی میرزایی در خصوص سرویس مدارس نیز گفت: تا تنظیم کامل سرویس مدارس قطعا زمانی نیاز است. مشکلاتی وجود دارد اما تلاش می‌شود که به سرعت این مشکلات برطرف شود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت معلمان نیز گفت: ما برای جبران کمبود معلم روش‌های متنوعی داریم که بخشی از این کار از طریق اضافه تدریس تأمین می‌شود که روش مناسب‌تری است، به شکلی که با تسهیلات مناسبی این معلمان به کلاس‌ها اعزام می‌شوند؛ بخش دیگر از طریق تبدیل وضعیت که تا جایی که قانون اجازه داده انجام می‌شود که البته این موضوع براساس جنسیت، نیاز منطقه و... انجام می‌شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان قطعی است و اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است. قطعا به محض تصویب این موضوع در دولت اجرایی می‌شود اما هر زمانی که تصویب شود اجرای آن از اول مهر خواهد بود و متناسب با آن امتیازات به افراد تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص حذف انواع مدارس به غیر از مدارس دولتی و غیردولتی و بررسی این طرح در مجلس گفت: ما در حقیقت همین دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی را داریم. مدارس غیردولتی که وضعیت متفاوتی دارند براساس اقتضائاتی در زمان‌هایی ایجاد شده‌اند و هر کدام مقررات خاص خود را دارند. قطعا برای هر نوع مداخلاتی در حوزه آموزش و پرورش باید ابعاد مختلف را مد نظر قرار داد چرا که کار آموزش و پرورش تأثیرات عمیقی روی افراد دارد و هر چه تصمیمات با تعامل بیشتر آموزش و پرورش انجام شود قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.