بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/17
شماره 2462 - تاریخ 1403/02/17
آخرین اخبار
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
خط دوم انتقال آب خلیج فارس؛ تحقق هدف ملی تامین آب پایدار
سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
کد خبر: 214019 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۱۶ - 10:57
اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات زمینه‌ساز تحول در بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور
محمدحسن زدا، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

اعمال مدیریت یکپارچه در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات زمینه‌ساز تحول در بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور

ماهیت سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور به گونه‌ای است که بدون اتکاء به قابلیت‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات امکان دریافت، پردازش و بهر‌ه‌گیری مطلوب از حجم وسیع اطلاعات در اختیارش از یک سو و ارائه خدمات متنوع باکیفیت و متعدد به ذینفعان پرشمارش از سوی دیگر، ممکن نیست.

نوآوران آنلاین- بررسی تاریخچه‌ی ورود و توسعه بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در ایران نیز حکایت از پیشگامی این سازمان در سرمایه‌گذاری، تجهیز و بکارگیری امکانات و توانمندی‌های مرتبط با این حوزه اعم از نیروی انسانی متخصص و ماهر و انواع سخت‌افزارها و نرم‌افزارها دارد. اما در سیر تحولات تاریخی فناوری‌‌های اطلاعات و ارتباطات در سازمان تامین اجتماعی و بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای مکانی و زمانی، شاهد شکل‌گیری نهادها و واحدهای تخصصی مختلف و حتی موازی بوده‌ایم که گاهی بر خلاف فلسفه‌ی ایجاد و فعالیت‌شان نه تنها موجب تسهیل و تسریع در فرآیندهای انجام امور نشده‌اند بلکه موانعی ایجاد کرده‌اند که نتیجه نهایی آن در عدم رضایت‌مندی نسبی مخاطبان سازمان، خودنمایی می‌کند. موانع ایجاد شده، عقب‌ماندگی‌هایی را سبب شده که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، متاسفانه تصویر مثبتی از فعالیت‌های آی تی در سازمان ارائه نمی‌کند.
خوشبختانه مدیریت عالی سازمان با درک عمیق از واقعیت‌های موجود و با هدف ایجاد انسجام، هماهنگی و جامعیت در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های مرتبط و در تمامی سطوح ستادی، اجرایی، تخصصی، پشتیبانی، تدارکات و فنی، بر لزوم اعمال مدیریت یکپارچه در مجموع فعالیت‌های مرتبط با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات تاکید داشته و از روزهای ابتدایی آغاز مدیریت در سازمان، با تفویض کامل اختیارات به قائم‌مقام خود، انتظارات و توقعاتشان را نیز مطرح کرده‌اند. ضمن تشکر از اعتماد و حمایت‌های ایشان، در همین باره لازم می‌دانم به چند اقدام و تصمیم اشاره کنم:
۱- تغییرات مدیریتی اخیر در راستای تقویت منابع انسانی موجود انجام شده است. حضور یکی از نخبگان دانشگاهی و متخصصان صنعت آی تی در راس دفتر فناوری اطلاعات در کنار تیم مدیریتی جدید (مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین که جملگی از تحصیلکردگان و برجستگان علمی و عملی این عرصه می‌باشند در کنار سرمایه‌های ارزشمند انسانی موجود ولی مغفول‌مانده‌ی ستاد و صف سازمان، نوید دهنده رفع گلوگاه‌های موجود در مسیر ارتقاء و پیشرفت با تاکید بر بکارگیری دانش و تجربه‌ی بالاترین سطوح مدیریتی و کارشناسی در کشور به جای اقدامات فی‌البداهه و آزمون و خطا است. در همین جا از زحمات تمامی مدیران گذشته در دفتر فناوری اطلاعات و شرکت تشکر می‌کنم.
۲- تشکیل چهار کارگروه پایداری سرویس‌ها، منابع انسانی، امنیت اطلاعات و کسب‌و‌کار با استفاده از خطوط راهنمای استانداردهای جهانی به روش هوشمند و هدفمند، موجب شناسایی سریع و دقیق مشکلات و ارائه‌ راه‌حل‌های موثر خواهد شد.
۳- توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استارتاپ‌ها با هدف استفاده از توان، خلاقیت و نوآوری نیروهای زبده و عملگرای برون سازمان در دستور کار قرار گرفته است.
۴- هم‌راستا با اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، زیرساخت‌های Open API و Open Data در دست طراحی و نهایی‌سازی است.
۵- ایجاد داشبوردهای مدیریتی متعدد با استفاده از هوش تجاری (BI) و به منظور کنترل و نظارت سیستمی در دستور قرار دارد. در حال حاضر داشبوردهای داروهای پر مصرف کشور، بیماران پرهزینه، همپوشانی بیمه‌ای، بیمه بیکاری، سامانه اعتراضات، جریمه کارگاه‌ها، نسخه الکترونیک، نام‌نویسی متمرکز، کارتابل مغایرت و ... فعال هستند که با طراحی‌های جدید، این زنجیره کامل‌تر خواهد شد.

۶- به غیر از نرم‌افزارهای متمرکز تعهدات بلند‌مدت (مستمری) و حساب‌های انفرادی که در حال تعمیم به کل کشور هستند، سرویس‌های ارتباط سامانه غرامت دستمزد ایام بیماری و اسناد پزشکی، نام‌نویسی بیمه‌شدگان توسط کارفرما (پایلوت در شعبه ۱۷ تهران)، گواهی کسر اقساط مستمری‌بگیران، درخواست رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب ماده ۳۸ به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

امیدوارم با تداوم حمایت‌های ارزشمند مدیرعامل، مدیران و کارشناسان محترم، مجموعه‌ی اقدامات انجام شده و در دست انجام، زمینه‌های تحقق بیش از پیش اهداف سازمان در ایجاد رضایتمندی و خشنودی شرکای اجتماعی، اعم از بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان عزیز و اصول و سیاست‌های نظام جامع تامین اجتماعی را فراهم کند. بدیهی است به ثمر رسیدن تلاش‌ها در دور جدید فعالیت‌ها نیازمند کمک، همدلی و همکاری تمامی مدیران و نیروهای زبده درون و بیرون سازمان است.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.