بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/17
شماره 2462 - تاریخ 1403/02/17
آخرین اخبار
محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.
مسئولان، کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبری دیدار می‌کنند
رنگ آمیزی المان های بوستانی انجام می شود
۴۲ هزار متر مربع روکش مکانیزه و دستی آسفالت در منطقه ۱۶
تقدیر شهردار ناحیه۵ از معلمان مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی
فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان در منطقه 19 سبزتر می شود
5 هزار متر از جداول و المان های شهری منطقه 19 در طرح «الگوی خدمت» رنگ آمیزی شد
اجرای عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه در 80 نقطه از معابر منطقه 19
بهره مندی شهروندان منطقه ۱۹ از ۲۳ تور «سلامت گشت» در هفته سلامت
تبدیل پله پل عابر پیاده به رمپ در بزرگراه شهید نجفی رستگار منطقه ۱۵
تشکیل گروه های جدید دوام دانش آموزی و محلات در منطقه ۱۵
برگزاری ۲۵ ویژه برنامه نکوداشت مناسبت های ملی، مذهبی و هنری در منطقه ۲۱
شست و شوی بیش از ۲۰۰ دور مخازن زباله با خودروی مکانیزه و سیستم مجهز به فشار آب در منطقه ۲۱
اجرای طرح نگهداشت شهر با نگاه ۳۶۰ درجه در منطقه۵
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی در شمال شرق تهران اجرا می شود
طرح ویژه بازپیرایی بوستانها و فضاهای سبز شهری در معابر منطقه ۳
اعزام هزار و 300 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران دارالشهدا به شهر مقدس قم
تکمیل فاز دوم بوستان ساوار در منطقه ۲۲
اجرای طرح آموزشی «۱۰ در ۱۰۰» در منطقه ۲۲
جمع‌آوری پرچم‌های سامورایی از محدوده بازارمرکزی و مولوی
تکمیل و پیشرفت پروژه های شاخص عمرانی، اولویت منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۳
تردد در معابر منتهی به میدان کتاب کانالیزه شد
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تسهیلات جدید ترابانک پاسارگاد؛ ارائه طرح "پیش ‌درآمد" با هدف توانمندی‌سازی مالی
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
تحقق 98درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
اعلام جزئیات محصولات جدید بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند غیرحضوری در بانک شهر
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌ها و انتقال‌وجه حساب‌های بانک سرمایه افزایش یافت
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
اداره کل بهزیستی استان گیلان، یار جدید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح مهریار
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
بازدید سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک توسعه صادرات ایران از شعبه تبریز
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
خط دوم انتقال آب خلیج فارس؛ تحقق هدف ملی تامین آب پایدار
سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
کد خبر: 214414 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۲۴ - 11:11
سرگردانی دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در بانک‌ها

سرگردانی دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در بانک‌ها

بسیاری از بانک‌ها بر روی اپلیکیشن های اختصاصی خود برای دریافت رمزهای پویا تمرکز کرده‌اند، به طوری که دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در زمان مراجعه به بانک‌ها با بی‌اطلاعی متصدیان این بانک‌ها برای چگونگی دریافت این رمزها مواجه می‌شوند.

نوآوران آنلاین-با توجه به نزدیک شدن به زمان اجباری شدن استفاده از رمزهای دوم یکبار مصرف (پویا)،این مساله  از دغدغه‌های جدی مشتریان بانک‌ها محسوب می شود و تکلیف دارندگان تلفن‌های غیر هوشمند مشخص نیست. 

جمعیت سالخوردگان کشور بدلیل نداشتن تمکن مالی، امنیتی و شخصی ترجیح می‌دهند که از تلفن‌های همراه غیرهوشمند استفاده کنند که شمار قابل توجهی را تشکیل می‌دهند.

این افراد در صورت اجباری شدن استفاده از رمزهای پویا در ابتدای دی ماه، برای نقل و انتقال غیرکارتی و اینترنتی پول، دچار مشکل می شوند، زیرا برخی از بانک‌ها هنوز سامانه پیامکی ارسال رمزهای دوم پویا را راه‌اندازی نکرده‌اند.

همچنین به دلیل مشکلات مربوط به نصب اپلیکیشن و نرم افزار در تلفن همراه، بسیاری از دارندگان تلفن‌های هوشمند نیز ترجیح می‌دهند که از نصب این اپلیکیشن ها خودداری کرده و از رمزهای دوم پیامکی استفاده کنند که این گروه نیز از متقاضیان خدمات پیامکی رمزهای  پویا هستند.

بی خبری برخی از کارمندان بانک‌ها نسبت به رمزهای پویای پیامکی 

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که بیشتر بانک‌ها تمرکز خود را بر روی ارایه خدمات رمز پویا از طریق اپلیکیشن های اختصاصی معطوف کرده و هنوز خبری از آماده سازی شیوه ارسال پیامکی رمزهای پویا نیست.

زمانی که خبرنگار ایرنا از کارمندان و متصدیان شعبه های بانک‌های مختلف در این باره سوال کرد، برخی اعلام کردند که امکان دریافت پیامکی برقرار است، شماری نیز پاسخ دادند که تا ابتدای دی ماه راه‌اندازی می شود، اما تعدادی دیگر نیز گفتند: هنوز به ما چیزی درباره ارسال پیامکی رمزهای پویا اعلام نشده و از آن اظهار بی‌اطلاعی کردند.

متصدیان بانک‌هایی که از چگونگی ارسال پیامکی رمزهای پویا اظهار بی اطلاعی می کردند، ابراز داشتند: تاکنون درباره این موضوع، به ما چیزی ابلاغ نشده و بعید است که تا ابتدای دی‌ماه، دریافت پیامکی رمزهای پویا برای دارندگان تلفن‌های همراه غیرهوشمند در آن بانک ها راه‌اندازی شود، و احتمال دارد با تاخیر این امر اجرایی شود.

بر این اساس، شماری از بانک‌ها مانند ملی و ملت علاوه بر اپلیکیشن تلفن‌های همراه هوشمند، سازوکارهای دریافت رمزهای دوم پویا را نیز برای گوشی‌های غیرهوشمند تعریف کرده و مشتریان آنها می‌توانند اقدام به فعال سازی این شیوه کنند.

اما برخی از بانک‌ها هنوز راهکاری را برای فعال سازی دریافت رمزهای دوم یکبار مصرف ارایه نکرده‌اند؛ مشتریان بانکی در زمان مراجعه به شعب بانکی آنها با پاسخ منفی و بی‌خبری متصدیان باجه‌ها روبرو می‌شوند.

بانک‌های سپه، انصار، کشاورزی و آینده از جمله بانک‌هایی هستند که هنوز سازوکار دریافت پیامکی رمزهای دوم پویا را راه‌اندازی نکرده‌اند.

هزینه زیاد، دلیل کم‌توجهی بانک‌ها به رمزهای پیامکی

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشتر مردم تمایل دارند که از پیامک برای دریافت رمز دوم یکبار استفاده کند، اما بانک‌ها در نظر دارند به علت هزینه‌های بالا، مشتریان از اپلیکیشن برای دریافت رمزدوم یکبار مصرف استفاده کنند.

برآورد می‌شود که پس از اجباری شدن رمزهای پویا، حدود ۷۰ درصد مردم از پیامک برای دریافت این رمزها استفاده کنند.

پیگیری های ایرنا  نشان می‌دهد که هم اکنون مذاکراتی توسط نهادهای ذیربط با اپراتورهای تلفن همراه در جریان است تا ارسال پیامک های رمزهای پویا رایگان شده یا اینکه اپراتورها هزینه کمتری را دریافت کنند.

بسترسازی بانک مرکزی با «هریم»

بانک مرکزی با راه‌اندازی سامانه هریم (هدایت رمز یکبار مصرف) امکان ارسال رمز دوم پویا در قالب پیامک از سوی بانک‌ها را با تسهیل تجربه کاربری امکان‌پذیر کرده است، اما بسیاری از بانک‌ها در زمان مراجعه مشتریان به شعب آن بانک‌ها، از سازوکار دریافت پیامکی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این بانک‌ها یا تمایل دارند که مشتریان را از این طریق تا حد ممکن مجبور به نصب اپلیکیشن کنند یا اینکه هنوز سامانه مرتبط را در بانک خود فعال نکرده‌اند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.