بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/16
شماره 2461 - تاریخ 1403/02/16
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 214446 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۲۴ - 13:59
اهداف پهپاد پستی تشریح شد
در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت پست و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری

اهداف پهپاد پستی تشریح شد

مدیر عامل شرکت پست درباره اهداف پهپاد پستی که اخیرا رونمایی شد، گفت: در گام اول بحث ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است، از جمله هلال احمر و اورژانس که مجوزهای لازم برای آن‌ها اخذ شده است. برای ورود به بحث تجاری، باید با طمانینه بیشتری موضوع را بررسی کنیم.

نوآوران آنلاین- مراسم تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی پست و شهرداری تهران با حضور حسین نعمتی -مدیرعامل شرکت پست- ، محمدرضا قادری -عضو هیات‌مدیره شرکت پست- یوسف حجت -سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران- و مهدی اسماعیل‌بیگی -معاون بار و کالای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد.

در این نشست حسین نعمتی -مدیرعامل شرکت ملی پست- با بیان این‌که سازمان حمل‌ونقل شهرداری می‌تواند خدمات مفیدی به مردم ارائه دهد، گفت: امروز هم هوا آلوده است و بسیاری از مدارس به‌علت آلودگی تعطیل هستند. یکی از مسائلی که باعث آلودگی می‌شود، موضوع حمل‌ونقل است و به همین دلیل ما به‌دنبال مدیریت حمل‌ونقل هستیم تا به‌دنبال آن بتوانیم مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که گریبان‌گیر تهران است را مدیریت کنیم.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۲۰۰ نامه‌رسان در شهر داریم که اگر نبودند آثار زیان‌بار شهری بیشتر می‌شد، گفت: ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر تهران در حال تردد هستند که می‌توانند بار ترافیکی و آلودگی بسیار بالایی ایجاد ‌کنند و ما باید برای مدیریت آن‌ها کاری کنیم و امیدواریم این مدل موفق در تهران به سایر کلانشهرها که با مشکل آلودگی مواجه هستند نیز تسری پیدا کند.

۳۰ درصد بهای کالا صرف حمل‌ونقل می‌شود

همچنین محمدرضا قادری با بیان این‌که ۳۰ درصد بهای تمام‌شده کالاهای وابسته به حمل‌ونقل، صرف انتقال آن‌ها می‌شود، گفت: یکی از علل مشکلات شهری از جمله آلودگی به این برمی‌گردد که ساختار نظام‌مندی برای حمل‌ونقل نداریم. باید این واقعیت را بپذیریم که حمل‌ونقل در کشور ما رشد ارگانیک داشته و ساختار خود را پیدا کرده است، همانطور که در سال‌های گذشته سایر کسب‌وکارها ساختار خود را پیدا کردند.

وی ادامه داد: بعضی سازمان‌ها مانند شهرداری وظیفه مدیریت و رگولاتوری حمل‌ونقل را بر عهده دارند و رفاه شهروندان از جمله مهم‌ترین وظایف آنهاست. در ادامه این ساختار تعریف‌شده یک شرکت مدیریت‌کننده حمل‌ونقل باید باشد که سیاست‌های شهرداری یا رگولاتوری را به اجرا دربیاورد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان این‌که در کشور ما حلقه بین زنجیره اداره‌کننده تا حمل‌کننده مفقود است که این موضوع باعث چالش شده، گفت: نهادهایی که به شکل سنتی در این حوزه فعالیت دارند، در مقابل سامان یافتن حمل و نقل جدید مقاومت می‌کنند. از طرفی اتلاف سوخت، آلودگی و افزایش قیمت تمام‌شده از مشکلات این موضوع است و شاید ۲۵ درصد هزینه حمل‌ونقل به‌دلیل عدم مصرف بهینه و یکپارچه افزایش یافته که به‌دنبال آن به همین میزان مصرف سوخت افزایش می‌یابد.

قادری افزود: این‌که مسوولیت حمل‌ونقل را به مالک وسیله حمل‌ونقل بسپاریم، کار درستی نیست، به همین دلیل عزم خود را جزم کردیم بین حمل‌ونقل پست و شهرداری تهران قراردادی به انعقاد دربیاوریم تا زیرساخت‌های لازم برای این حمل‌ونقل را فراهم کنیم و شرکت پست به‌جای این‌که خودش ‌وسیله حمل‌ونقل تهیه کند، با ساماندهی بخش خصوصی این کار را انجام می‌دهد تا به‌عنوان یک شرکت مجری حمل‌ونقل درجه یک شناخته شود.

قادری با بیان این‌که هدف پست، ساماندهی و گسترش این موضوع است، اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تعاملات لازم برای اجرای این طرح و مجوزهای لازم را صدر خواهد کرد و از طرح‌های لجستیک برای مدیریت و ساماندهی استفاده می‌کند و می‌تواند مدیریت مواردی مانند سوخت را انجام دهد. هدف از این اقدامات و همچنین طرح‌هایی از جمله جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان برقی، ساختار یافتن حمل‌ونقل مطابق با تعاریف پیشرفته در جهان است.

همچنین یوسف حجتی در این مراسم اظهار کرد: سیستم حمل‌ونقل کالا و بار در تهران سال‌هاست که به صورت خودجوش شکل گرفته است و ساماندهی برای آن انجام نشده، این موضوع بعضی جنبه‌های مثبت نیز داشته، برای مثال شرکت‌های پخش ایجاد شدند و شرکت‌های خصوصی به‌خوبی کار می‌کنند اما ایرادات عمده‌ای هم وجود داشته است، از جمله اینکه بسیاری از کالاها که حتی در خارج از تهران هستند، ابتدا به تهران می‌آیند و سپس به شهرستان‌ها می‌روند.

وی افزود: کسانی که در زمینه توزیع کالا و محصولات مختلف برای فروشگاه‌ها در سطح شهر تردد می‌کنند، از نظر ترافیکی معضل ایجاد می‌کنند و این موضوع نیازمند ساماندهی است. تفاهم‌نامه امروز، اولین تفاهم‌نامه برای مدیریت حمل بار و کالاست که آن را با شرکت معتبر پست منعقد می‌کنیم و این برای ما اعتباری خواهد بود. البته در نظر داریم این کار را گسترش دهیم، اما مطمئنیم یکی‌از شرکت‌های که می‌تواند این مدیریت را انجام دهد، شرکت پست است.

هدف اول پهپاد، ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است

همچنین در ادامه این نشست، موضوع پهپادهای پستی مطرح شد؛ مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان این‌که درباره پهپاد پستی مجوزهای لازم و قانونی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده، افزود: اما در گام اول بحث ارائه خدمات برای دستگاه‌های امدادرسان است، از جمله هلال احمر و اورژانس که مجوزهای لازم برای آن‌ها اخذ شده است. برای ورود به بحث تجاری، باید با طمانینه بیشتری موضوع را بررسی کنیم.

نعمتی در پاسخ به این‌که برای تجهیز ناوگان پستی تا چه میزان از ظرفیت دانشگاهی استفاده می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته بحث استفاده‌ پهپاد در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت اما استفاده از ظرفیت پهپاد مربوط به داخل کشور نبود. در دوران جدید که بحث پهپاد مطرح شده، افتخار کشور این است که از توان و دانش بومی و جوانان داخل کشور استفاده‌ شده و فرصت خوبی برای استفاده از آن وجود دارد. بحث توزیع و استفاده از پهپاد هم متناسب با درخواست‌هایی است که از طرف مردم و جامعه مطرح شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر چگونگی استفاده‌ از ظرفیت بخش خصوصی در موضوع پهپادها بیان کرد: رویکرد شرکت ملی پست و وزارت ارتباطات همواره این بوده که از توان بخش خصوصی کشور استفاده کند و همین اندازه که به این موضوع ورود کردیم هم با استفاده از توان بخش خصوصی بوده است، اما بحث راهبری و مدیریت کلان طبیعتا با شرکت ملی پست است.

بخش دولتی، تسهیل‌گر بخش خصوصی است، نه انحصارگر

محمدرضا قادری نیز در پاسخ به این سوالی درباره امکان ایجاد انحصار در زمینه بهره‌گیری از پهپادها اظهار کرد: درخصوص تکنولوژی‌های جدیدی مانند پهپاد و حتی خودروهای الکترونیکی، هنوز زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و بعضا دستگاه‌های ثبت استاندارد این موارد هم هنوز مشخص نیست؛ طبیعتا اگر مجموعه‌های خصوصی بخواهند فرآیندهای ایجاد زیرساخت و استاندارد و اخذ مجوز را انجام دهند، مستهلک می‌شوند.

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست همچنین خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند کشور ما، قاعده‌اش این است که نهادها و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی که قابلیت و امکانات بیشتری در اختیار دارند و حتی از امکانات حاکمیتی برخوردارند، به‌نحوی جاده‌صاف‌کن و تسهیل‌گر این اتفاق می‌شوند.

وی ادامه داد: برای مثال سال‌هاست موضوع جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای الکترونیکی مطرح است، اما بخش خصوصی درگیر هزینه است و توانمندی خاص خود را دارد. مجموعه‌های حاکمیتی و نهادهای دولتی علاوه‌بر رسالت خود، این وظیفه را دارند که زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند.

قادری با بیان این‌که این موضوع به‌معنای ایجاد انحصار نیست، گفت: تا امروز هیچ انحصاری به مجموعه شرکت ملی پست و یا هیچ سازمان دولتی داده نشده است. بخش خصوصی هم خیلی تلاش کرده اما این‌که موفقیت‌های چندانی نداشته به دلیل موانع بسیاری است که وجود دارد، اما بعد از این‌که نهادهای دولتی این کار را انجام دهند، شاید کار خیلی راحت‌تر شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت ملی پست افزود: مشابه این اتفاق در تلفن همراه افتاد که یک شرکت دولتی با امکانات و تجهیزاتی که داشت، به‌سرعت شرکت مخابرات سیار را راه‌اندازی کرد و توسعه سریع داد و بعد به بخش خصوصی واگذار شد و امروز دیگر چیزی به اسم شرکت سیار دولتی وجود ندارد.

قادری با بیان این‌که شرکت پست یک میلیون متر مربع زیربنا و ۳۰ هزار پرسنل مستقیم و غیرمستقیم و بیش از ۷۰ نوع سامانه الکترونیکی دارد، افزود: چنین مجموعه‌هایی باید جلو بیفتند و راه را برای حضور بخش خصوصی هموار کنند؛ این موضوع معنی انحصار ندارد، بلکه حمایت و ایجاد فضا برای ورود بخش خصوصی است؛ ضمن این‌که همین حرکت‌ها هم تا جایی که مقدور باشد، خصوصا از لحاظ تکنولوژیکی، متکی بر توان بخش خصوصی انجام می‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.