بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 214453 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۲۴ - 14:29
افسردگی در کمین «کودکان تبلیغات»
کودکان و تهدید تبلیغات بازرگانی

افسردگی در کمین «کودکان تبلیغات»

سیما فردوسی روان‌شناس و استاد دانشگاه معتقد است حضور بچه‌ها در آگهی‌های تبلیغاتی، عطش «مدل شدن» و رفتن به قالب «فشن شوها» را از کودکی در آن‌ها ایجاد می‌کند.

نوآوران آنلاین- سیما فردوسی استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره استفاده از کودکان در آگهی‌های بازرگانی و تبلیغات در تلویزیون و آسیب‌شناسی این پدیده  گفت: هر آنچه را که در آن افراط کنیم مشکل پیش می‌آید. استفاده از کودکان در پیام‌های بازرگانی نیز به همین نحو است، به ویژه اگر بار تبلیغات به دلیل شیرینی کودکان باشد و قرار باشد او به این شکل جلب توجه کند، خوب نیست و درست نیست که از کودکمان به عنوان وسیله تبلیغاتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اولین پیامدهای حضور کودکان در آگهی‌های بازرگانی اظهار کرد: کودکان با حضور در پیام‌های بازرگانی و بازی و جلوه‌گری در آن‌ها عادت می‌کنند و یاد می‌گیرند این چنین جلب توجه کنند.

دغدغه مدل شدن یا حضور در فشن‌شو

فردوسی همچنین به ادامه این نگاه در کودک اشاره کرد و گفت: این بچه‌ها در بزرگی هم دوست دارند مدل یا بازیگر شوند و به فشن‌شوها بروند و اگر چه بازیگری حوزه‌ای منفی نیست اما این نوع افراط و دغدغه از کودکی برای بچه‌ها خوب نیست.

وی اضافه کرد: بچه‌ها باید دوره کودکی خود را طی کنند و اگر در استفاده تبلیغاتی از آن‌ها افراط شود شخصیت آن‌ها به شکل صحیح در کودکی شکل نمی‌گیرد.

شومن شدن و اعتماد به نفس کاذب

این مشاور خانواده در ادامه به دیگر عواقب حضور بچه‌ها در پیام‌های بازرگانی اشاره و عنوان کرد: در بسیاری از موارد دیده شده است که این کودکان در سال‌های بعد در دنیای حقیقی چیزی برای ارایه ندارند، ولی دوست دارند نوعی شومن باشند و خود را به گونه‌ای «ارایه» دهند. این کودکان اعتماد به نفس کاذبی به دست می‌آورند و می‌خواهند به شکل‌های مختلف خود را نشان دهند. بچه‌ها عطشی پیدا می‌کنند برای دیده شدن و بعد اگر چیزی برای عرضه نداشته باشند سرخورده می‌شوند.

فردوسی با اشاره به شکوفایی استعدادهای بچه‌ها در همه ابعاد و جهت‌ها عنوان کرد: استعداد کودکان باید در همه ابعاد رشد کند و نه اینکه فقط برای تبلیغ کالا و لباس استفاده شود. دنیای حقیقی به کودک اعتماد به نفس واقعی می‌دهد که در ارایه خلاقیت‌ها و مهارت‌های واقعی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

افسردگی در کمین کودکان تبلیغات!

این روانشناس و استاد دانشگاه همچنین با اشاره به یکی دیگر از شایع‌ترین معضلات در استفاده تبلیغاتی از کودکان، تصریح کرد: این کودکان وقتی بزرگ می‌شوند آن شیرینی و جذابیت اولیه را از دست می‌دهند و ممکن است حضورشان در تبلیغات کوتاه مدت باشد. بعد از آن وقتی دیگر در این حرفه از آن‌ها استفاده نشود این موقعیت را درک نمی‌کنند و احساس می‌کنند چیز باارزشی را از دست داده‌اند و دیگر در ردیف آدم‌های مورد توجه نیستند. که این مساله باز هم سرخوردگی و افسردگی را برای کودکان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی از مراجعان خود بیان کرد: من مراجعانی در همین حوزه‌ها داشته‌ام که اعتماد به نفس‌شان کاهش یافته است و دیگر انگیزه و اشتیاقی برای کارهای سخت‌تر و شرکت در رقابت‌های سالم پیدا نکرده‌اند.

فردوسی در پایان به خانواده‌ها هشدار داد که بچه‌های‌شان را در راستای استعدادها و مهارت‌هایی هدایت کنند که با افراط در دیده شدن همراه نباشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.