بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/08
شماره 2456 - تاریخ 1403/02/08
آخرین اخبار
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
برگزاری جلسه عملیاتی طرح های تحولی خدمت در سال ۱۴۰۳
آغاز طرح ویژه الگوی خدمت در معابر منتخب منطقه ۱۶
برپایی میز خدمت سلامت و ویزیت رایگان کارکنان در منطقه ۱۶
شناسایی و پلمپ ایستگاه غیر مجاز پسماند در بازار حضرتی منطقه ۱۲
لزوم برنامه ریزی جهت انجام به موقع پروژه های احداثی منطقه در سال ۱۴۰۳
اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه۲ تدوین شد
ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
رفتار غیرانسانی آمریکا نسبت به دانشجویان معترض شرم‌آور است/ دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند
رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
کد خبر: 249090 | تاریخ : ۱۳۹۹/۳/۱۰ - 18:46
یک بام و دو هوای ‌اجرای طرح ترافیک؛ معضل جدید پایتخت

یک بام و دو هوای ‌اجرای طرح ترافیک؛ معضل جدید پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته،‌ با اجرای طرح ترافیک هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، بر این نظر است که حمل ونقل عمومی چندان شلوغ نیست و مشکل ما فقط در ساعت پیک است.

نوآوران آنلاین- یک بام و دوهوای ‌اجرای طرح ترافیک تهران در روزهای کرونایی تهران به یک معضل تبدیل شده است و طرح ترافیک برای چندمین بار در سال جاری به بن بست خورده است، در حالی اجرای آن دائما با مخالفت وزارت بهداشت روبرو می‌شود که مدیران شهری طرح ترافیک را برای کاستن از بار ترافیکی شهر لازم می‌دانند، اما اجرای آن برای بار هفتم توسط وزارت بهداشت لغو شد.

وزارت بهداشت نگران افزایش ورود مسافر به ناوگان حمل ونقل عمومی است و به نظر می‌رسد، ابهام در بسته ترافیکی پیشنهادی شهرداری تهران و نبود ضمانت اجرایی در افزایش تعداد مسافران نتوانسته است، وزارت بهداشت را در اجرای طرح ترافیک قانع کند.

در این بسته پیشنهادی شهروندان تا قبل از ساعت ۸ صبح می‌توانند به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک شوند، ‌این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های خصوصی از ساعت ۹ صبح آغاز به کار می‌کنند. همچنین خروج از طرح از ساعت ۲ تا ۴ بعداز ظهر یک‌ بار رایگان در نظر گرفته شده است،‌ در حالی که بسیاری از شرکت‌ها ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر تعطیل می‌شوند که این موارد افزایش ورود مسافر به ناوگان را در پی دارد.

شهرداری در بسته پیشنهادی خود ورود آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی" بالغ بر ۲۰۰ هزار اشتراک" را به محدوده طرح ترافیک رایگان اعلام کرده است و از آن به عنوان یک ظرفیت جدید در بسته ترافیکی پایتخت یاد شده است، این در حالی است که استفاده از این ظرفیت لوکس به صورت روزانه، برای اکثر اقشار جامعه میسر نیست.

«محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که شهرداری برای کاستن از نگرانی وزارت بهداشت شهرداری چه اقدامی در نظر دارد تا بار طرح ترافیک به حمل ونقل عمومی منتقل نشود، گفت: این نگرانی‌ها قبلا مطرح شده و براساس همان بسته ترافیکی دوره کرونا تهیه و به تصویب نیز رسیده است.

او با بیان اینکه قرار نیست طرح ترافیک به شکل سابق در دوران قبل از کرونا اجرا شود، اظهار داشت: طرح مصوب ترافیک در شرایط کرونایی نگرانی‌هایی که در وزارت بهداشت و ستاد کرونا وجود دارد را در نظر گرفته است و از طرفی از آنجایی که وضعیت محدوده‌های مرکزی شهر تهران نیز به هم ریخته است، این ضرورت را ایجاد کرد که یک طرح متفاوت با شیوه جدیدی اجرا شود که هم مشکل ترافیک را حل کند و هم فشاری به حمل ونقل عمومی وارد نشود.

علیخانی با بیان اینکه این راهکارها در بسته پیشنهادی کارشناسی شده است، تصریح کرد: اگر دولت نگرانی دارد و می‌خواهند این مشکل حل شود، راه‌حل اساسی این است که وظایف قانونی و کمک‌هایی که باید برای خرید ناوگان متقبل می‌شد را به سرانجام برساند تا نگرانی‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید با اجرای طرح ترافیک ۵ تا ۱۰ درصد به بار حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود، اظهار داشت: اکنون نمی‌توان درصدی درنظر گرفت چرا که افزایش میزان مسافر به حمل ونقل به رفتار  مردم بستگی دارد. بخشی از بار ورود مسافر با راهکارهای پیش بینی شده در طرح پیشنهادی کاهش داده شده است و برای شلوغ نشدن حمل ونقل همگانی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس ادارت، سرویس مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی نیز آزاد شده‌اند.

او در واکنش به اینکه استفاده روزانه از تاکسی‌های اینترنتی برای اغلب مردم مد حمل‌ونقلی بسیار گرانی است و مردم ترجیح می‌دهند از مترو و یا اتوبوس استفاده کنند، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم ارزانتر از خودروی شخصی و استفاده از بنزین لیتری سه هزار تومانی باشد. مردم می‌توانند از انواع وسایل نقلیه استفاده کنند، اقشاری هستند که ممکن است، بخاطر ارزان بودن مترو و اتوبوس از آنها استفاده کنند و برخی به دلیل توان اقتصادی بالاتر ممکن است از تاکسی‌های اینترنتی و یا آژانس استفاده کنند. علیخانی با اشاره به اینکه سرویس ادارات نیز از طرح ترافیک مستثنی شده‌اند، اظهار داشت: در کنار آن برای کارکنان دولت قبل از ساعت ۸ حضور در محدوده طرح رایگان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه با گذشت سه ماه از شیوع کرونا، حمل ونقل عمومی چندان شلوغ نیست، گفت: مشکل ما در ساعت پیک است و این راهکارها برای ساعت پیک توزیع مسافر پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: علت مخالفت برخی این است که فکر می‌کنند، قرار است طرح ترافیک به همان شیوه قبل اجرا شود و اگر از جزئیات طرح اطلاع داشته باشند،‌ فکر نمی‌کنم مخالفاتی با آن وجود داشته باشد.

او با اشاره به حضور فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا شهر تهران در جلسه شورای ترافیک و عدم مخالفت ایشان با اجرای طرح گفت: تنها نگرانی ایشان و وزیر بهداشت درخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و شلوغ نشدن حمل و نقل عمومی است و زمانی که طرح را توضیح دادیم، آنها قانع شده بودند. اکنون نیز نمی‌گویند مخالف هستیم،‌ بلکه مطرح می‌شود نگرانی‌هایی درباره آن دارند.

علیخانی با تاکید بر اینکه راهکارهای مشخصی برای رفع نگرانی‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی تنها در اتوبوس و مترو مطرح نیست، اکنون در محدوده طرح ترافیک با شلوغی وحشتناکی مواجه هستیم که همین مساله و ورد بی‌رویه نیز در شیوع کرونا اثرگذار است.

او تاکید کرد: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته،‌ با اجرای طرح هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که یکی از ابهامات و نگرانی‌ها در این طرح همان ساعت ۸ صبح است، در حالی که ساعت کاری بسیاری از مردم از ساعت ۹ و یا ۱۰ صبح آغاز می‌شود، گفت: باید تفکیک و توزیع سفر صورت گیرد و کسانی که تمایل دارند، رایگان وارد طرح شوند باید قبل از ساعت ۸ وارد محدوده‌های طرح شوند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا از ظرفیت اتوبوس‌های سایر ارگان‌ها کمک گرفته نمی‌شود؟ گفت: این موارد عملی نیست، ‌چرا که نیازی به آنها با توجه به کاهش ظرفیت مسافر در حمل ونقل همگانی به یک پنجم وجود ندارد، از طرفی اتوبوس‌های برون شهری با اتوبوس‌های داخل شهری متفاوت هستند و امکان استفاده از آنها در ایستگاه‌ها با توجه به طراحی‌ها فراهم نیست.

او با بیان اینکه در صورت اضافه شدن اتوبوس‌ها فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها رعایت می‌شود، گفت: حساسیت تنها روی اتوبوس و مترو است، در حالی که دولت نیز هیچ کمکی برای بهبود شرایط آن نمی‌کند. مساله ما در زمان پیک است و در میانه روز مترو خلوت است و مشکل آنچنانی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: با اضافه شدن ۵ تا ده درصدی به ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی نیز مشکلی پیش نمی‌آید، تنها مساله ساعات پیک است که با اجباری شدن ماسک مشکل کمتر شده است.

علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا برای کاستن از این ابهام از سامانه سفر برگ به عنوان یک گزینه استفاده نمی‌شود؟ گفت: در شرایط فعلی طرحی را به صورت مشترک بین شهرداری، پلیس راهور و شورای شهر پیشنهاد دادیم و اولین بار است که چنین هماهنگی وجود دارد و همکاری همه دستگاه‌ها می تواند به موفقیت طرح و حل مشکلات کمک کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.