بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 251706 | تاریخ : ۱۳۹۹/۶/۱۲ - 13:41
اهمیت اِلمان ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای

اهمیت اِلمان ایرانی در بازی‌های رایانه‌ای

یک بازی‌ساز رایانه‌ای معتقد است که هنوز راه زیادی در رقابت با بازار خارجی داریم، ولی اگر بازی‌های ایرانی گیم پلی جدیدی داشته باشند می‌توانند امید به موفقیت در بازار خارج را داشته باشند.

نوآوران آنلاین-مجتبی رجبی، بازی‌ساز رایانه‌ای از حدود سال ۸۵ وارد این عرصه شده و در ابتدا به قصد ساخت بازی‌های کوچک pc فعالیت داشته است ولی در ادامه به سمت بازی‌های موبایلی رفته است. بازی ماشین آنلاین همان طور که از اسمش مشخص است یک بازی سبک رانندگی است که قسمت اصلی آن بخش آنلاین است. کاربرها به صورت دو به دو با هم رقابت می‌کنند و در دسته‌های کوچک ۲۵ تایی به نام لیگ به صورت روزانه با هم رقابت می‌کنند. گلمراد یک بازی جور کردنی است که برای بازار ایران لوکالایز شده است. شخصیت‌ها و دیالوگ‌های ایرانی، آیتم‌های ایرانی چیزهایی است که شما در بازی‌های جور کردنی خارجی پیدا نمی‌کنید. اگرچه بازی از نظر آرت قابل رقابت با بازی‌های خارجی است. مجتبی رجبی درباره ساخت بازی و قدرت ساخت بازی‌های ایرانی با خارجی در گفت‌وگو می‌گوید.

او درباره تولیدات داخلی نسبت به تولیدات خارج اظهار کرد: به نظرم تولید بازی‌های با کیفیت که قابل رقابت در بازار خارج هستند راه چاره است. برای بازار داخلی که مشکل آن‌چنانی نداشتیم یعنی ابزارها هستند که نهایتاً با فیلترشکن باز می‌کنیم و از آن استفاده می‌کنیم. برای انتشار در بازار خارج مجبور شدیم با کسانی که خارج از ایران هستند که یا به صورت بیزینسی این کار را انجام می‌دهند یا به صورت فامیلی، خانوادگی و دوستی ارتباط داشتیم کار انتقال پول را انجام دهیم اما همچنان مشکلاتی است. مثلاً کسانی که در کشورهای خاصی هستند ممکن است مالیات به آنها تعلق بگیرد. مدام در حال سوئیچ کردن بین اکانت افراد مختلف هستیم ولی همچنان مشکلات وجود دارد.

این بازی‌ساز ادامه داد: برای مسئولین پیشنهاد خاصی نمی‌توانم داشته باشم فقط کاری کنند که ما تحریم نشویم. بعید می‌دانم کاری بعد از تحریم بتوانند انجام بدهند. چون این کار اگر به صورت سیستماتیک انجام بشود یعنی مثلاً بازی‌ها را به صورت سیستماتیک در خارج منتشر کنند زیرا تعداد زیاد می‌شود بالطبع کشورهای خارجی متوجه می‌شوند. وقتی آمار و ارقام تبادل مالی بالا می‌رود احتمالاً متوجه می‌شوند و جلوی آن را می‌گیرند.

او درباره قیاس بازار داخلی و بازار خارجی گفت: هنوز راه زیادی داریم. در قسمت فنی و مخصوصاً آرت خیلی رقابت سخت است. ولی اگر بازی‌های ایرانی گیم پلی جدیدی داشته باشند می‌توانند امید به موفقیت در بازار خارج داشته باشند.

رجبی افزود: بعضی از شرکت‌ها خیلی خوب دارند کار می‌کنند. ما هنوز به صورت کلی خیلی راه داریم. خیلی چیزها را شاید به صورت انفرادی خوب باشیم ولی به صورت تیمی خوب نیستیم. بعضی چیزها را علم‌اش را به صورت کامل نداریم. همه به صورت خیلی پله‌ای رفته‌اند و خیلی کم یاد گرفته‌اند. آن زمانی که باید صرف شود مثلاً یک شرکتی در خارج ۲۰ سال کار می‌کند ما این‌گونه نیستیم. در عرض یک سال می‌خواهیم یک شرکت تولید بکنیم. اینکه همه اعضا با هم هماهنگ باشند و بهترین کیفیت و خروجی را داشته باشند این در ایران وجود ندارد. به همین دلیل رقابت خیلی سخت است. حتی از تولید هم که بگذریم از لحاظ شناخت بازار، تبلیغات و از خیلی لحاظ‌ها حتی اگر محصول خوبی هم تولید کنیم نحوه تعامل با ناشران خارجی را بلد نیستیم. به نظرم هنوز عقب هستیم. ولی بعضی از شرکت‌ها شروع کرده‌اند و حرکت‌های خوبی هم شده و امیدوارم که ادامه داشته باشد.

این بازی‌ساز درباره استفاده از المان‌های ایرانی در بازی‌هایش گفت: لوکالایز بودن بازی برای ما مهم است و اینکه المان‌های ایرانی در بازی باشد. المان‌هایی که کسانی که داخل ایران هستند در بازی‌های خارجی نمی‌بینند. به تفاوت بین بازی ایرانی و خارجی بسنده می‌کنیم و سعی می‌کنیم المان‌های ایرانی را بیشتر استفاده کنیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.