هرچقدر که بازیگر در کارش توانا باشد و هرکدام از عوامل فنی پشت دوربین نتواند به درستی کار و هنر آن بازیگر را به تصویر بکشد و به مخاطب خود القا کند از آن فیلم استقبالی صورت نخواهد گرفت. بنابراین همه عوامل تولید یک اثر مانند مجموعهای بهم پیوسته باید بهم متصل باشند و در واقع در ساخت و تولید یک اثر سینمایی مکمل همدیگر باشند.
بازیگر به تنهایی نمیتواند عامل فروش زیاد یک فیلم سینمایی باشد چرا که اگر فیلمنامه خوب باشد ولی عوامل فنی پشت صحنه آن حرفهای و کار بلد نباشند قطعا نمیتوان کاری پرفروش و در خور شانی تولید کرد. هرچقدر که بازیگر در کارش توانا باشد و هرکدام از عوامل فنی پشت دوربین نتواند به درستی کار و هنر آن بازیگر را به تصویر بکشد و به مخاطب خود القا کند از آن فیلم استقبالی صورت نخواهد گرفت. بنابراین همه عوامل تولید یک اثر مانند مجموعهای بهم پیوسته باید بهم متصل باشند و در واقع در ساخت و تولید یک اثر سینمایی مکمل همدیگر باشند.
در سینمای ما همیشه عوامل فنی پشت دوربین مظلوم واقع شدهاند. اگر از یک فیلم استقبالی صورت بگیرد و به عنوان فیلم پرفروش سال هم لقب بگیرد چیزی عاید عوامل زحمتکش پشت دوربین نمیشود، نه دستمزد آنها بالا میرود نه ارزش کارهای آنها افزایش مییابد و نه باعث دعوت به کارشان در فیلمهای متعدد میشود. اما به نوعی برای آنها سابقه کاری در کارنامه هنریشان محسوب میشود که مثلا فلان کس فیلمبردار یا چهرهپرداز فلان فیلم پرفروش سال است و ممکن است این قضیه در دراز مدت هم باعث افزایش دستمزدشان شود اما نه بلافاصله.