مخاطب امروزه یاد گرفته تا از کنار تبلیغات بیارزش عبور کرده و آنها را نادیده بگیرد.
مخاطب امروزه یاد گرفته تا از کنار تبلیغات بیارزش عبور کرده و آنها را نادیده بگیرد. بازاریابی محتوا تکنیکی از بازاریابی است که با در اختیار قرار دادن یک محتوای ارزشمند، منسجم و مرتبط با کسب و کار و محصول، مخاطبان را جذب و ترغیب به انجام عملی میکند. این عمل میتواند خرید محصول یا خدمات، ثبت اطلاعات تماس در وبسایت، عضویت در خبرنامه یا هر عمل دیگری باشد. راز بازاریابی محتوا انتقال ارزش به مخاطب است.
اگر حقیقتهای جاری در کسب و کارهای کنونی را رصد کنید، خواهید دید که توجه افراد به تبلیغات در شیبی پیوسته در حال کاهش است. لذا تبلیغات به روشهای مرسوم به تدریج کم اثر شدهاند و افراد بیشتر از قبل به دنبال اطلاعات مفید هستند.
مشتریان محتوای کاربردی را دوست دارند و آن را در اینترنت جستوجو میکنند. محتوای جذاب از طریق شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و پخش میشود. کاربران نظرات همدیگر را درباره محصول یا خدمت با هم در میان میگذارند. بازاریابی محتوا این تغییر را به عنوان فرصت قلمداد میکند و به دنبال آن است که بیشترین انطباق را با شرایط جدید کسب و کار پیدا کند.
بازاریابی محتوا تکنیکی از بازاریابی است که با در اختیار قرار دادن یک محتوای ارزشمند، منسجم و مرتبط با کسب و کار و محصول، مخاطبان را جذب و ترغیب به انجام عملی میکند. این عمل میتواند خرید محصول یا خدمات، ثبت اطلاعات تماس در وبسایت، عضویت در خبرنامه یا هر عمل دیگری باشد.
در بازاریابی محتوا مخاطبان به طور دقیق تعریف شده و برای آنها در هر مرحله استراتژی و برنامهای معین ترتیب داده میشود. مراحل تعیین شده برای مخاطبان منحصر به زمان قبل از خرید نیست و بازاریابی محتوا پس از انجام عمل خرید هم مشتریان را تنها نمیگذارد.
بازاریابی محتوا دنبال آن نیست که روشهای مرسوم بازاریابی و تبلیغ را کنار بگذارد، بلکه به دنبال اثربخشی بیشتر آن با یک چینش و استراتژی جدید است. اگرچه بازاریابی محتوا با توجه به پدیدهای بهنام اینترنت و شبکههای اجتماعی توسعه داده شد اما استراتژیهای محتوا قابل تسری و تعمیم به همه ابزارهای بازاریابی است.
در کشور ما اهمیت محتوای باکیفیت و به دنبال آن ضرورت بازاریابی محتوا هنوز در گامهای اولیه خود قرار دارد. لذا فرصتی برای شرکتها و کسب و کارها فراهم میآورد که از این مزیت استفاده کنند و خود را به عنوان اولینهای صنعت و رشته خود در زمینه بازاریابی محتوا به بازارهای هدفشان معرفی کنند.