همه عوامل تولید یک اثر از بازیگر گرفته تا طراح صحنه و لباس به مانند زنجیری به هم متصل هستیم و هنرنمایی هر یک از عوامل در گرو هنرنمایی دیگری است و در مجموع این هنرنماییها با هماهنگی همدیگر و یکپارچه شدن، خروجیاش میشود همین فیلمهای پرفروشی که روی اکران سینماها هستند.
همه عوامل تولید یک اثر از بازیگر گرفته تا طراح صحنه و لباس به مانند زنجیری به هم متصل هستیم و هنرنمایی هر یک از عوامل در گرو هنرنمایی دیگری است و در مجموع این هنرنماییها با هماهنگی همدیگر و یکپارچه شدن، خروجیاش میشود همین فیلمهای پرفروشی که روی اکران سینماها هستند. بازیگر بازی خودش را ارائه میدهد و عوامل فنی پشت دوربین هم به آن رنگ و لعاب داده و برای ارائه یک کار با کیفیت و شایسته برای مخاطبان خود آن را پرداخت میکند و در این مجموعه به هم پیوسته و زنجیروار کسی نمیتواند تکرو باشد.
عواید حاصل از اکران فیلمهای پرفروش فقط به نفع بازیگران و کارگردانان است. اگر فیلمی در مدت اکران عمومی خود پرفروش باشد از طرفی هم باعث بالا رفتن دستمزد بازیگران میشود و هم باعث تعدد و سفارش بازی آنان در کارهای دیگر کارگردانان میشود. هیچ یک از این دستاوردها سامل حال ما یعنی عوامل فنی پشت دوربین که کار و تلاش میکنیم نمیشود. چه فیلم فروش کند و چه نکند ما همان دستمزد خودمان را میگیریم و ریالی هم به آن اضافه نمیشود. سفارش کار هم به شکل سلیقهای، سفارشی و ارتباطی است و به نوع تلاش و هنری که با تمام وجود در ساخت یک کار به خرج میدهید ارتباطی پیدا نمیکند. اگر هم فیلممان فروش بالایی داشته باشد فقط در لفافه ما را مورد تشویق قرار میدهند و بس.
از سوی دیگر متاسفانه برخی سوءتفاهمات باعث کمکاری ما پیشکسوتان و قدیمیها شده و آن این است که اگر من صدابردار باتجربه آن هم با سابقهای که در این سالها برای خود کسب کردهام، اعلام میکنم که دستمزد من فلان مبلغ است باید توجه داشت که همه آن مبالغ تنها برای من نیست. بخشی از آن صرف استهلاک دستگاههایی است که در پروژههای سینمایی همراه خود سرکار میبرم و بخشی دیگر دستمزدی است که به دستیاران خود پرداخت میکنم و تنها بخشی از آن شامل حال من میشود.