برند آدیداس اعلام کرد از این پس، اسپانسر لباس پوشیدن های احمد الشرع (جولانی سابق!) خواهد بود.
علی زراندوز
برند آدیداس اعلام کرد از این پس، اسپانسر لباس پوشیدن های احمد الشرع (جولانی سابق!) خواهد بود. مسئولان برند آدیداس اعلام کردند تغییر در شیوه لباس پوشیدن این شخصیت در بیش از نیم قرن گذشته به آنها ثابت کرده اگر نامبرده زودتر از این ها در زمینه تیپ زدن، اسپانسر و مشاور درست و درمان داشت، الان کارش در صنعت مد و پوشاک به حدی گرفته بود که اصلا نیازی به دخالت در امور سیاسی نداشت و می توانست در این حوزه هم سبب غافلگیری های بسیاری برای اهل مُد و فشن باشد! این کمپانی مطرح در نهایت بیانیه اش را با این جمله معروف به پایان رساند که: “بعضی ها را هر وقت از آب بگیرید، تازه هستند!”
***
خوشبختانه روند برگزاری نشست های مطبوعاتی مسئولان با خبرنگاران از چهل سال قبل و از زمانی که رئیس مجلس وقت، یعنی محمد باقر قالیباف در انتقاد از وضعیت خاموشی ها گفت: “نمیشود کشور ما رتبه اول نفت و گاز دنیا باشد و این وضع امروز ما باشد.” به شدت تغییر پیدا کرد. از آن زمان به بعد بود که بقیه مسئولان نیز با تاسی کردن از رئیس مجلس، در زمان برگزاری نشست های خبری شان، خبرنگاران را پشت تریبون می نشاندند و خودشان می رفتند در جای خبرنگاران و آنها را سوال پیچ کرده و در نهایت خبرنگاران را با شرمساری و خجالت از کمبودها و کاستی های موجود در زندگی مردم، راهی خبرگزاری ها و روزنامه های شان می کردند! در جدیدترین نشست خبری وزارت مونتاژکاران چینی (صمت سابق!) نیز سخنگوی این وزارتخانه از خبرنگاران پرسید: “این چه وضعیتی است؟ خودروسازان داخلی هنوز هم دارند خودروهایی با تکنولوژی 70 سال قبل تولید می کنند و می دهند دست مردم که بیست برابر خودروهای استاندارد روز جهان مصرف سوخت بیشتری دارد و ایمنی اش هم بیست برابر کمتر بوده و تازه قیمتش هم بیست برابر بیشتر است! بعد این چه وضعیت قطره چکانی واردات خودرو است؟ این چه وضعیت کمبود قطعات خودروهای مونتاژی چینی در داخل کشور است؟ این چه وضعیت زیان ده بودن صنعت خودرو است؟” در نهایت خبرنگاران چون پاسخی برای این سوالات مسئول مربوطه نداشتند، با گردن کج و چشمانی اشکبار، ضمن عذرخواهی از مقامات این وزارتخانه به آنها تسلی داده و ضمن پذیرایی از مسئولان این وزارتخانه با کیک و آبمیوه پاکتی، سرکارهای خود بازگشتند تا گزارش مبسوطی از کم کاری های شان در عرصه خودرویی کشور را به سمع و نظر مخاطبان شان برسانند!
***
چهل سال پس از آن که مدیرکل سرگرمیهای سازنده کانون پرورش فکری بیان کرد: “وقتش رسیده که ایران به یک اسباب بازی ملی و شناختهشده دست پیدا کند که نه تنها در بازار داخلی بلکه در سطح بینالمللی نیز جایگاهی داشته باشد.” در مراسم باشکوهی، سرانجام از اسباب بازی ملی و شناخته شده ایرانی رونمایی شد. در این مراسم از اسباب بازی معروف و محبوبِ ” اعصاب و روان مردم” با حضور تنی چند از مسئولان رونمایی شد. به گفته مجری این مراسم، چهل سال تحقیق و بررسی مداوم، ثابت کرد هیچ چیزی نزد برخی مسئولان (و البته اغلب اقوام درجه یک آنها!) مثل بازی کردن با اعصاب و روان مردم محبوب نیست و ما می توانیم لذت بازی با این اسباب بازی را به بقیه مردم جهان نیز یادآور شویم! در این مراسم تنی چند از مسئولان به صورت نمادین ضمن بیان سخنانی درباره ارزانی و فراوانی مایحتاج عمومی و ارز و خودرو و طلا و مسکن، به شدت با اسباب بازی جدید رونمایی شده، بازی کردند!