بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 452138 | تاریخ : ۱۴۰۰/۹/۸ - 17:43
نگرانی از ظرفیت بالای مقاومت

نگرانی از ظرفیت بالای مقاومت "اومیکرون" در برابر واکسن‌ها

منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- نوع کووید در شرایط هشدار جهانی به کشورهای بیشتری سرایت می کند. نوع جدید ویروس کرونا که بالقوه مسری‌تر است، در بسیاری از کشورهای اروپایی روز شنبه، تنها چند روز پس از شناسایی در آفریقای جنوبی ظاهر شد و دولت‌های سراسر جهان را مجبور به تلاش برای جلوگیری از گسترش آن کرد.

بریتانیا روز شنبه پس از یافتن دو مورد، قوانین خود را در مورد پوشیدن ماسک و آزمایش افراد بین المللی تشدید کرد. موارد جدید روز شنبه در آلمان و ایتالیا تایید شد و بلژیک و هنگ کنگ نیز گزارش دادند که این نوع در مسافران پیدا شده است.

در ایالات متحده دکتر "آنتونی فائوچی"، کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت گفت: اگر نوع omicron قبلاً در ایالات متحده نیز وجود داشته باشد، تعجب نخواهد کرد.

"فائوچی" در تلویزیون NBC گفت: ما هنوز آن را شناسایی نکرده‌ایم، اما وقتی ویروسی دارید که این درجه از قابلیت انتقال را نشان می‌دهد. تقریباً همیشه در نهایت اساساً همه جا از بین می‌رود.

به دلیل ترس از اینکه نوع جدید پتانسیل مقاومت بیشتری در برابر محافظت ارائه شده توسط واکسن ها دارد، نگرانی های فزاینده ای در سراسر جهان وجود دارد که بیماری همه گیر و محدودیت های قرنطینه مرتبط برای مدت طولانی تر از آنچه انتظار می رفت ادامه یابد.

گسترش سریع این نوع در بین جوانان آفریقای جنوبی متخصصان بهداشت را نگران کرده است، حتی اگر هیچ نشانه فوری وجود نداشته باشد که آیا این نوع باعث بیماری شدیدتر می شود یا خیر.

تعدادی از شرکت های داروسازی از جمله  AstraZeneca، Moderna، Novavax  و Pfizer گفتند که برنامه هایی برای تطبیق واکسن های خود با توجه به ظهور omicron دارند.

پروفسور "اندرو پولارد" مدیر گروه واکسن آکسفورد که واکسن AstraZeneca را تولید کرده است، ابراز خوش بینی محتاطانه ای نسبت به اینکه واکسن های موجود می توانند در پیشگیری از بیماری های جدی ناشی از نوع omicron موثر باشند، ابراز کرد و خاطرنشان کرد که به نظر می رسد اکثر جهش ها در مناطق مشابه واکسن ها هستند.

نزدیک به دو سال از آغاز همه‌گیری که جان بیش از 5 میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است، کشورها در حالت آماده باش هستند. بسیاری قبلاً محدودیت‌های سفر را بر روی پروازهای جنوب آفریقا اعمال کرده‌اند، زیرا به دنبال زمان برای ارزیابی اینکه آیا نوع omicron قابل انتقال‌تر از نوع دلتای غالب فعلی است یا خیر.

در بریتانیا "بوریس جانسون"، نخست وزیر بریتانیا پس از مثبت شدن آزمایش دو نفر برای نوع جدید در انگلیس، گفت که لازم است "اقدامات هدفمند و احتیاطی" اتخاذ شود. وی در یک کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر این اقدام مسئولانه برای کاهش سرعت بذر و گسترش این نوع جدید و به حداکثر رساندن دفاعی است.

از جمله اقدامات اعلام شده "جانسون" گفت: هرکسی که وارد انگلیس می شود باید در روز دوم پس از ورود خود آزمایش PCR برای کرونا انجام دهد و تا زمانی که آزمایش منفی ارائه کند خود را ایزوله کند و اگر آزمایش دیگری برای واریانت omicron مثبت باشد، سپس او گفت که افراد نزدیک آنها بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند در حال حاضر افراد نزدیک در صورت واکسینه شدن کامل از قوانین قرنطینه معاف هستند.

وی همچنین گفت که پوشیدن ماسک در مغازه ها و وسایل نقلیه عمومی الزامی خواهد بود و گفت از گروه مستقلی از دانشمندان که به دولت بریتانیا در مورد عرضه واکسن های کرونا توصیه می کنند خواسته شده است تا برنامه واکسیناسیون را تسریع کنند. این می تواند شامل گسترش برنامه تقویت کننده به گروه های سنی جوان تر، کاهش دوره زمانی بین دوز دوم و تقویت کننده و اجازه دادن به کودکان بزرگتر برای دریافت دوز دوم باشد.

مردم برای سوار شدن به پرواز ایرفرانس به پاریس در فرودگاه OR Tambo در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، 26 نوامبر 2021 صف می کشند. در حالی که جهان با ظهور نوع جدید بسیار قابل انتقال کرونا دست و پنجه نرم می کند، دانشمندان در آفریقای جنوبی نگران شدند. جایی که omicron برای اولین بار شناسایی شد در حال تقلا برای مبارزه با رعد و برق آن است که در سراسر کشور پخش شده است.

وزارت بهداشت بریتانیا گفت که دو مورد کشف شده در بریتانیا مرتبط بوده و مربوط به سفر از جنوب آفریقا بوده است. یکی از دو مورد جدید در شهر برنت وود در جنوب شرقی انگلیس و دیگری در شهر مرکزی ناتینگهام بود. دو مورد تایید شده در حالی که ردیابی تماس و آزمایش هدفمند انجام می شود، با خانواده های خود ایزوله می شوند.

دولت بریتانیا همچنین از روز یکشنبه چهار کشور دیگر آنگولا، مالاوی، موزامبیک و زامبیا را به لیست قرمز سفر این کشور اضافه کرد. شش نفر دیگر بوتسوانا، اسواتینی (سوازیلند سابق)، لسوتو، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه روز جمعه اضافه شدند. این بدان معناست که هر کسی که اجازه ورود از آن مقاصد را داشته باشد باید قرنطینه شود.

بسیاری از کشورها در چند روز گذشته محدودیت هایی را برای کشورهای مختلف آفریقای جنوبی اعمال کرده اند، از جمله استرالیا، برزیل، کانادا، اتحادیه اروپا، ایران، ژاپن، نیوزلند، تایلند و ایالات متحده در پاسخ به هشدارها در مورد قابل انتقال بودن نوع جدید این برخلاف توصیه سازمان بهداشت جهانی است که نسبت به هرگونه واکنش بیش از حد قبل از تغییر هشدار داده است.

یک دربان گذرنامه اروپایی کرونا را قبل از دسترسی به یک دیسکوتک بار در پامپلونا، شمال اسپانیا کنترل می کند. برخی از جوامع منطقه ای اسپانیا از این پاسپورت نیمه شب اروپایی کووید 19، جامعه ناوارا یکی از آنها در تلاش برای کنترل همه گیر با منحنی بالای موارد درخواست می کنند.

علی رغم ممنوعیت پروازها، نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که این نوع قبلاً به طور گسترده در سراسر جهان به کار گرفته شده است. ایتالیا و آلمان آخرین مواردی بودند که موارد تایید شده از نوع omicron را گزارش کردند.

یک ایتالیایی که برای تجارت به موزامبیک سفر کرده بود در 11 نوامبر در رم فرود آمد و به خانه خود در نزدیکی ناپل بازگشت. خبرگزاری ایتالیایی لاپرس گفت که آزمایش او و پنج عضو خانواده از جمله دو کودک در سن مدرسه مثبت بوده است. همه در حومه ناپل در کازرتا در شرایط خوبی با علائم خفیف جدا شده اند.

این نوع توسط بیمارستان ساکو در میلان تایید شد و موسسه بهداشت ملی ایتالیا گفت که این مرد دو دوز از واکسن را دریافت کرده است. وزارت بهداشت ایتالیا از همه مناطق می‌خواهد تا ردیابی ویروس و توالی‌یابی خود را برای شناسایی موارد نوع جدیدی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، افزایش دهند.

تابلویی با خواندن «ایمن بمانید» در خیابان ریجنت، لندن، جمعه، 26 نوامبر 2021. تعداد زیادی از کشورها برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا در روز جمعه حرکت کردند و در واکنش به اخبار مربوط به نوع جدید کووید-19 بالقوه قابل انتقال بیشتر.

در آلمان، مؤسسه ماکس فون پتنکوفر، یک مرکز میکروبیولوژی مستقر در مونیخ، گفت که نوع omicron در دو مسافری که در 24 نوامبر با پروازی از آفریقای جنوبی وارد شده بودند تأیید شد. رئیس این موسسه، الیور کپلر، گفت که ژنوم خبرگزاری آلمانی dpa  گزارش داد که توالی هنوز تکمیل نشده است، اما بدون شک ثابت شده است که این گونه است.

موسسه بهداشت عمومی هلند گفت که نوع omicron احتمالاً در تعدادی از افراد آزمایش شده پیدا شده است که پس از ورود به آمستردام روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی جدا شده بودند. این مؤسسه در بیانیه ای گفت که تجزیه و تحلیل توالی بیشتر در حال انجام است تا مطمئن شود که این نوع جدید است.  

 

دوشنبه ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱

(برابر با ۸ آذر ۱۴۰۰)   

 

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.