بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد/بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد/بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار
یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
توضیحاتی درباره آسیب‌دیدگی عوامل «نون خ»/ ۷ نفر دست و پای‌شان شکست
قالیباف: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دوران رانت‌های صنفی پایان داد
گوشی‌های Galaxy S24 چگونه اهداف زیست محیطی سامسونگ را ارتقا دادند؟
راهنمای مدیریت اعلان در گلکسی‌های سامسونگ؛ خداحافظی با اعلان‌های غیرضروری
دیدار با خانواده های شهدای کارگری
دیدار با خانواده های شهدای کارگری
دیدار و تقدیر در روز کارگر
دیدار و تقدیر در روز کارگر
1403 سالی نویدبخش برای فولاد سنگان
1403 سالی نویدبخش برای فولاد سنگان
تاثیر یک استراتژی
تاثیر یک استراتژی
ساخت مخازن فلزی جهت استقرار در مرزهای صادراتی توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه
ساخت مخازن فلزی جهت استقرار در مرزهای صادراتی توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه
طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات بانك صنعت و معدن: این بانك با بهره گیری از خدمات نوین تأمین مالی به حمایت از صنعتگران و كارآفرینان كشور مبادرت دارد
معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات بانك صنعت و معدن: این بانك با بهره گیری از خدمات نوین تأمین مالی به حمایت از صنعتگران و كارآفرینان كشور مبادرت دارد
بازگشت 449 طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال 1402
بازگشت 449 طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال 1402
عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
انعقاد قرارداد ساخت ۱۵۸۶۷ واحد طرح نهضت ملی در بانک مسکن خراسان رضوی/ رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
انعقاد قرارداد ساخت ۱۵۸۶۷ واحد طرح نهضت ملی در بانک مسکن خراسان رضوی/ رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
بازدید معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران از شعبه مرکزی
بازدید معاون حقوقی و نظارت بانک توسعه صادرات ایران از شعبه مرکزی
بازدید کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران از نمایشگاه اکسپو 2024
بازدید کارشناسان بانک توسعه صادرات ایران از نمایشگاه اکسپو 2024
همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
مشارکت بانک اقتصادنوین در تجهیز اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید
مشارکت بانک اقتصادنوین در تجهیز اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید
سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال 1403 را ابلاغ کرد
پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال 1403 را ابلاغ کرد
علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد
علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد
بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
انتقال 20 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
انتقال 20 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
پیام مدیرعامل بانک سرمایه به مناسبت روز معلم
پیام مدیرعامل بانک سرمایه به مناسبت روز معلم
بیمه بدنه اتومبیل را از جشنواره «بیست» بیمه ملت با تخفیف ۲۰ درصدی بخرید
بیمه بدنه اتومبیل را از جشنواره «بیست» بیمه ملت با تخفیف ۲۰ درصدی بخرید
رکوردشکنی در پرداخت وام یکی از دستاوردهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است
رکوردشکنی در پرداخت وام یکی از دستاوردهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است
رویداد (چادرو) بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد
رویداد (چادرو) بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد
اجرای برنامه های هفته سلامت در محلات ناحیه ۵
مشارکت ۸۰ سازمان مردم نهاد در جشنواره سلامت بوستان لاله
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با جدیت ادامه دارد
پیگیری امور محلات با همدلی، مشارکت مردمی و مردمی سازی بیشتر محقق می شود
شبکه آبرسانی فضای سبز منطقه 19 به مساحت 54 هزار مترمربع توسعه یافت
پاکسازی و تسطیح 14 هکتار از فضا های بی دفاع شهری منطقه 19
افتتاح و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی در منطقه 17
نظارت دقیق بر ایمن‌سازی بوستان‌ها و اماکن عمومی منطقه ۲۲
بهسازی و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده در منطقه22
شستشو المان های ترافیکی معابر ناحیه دو منطقه۲۲
حضور بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان در رقابت های نشاط سالمندی در منطقه ۲۱
رفع خطر چاله‌های بزرگراهی در ۲۰ نقطه از بزرگراه شهید فهمیده
رقابت جذاب دانش آموزان مدرسه باغچه بان به مناسبت هفته سلامت
آماده سازی بوستان های جنگلی پهناورترین منطقه شهر
فضاهای خاکستری پل های سواره رو منطقه 2نورپردازی شد
۹ هزار متر طول خط کشی در معابر منطقه۲ اجرا شد
اجرای عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده و سرعتکاه در مقابل پایانه شهید فیاض بخش
ایجاد دسترسی محلی هرندی به مولوی اجرایی شد
کد خبر: 451357 | تاریخ : ۱۴۰۰/۷/۲۴ - 10:24
خرید از فروشگاه زنجیره‌ای امن تر است
عضو کمیسیون اقتصادی:

خرید از فروشگاه زنجیره‌ای امن تر است

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هر کشوری که در آنها بلوغ یافته‌اند و حیطه نفوذ خود را گسترانده‌اند، علاوه بر اشتغالزایی، یک اثر جنبی قابل توجه نیز از خود برجای گذاشته اند.

نوآوران آنلاین  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   این فروشگاه‌ها با عرضه انبوه کالا به مردم موجب تعدیل قیمت ها و بالانس بازارها می شوند، با توجه به اهمیت این بازیگران اقتصادی بخش خصوصی در این زمینه با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفتگو کردیم که می خوانید.

مزیت فروشگاه زنجیره‌ای بر کسی پوشیده نیست
غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه به نفت ما گفت: مزیت ها و فواید فروشگاه های زنجیره ای بر کسی پوشیده نیست، اما شاید یکی از عواملی که باعث شده است، رشد این شرکت ها در ایران، در حد و اندازه‌های اقتصاد ما مطلوب نباشد، برخی موانع فرهنگی باشد. وجود بقالی‌های سنتی در محلات و علاقه طیفی از جامعه به آنها، یکی از این مسائل است. همچنین شهروندان غالباً علاقه‌‎مند هستند که کالاهای مورد نیاز را از بورس آن کالا و محل تجمع فروشگاه‌های مرتبط با آن کالا خریداری کنند. مثلاً شخصی که قصد خرید لوازم خانگی در تهران را دارد، احتمالاً به امید قیمت مناسب، به بورس آن کالا در یکی از مناطق شهر، رجوع می کند. این شهروند با توجه به سنت خریدی که در وی نهادینه شده است، تلاش می کند با مراجعه به فروشگاه های مختلف، کشف قیمت کند.
نماینده حوزه انتخابیه آستارا در ادامه افزود: البته بنا بر تجربه شخصی و واقعیت‌های جامعه معمولاً اشخاص در این گونه مراجعات چندان به درستی راهنمایی نمی شوند و با مراجعه به فروشندگان مختلف، با انبوهی از اطلاعات متفاوت ضد و نقیض روبه‌رو می‌شوند. در نهایت هم ممکن است که کالایی را بخریم و به منزل ببریم که با مشخصات مورد ادعای فروشنده تطابق نداشته باشد و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، به دلیل اینکه اینگونه فروشگا‌ههای کوچک از شناسنامه و برند به نام و در خور توجه ای برخوردار نیستند، به هر حال معلوم نیست، که خرید ما از آنها چه سرنوشتی پیدا می کند. اما وضعیت فروشگاههای زنجیره ای فرق می‌کند.
عضو گروه دوستی ایران و گرجستان، با اشاره به محسنات فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: این فروشگاه ها به دلیل جایگاه حقوقی و برندی که دارا هستند و اهمیتی که برای بحث برندینگ و جایگاهشان در نزد نهادهای نظارتی و مردم قائل هستند، طبیعتاً رفتاری متفاوت از فروشگاه های بی نام و نشان و کمتر معتبر، دارند. این فروشگاه ها ناظر فنی دارند، ناظر استاندارد دارند (یعنی باید داشته باشند) بنابر این شهروند بر اساس مختصات ذهنی که در ذهن دارد، می‌داند که این فروشگاه، از ناظرین فنی و استاندارد برخوردار است و همچنین از سوی یک نهاد مشخص دولتی تحت نظارت است، بنابراین مثلاً نگران این موضوع نیست که روی یخچالی که می‌خرد، موتور تقلبی سوار شده باشد یا کالای فیک و غیراستاندارد در این فروشگاهها عرضه شود.

برندینگ در فروشگاه زنجیره‌ای
مشاور سابق وزرای سازندگی، بازرگانی و کشاورزی، ضمن تبیین بیشتر این مسئله بر اساس گفتمان سازی‌های اقتصادی، افزود: یکی از هنرمندان مرحوم تعریف می‌کرد که در خارج از کشور، شخصی به او گفت که شما مگر این پیراهن را ازفلان  فروشگاه زنجیره ای نخریده‌اید، پس چرا پیراهن شما چروک است، یعنی برند آن فروشگاه زنجیره‌ای چنان در ذهن و فرهنگ مردم آن کشور رسوخ کرده بود و از چنان اعتباری برخوردار بود که مخاطب وی به صورت پیشفرض می گفت که امکان ندارد این فروشگاه پیراهن چروک و بی‌کیفیت به شما فروخته باشد و از این مسئله اظهار تعجب میکرد و می گفت حتماً پیراهن اتو شده بدون عیب و ایراد عرضه می‌کند. خود بنده تجربه تحصیل در خارج از کشور را دارم و در دوره دانشجویی ترجیح ما این بود که به همراه خانواده از فروشگاه های زنجیره‌ای خرید کنیم، زیرا از جامعیت کافی برخوردار بود و از نظر کیفیت و قیمت، رضایت مشتری را جلب می کرد، فروشگاه های زنجیره ای هم در ایران باید به صورت گام به گام به این سمت حرکت کنند تا از طریق ابزار برندینگ و همچنین جلب اعتماد تدریجی مشتری ها در طول چند نسل مختلف، بتوانند به گزینه پیشفرض خانواده‌ها برای خرید تبدیل شوند.
این عضو برجسته مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصاد، ضمن تاکید بر لزوم حمایت‌های هدفمند از فروشگاه های زنجیره‌ای، گفت: اگر این فروشگاه ها بتوانند اعتماد سیستم بانکی را جلب کنند، از طریق اخذ تسهیلات قابل توجه، خواهند توانست فضاهای بزرگی را برای عرضه کالاهای خود در اختیار بگیرند. بسیار مهم است که فروشگاه های زنجیره‌ای کالای بسیار باکیفیت تهیه کنند و برای نمونه از عرضه لباس با کیفیت درجه سوم یا فروش لوازم خانگی چینی کم کیفیت اکیداً پرهیز کنند. این موضوع قطعاً در فرایند اعتماد سازی ملی موثر خواهد بود. دولت نیز باید با توجه به کارکرد مثبت فروشگاه های زنجیره‌ای در تعادل بخشی به بازار، حمایت‌های هوشمند، کارشناسی شده و هدفمندی در این خصوص، تخصیص دهد.
 سیاستگذاری های مناسب توام با نظارت و تلاش دولت برای رشد کمی همگام با رشد کیفی فروشگاههای زنجیره ای در نهایت باعث عرضه کالاهای ارزان‌تر، باکیفیت‌تر و به وفور به مردم خواهد شد. مسئله‌ای که هم به سود فروشگاه زنجیره‌ای است هم به نفع مردم است و همچنین نظارت دولت بر بازار را نیز تقویت می‌کند.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.