از مجموع شکایتهای رسیدگی شده ۵۴ هزار و ۶۹۳ فقره معادل ۴۰ درصد متخلف و ۷۱ هزار و ۸۷۴ فقره معادل ۵۲ درصد غیر متخلف شناخته شده اند و حدود ۱۱ هزار و ۳۹۸ فقره دیگر (معادل ۸ درصد) نیز در حال بررسی است.
از سوی دیگر ۹۲ درصد شکایتها مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گرفتند و ۸ درصد باقیمانده نیز به دلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.
۱۱۷ هزار و ۱۹۲ فقره ( معادل ۸۵ درصد) از شکایتهای دریافتی مربوط به کالا و ۲۰ هزار و ۷۷۳ فقره( معادل ۱۵ درصد) مربوط به خدمات است.
بیشترین گزارشها و شکایتهای دریافتی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، سبزی و پوشاک و در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت از تعمیرگاههای خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاورین املاک بوده است.
بر اساس نوع تخلف نیز همچنان گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.
همچنین بر اساس تدابیر انجام شده در ۹ ماهه امسال، از مجموع شکایتهای دریافتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، پنج هزار و ۸۷ فقره ( معادل ۳ درصد) از شکایتهای دریافتی با ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون و ۷۸ هزار ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.