بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 118279 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۵ - 19:15
خودروهای فرسوده شهرداری دیگر در تهران تردد نخواهد کرد

خودروهای فرسوده شهرداری دیگر در تهران تردد نخواهد کرد

شهردار تهران گفت: بکارگیری خودروهای فرسوده در شهرداری تهران ممنوع شده و آمایش و کنترل دوره‌ای بنزین، گازوئیل و جایگاه‌های سوخت تهران از سوی شرکت کنترل ترافیک هوای تهران انجام خواهد شد.

نوآوران آنلاین-

محمد علی نجفی شهردار تهران طی سخنانی در جلسه «شورای ترافیک» که با حضور مسئولان حوزه حمل و نقل و نقل و ترافیک، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهر تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات و برنامه‌های جدید شهرداری تهران به منظور مقابله با آلودگی هوا، اظهار کرد: هم اکنون موضوع آلودگی هوا خصوصاً در شهر تهران به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده است، به دنبال آن تقاضا برای کنترل آلودگی هوا نیز به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده به نحوی که تمام مقامات و مردم درخواست دارند تا برای مقابله با آلودگی هوا تدبیری اندیشیده شود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی شهرداری تهران، وزارت کشور، راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه‌های مسئول به برنامه‌های اجرایی برای کاهش آلودگی هوا،تصریح کرد: دولت در سال 90 مصوبه خوبی برای کاهش آلودگی هوا داشت و در سال 93 نیز این مصوبه در دولت تقویت شد، همچنین قانون هوای پاک نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما این مصوبات و قوانین به دلیل نبود منابع مالی، مدیریت ضعیف و یا عدم جدیت اجرایی نمی‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه "باید تصمیم بگیریم تا درباره مسئله آلودگی هوا جدی باشیم و مسائل را پیگیری کنیم"، گفت: ضروری است اقدامات لازم از سوی شهرداری تهران را پیگیری کرده و تعهدات سایر دستگاه‌ها در این زمینه را نیز از مجاری قانونی مطالبه کنیم تا انگیزه‌ای در مسئولان برای جدیت در موضوع مقابله با آلودگی هوا ایجاد شود.

نجفی از هماهنگی با دولت برای پیگیری تعهدات دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از حد نیاز به مصوبه داریم اما لازم است نسبت به اجرای درست این مصوبات اقدام کنیم.

وی با تاکید بر پیگیری موضوع موتور سیکلت‌های فرسوده و سرعت بخشیدن به گسترش موتور سیکلت‌های برقی در پایتخت، تاکید کرد: اگر همه اقدامات را به صورت جدی دنبال کنیم، از ابتدای سال 97 می‌توانیم تحولی در حوزه کاهش آلودگی هوای شهر شاهد باشیم.

بر اساس این گزارش در جریان جلسه شورای ترافیک شهر تهران پس از ارائه گزارش مسئولان بخش‌های مختلف ترافیکی پایتخت مقرر شد تا به کارگیری خودروهای فرسوده در شهرداری تهران ممنوع شده و آمایش و کنترل دوره‌ای بنزین، گازوئیل و جایگاه‌های سوخت تهران از سوی شرکت کنترل ترافیک هوای تهران صورت پذیرد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر سن تردد اتوبوس‌های شرکت واحد در صورت نصب فیلتر تا 12 سال تمدید می‌شود. علاوه بر این تمام خودروهای فعال در شهرداری تهران باید از نوع خودروهای دیزل فیلتر دار، گازسوز و یا خودروهای برقی باشند.

افزون بر این با موافقت وزارت کشور، اجرای معاینه فنی ویژه برای نخستین بار در شهر تهران آغاز می‌شود. بر این اساس در معاینه فنی ویژه دور بالای موتور تمام خودروها نیز مورد ارزیابی مراکز معاینه فنی قرار می‌گیرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.