بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 124271 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۸ - 20:26
چگونه باتری به باتری کنیم؟

چگونه باتری به باتری کنیم؟

فرقی نمی‌کند که شما مالک مرسدس‌بنز مشکی باشید یا ب‌ام‌و نقره‌ای یا پراید سفید! بالاخره یک روز سر می‌رسد که باتری‌ها بی‌جان می‌شوند و دار فانی را وداع می‌گویند.

نوآوران آنلاین-

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که ماشین را با پای خودش به مقصد برسانید، ولی صبح زود با چرخاندن سوئیچ استارت با یک صدای بی‌جان مواجه بشوید، به شکلی که حتی چراغ‌های پشت‌آمپر و ادوات برقی ماشین هم از کار افتاده‌اند.

توصیه‌ی ما به شما این است که در این شرایط بر اعصاب خود مسلط باشید، خرمای باتری از دست رفته را نوش جان نمایید و به سه روشی که در پیش رو دارید فکر کنید و یکی را انتخاب کنید.

روش اول

این راحت‌ترین روش است. تماس با امداد خودرو و درخواست تعویض باتری.

روش دوم

از پاور بانک‌ استفاده کنید. این وسیله‌ی پُرتابل را از قبل تهیه‌کنید و در صندوق قرار دهید.

روش سوم

باتری به باتری کنید.

انتخاب با خودتان است، اگر مثل یک مرد روش سوم را انتخاب کردید، آستین‌هایتان را بالا بزنید، یک خودرو با باتری سالم پیدا کنید، کابل باتری به باتری را که از قبل تهیه کرد‌ه‌اید از صندوق خارج کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

۱. خودروی امداد‌رسان را در کنار یا روبروی خودروی مشکل‌دار پارک کنید، به گونه‌ای که برای طول کابل کافی باشد.

۲. سوئیچ هر دو خودرو را ببندید و صندوق عقب یا کاپوت جلو را (بسته به محل قرارگیری باتری اتومبیل) باز کنید.

۳. قطب‌های باتری را شناسایی کنید، هر باتری دو قطب دارد و معمولا دو قطب + و – بر روی باتری درج شده است. در غیر اینصورت به ضخامت و رنگ کابل‌ها توجه کنید. کابل قرمز رنگ برای قطب + و کابل مشکی رنگی که به باتری متصل است، برای قطب – به کار می‌رود و معمولا ضخامت کابل مثبت از منفی بیشتر است.

۴. یک قسمت فلزی برای اتصال کابل منفی در خودروی مشکل‌دار مشخص کنید. این قسمت می‌‌تواند، پیشرانه یا یک قسمت فلزی ترجیحا بدون رنگ باشد.

۵. ابتدا یک سمت کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب + باتری دشارژ شده و سمت دیگر را به قطب + باتری سالم متصل کنید.

۶. کابل منفی مشکی رنگ را به قطب منفی باتری سالم متصل کنید.

۷. سمت دیگر کابل مشکی رنگ را مطابق دستور‌العمل زیر متصل کنید، دیده شده که اکثر افراد این کابل را به قطب – باتری دشارژ شده متصل می‌کنند، که احتمال خرابی ECU را به دنبال خواهد داشت. دقت کنید که با نصب برعکس کابل‌ها، ممکن است فاجعه به بار بیاید و باتری‌ها منفجر بشوند.

گیره‌ی کابل منفی در خودروی مشکل‌دار نباید به قطب منفی باتری خراب متصل بشود. محل نصب مناسب، بر روی قسمتی از بدنه‌ی فلزی یا موتور این ماشین است.

۸. اتصالات به درستی انجام شده، حالا خودروی سالم را استارت بزنید و بعد از دو دقیقه و بدون خارج کردن کابل‌ها، به خودروی دشارژ شده استارت بزنید.

نحوه‌ی اتصال کابل در بعضی از خودروهای جدید با باتری مخفی، تصویر متعلق به پورشه ماکان S است

اگر روشن شد

کابل مشکی را از اتصال بدنه‌ی خودروی معیوب خارج کنید.

سمت دیگر کابل مشکی را از خودروی سالم باز کنید.

اتصال کابل قرمز را از خودروی سالم خارج کنید.

اتصال کابل قرمز را از خودروی معیوب خارج کنید.

اگر مدت مدیدی از روشن کردن خودرو می‌گذرد، احتمالا باتری سالم است و فقط دشارژ شده است که با طی مسافتی در حدود نیم ساعت شارژ می‌شود، در غیر این‌صورت باتری ایراد دارد و باید تعویض شود.

اگر روشن نشد

مقداری صبر کنید و مرحله‌ی هشتم را دوباره اجرا کنید. اگر باز هم روشن نشد، احتمالا سیم‌کشی و یا آلترناتور خودرو مشکل دارد.

 
 
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.