بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 125019 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - 20:03
عضو شورای شهر بابل مانند اروپایی ها رفت و آمد می کند+ عکس

عضو شورای شهر بابل مانند اروپایی ها رفت و آمد می کند+ عکس

به تازگی تصویری از دوچرخه سواری عضو شورای شهر بابل در فضای مجازی منتشر شد. این عکس که در مدت زمانی کوتاه جواد بیژنی را از داخل و خارج کشور با موجی از تشویق و همراهی رو به کرد، شاید سرآغازی باشد برای پیوستن سایر اعضای شورای شهر بابل به کمپین سه شنبه های بدون خودرو. کسی چه می داند شاید همین عکس، اعضای شورای شهر سایر شهرها را هم ترغیب کند تا به جای نشستن روی صندلی های مترو و ژست حمایت از هوای پاک، پا به رکاب شوند.

نوآوران آنلاین

 در همین رابطه، جواد بیژنی عضو شورای شهر بابل  با اشاره به تجربه دوچرخه سواری خود پیش از ورود به شورای شهر می گوید: «به طور معمول، ترددهای روزانه ام را با دوچرخه انجام می دادم. از زمانی که از سوی مردم به عنوان عضو شورا انتخاب شدم مایل بودم تا به صورت رسمی به کمپین سه شنبه های بدون خودرو به عنوان یک پویش مردمی بپیوندم.»

سه شنبه ها روز ملاقات مردمی شهروندان با اعضای شورای شهر است و تقارن آن با سه شنبه های بدون خودرو کار را کمی دشوار کرد: «برای اینکه با کت و شلوار سوار دوچرخه شوم و به شورا بروم کمی مردد بودم. در نهایت، تصمیم گرفتم بدون توجه به حواشی سوار دوچرخه شوم و به جلسه ملاقات مردمی بروم. »

پس از انتشار عکس در صفحه مجازی بیژنی، تصویر به سرعت در گروه های مختلف کار شد و اتفاقاً طی چند روز گذشته از داخل و خارج کشور موج حمایت مردم از طریق فضای مجازی و تلفن روانه این عضو شورا شد: «واکنش مردم به این موضوع در روزهای اخیر آن قدر خوب بوده است که می ترسم اگر در رروزهای معمول، غیر از سه شنبه از خودروی شخصی استفاده کنم و مردم عکس بگیرند، چگونه باید به این موضوع واکنش نشان دهم. البته، از طرف دیگر، بازخوردهای مردمی موجب شد تا از این پس اگر بحث تعجیل نباشد به طور کلی از دوچرخه برای تردد استفاده کنم و سایر اعضای شورای شهر را هم به این پویش دعوت کنم.»

بیژنی در ادامه به صبغه دوچرخه سواری در بابل اشاره می کند و می گوید تا همین چند سال پیش بیشتر ترددهای مردم با دوچرخه انجام می شد: «امروز تا صحبت از دوچرخه سواری می شود، اغلب گلایه می کنند که زمینه برای این کار فراهم نیست و در این شرایط دوچرخه سواری اصلاً خطرناک است. اما به اعتقاد من اگر صبر کنیم تا همه چیز به شرایط ایده آل برسد، هیچ وقت این اتفاق نمی افتد.»

وی چاره مشکل ترافیک بسیاری از شهرهای کوچک مانند شهرهای شمالی که رد پایی از آلودگی هوا در آن ها نیست را استفاده از دوچرخه می داند و تاکید می کند: تلاش ما این است تا در یک فضای مفرح مردم را به دوچرخه سواری تشویق کنیم. در همین رابطه هر جمعه از پیرمردهای شهر دعوت می کنیم تا با دوچرخه های 128 قدیمی مسافت مشخصی را طی کنند و در نهایت شهرداری به قید قرعه به یکی از شرکت کنندگان دوچرخه اهدا می کند. در هر صورت، در شرایط فعلی ترافیک، تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بهترین راه حل موجود است و امیدوارم در آینده با حمایت مسئولان به وضعیت امیدوار کننده ای برسیم.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.