بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 126092 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - 15:33
تاسف برانگيزترين تصميم وزارت صنعت، معدن و تجارت
تعرفه ورود خودروهای هیبریدی 1000 برابر افزایش یافت

تاسف برانگيزترين تصميم وزارت صنعت، معدن و تجارت

رویکرد وزارت صنعت و معدن و تجارت ونهادهای ذیربط در اعمال تعرفه های جدید ، جای بحث و تجدید نطر دارد.

نوآوران آنلاین- احمد رضا نيك كار اصفهاني نوشت: قدرت پیش بینی بر اساس درک نیازها از مولفه های اصلی مدیریت در هر سیستم سرمایه گذاری است ، در دوران تصدی پست مدیریت شرکت آتیه صبا ، یکی از دغدغه های اصلی حوزه مدیریت نیاز سنجی و الویت گذاری در خواسته های اصلی جامعه بود و رسالت توجه به این خواسته ها بصورت یک رویکرد استراتژیک مورد توجه قرار می گرفت .

در آن مقطع که هنوز هیچ شرکت و نهادی ،(حتی نماینده های فروش و خدمات) فعال در حوزه واردات خودرو، به ضرورت واردات خودروهای هیبرید توجهی نداشت . شرکت آتیه صبا بعنوان اولین شرکت پیشرو اقدام به عقد قرارداد با یکی از برجسته ترین شرکتهای تولید کننده خودروهای هیبرید نمود و بر اساس توافقنامه منعقده با شرکت TMC نماینده اصلی کمپانی تویوتا در اروپا ، اقدام به واردات پر فروش ترین و پر طرفدارترین خودروی هیبریدی جهان نمود. این خودروها با بیشترین امکانات ممکن (آپشن) سفارش داده شد و بر پایه توافقنامه ، مققر شده بود تا در سه فاز و سه مرحله بصورت 200 دستگاه در فاز اول ، 3000 دستگاه در فاز دوم و اخذ نمایندگی برای شرکت آتیه صبا و صندوق بازنشستگی و در فاز نهایی به تعداد 14000 دستگاه و برای کاربرد در حمل و نقل عمومی تهران و شهرهای بزرگ وارد کشور شود.
 
این توافق که در بهترین شرایط تجاری قرارداشت و ضمن تسهیل تنفس مردم تهران و شهرهای بزرگ ، می توانست درآمد پایداری را برای صندوق بازنشستگی رقم بزند ، متاسفانه در دوره سرپرستی موقت بعد از خروج اینجانب از این شرکت ، مورد توجه واقع نشد و حتی با کج سلیقگی مورد بی مهری قرار گرفت و در انتها خودروهای فاز اول بدون کارشناسی و دوراندیشی ، به یک واسطه واگذار شد تا فقط تبدیل به نقدینگی شود. این درحالی است که قیمت همین خودروها با توجه به تعرفه های جدید و شرایط امکانات خودروهای وارد شده ، حداکثر 60درصد بالاتر از هزینه خریداری آنها می باشد.
 
مسلم است رویکرد وزارت صنعت و معدن و تجارت ونهادهای ذیربط در اعمال تعرفه های جدید ، جای بحث و تجدید نطر دارد ، اما نکته مهم عدم درک موقعیت و پیش بینی و نیز نبود نگاه کلان نگر در مجموعه مدیریتی امروز آتیه صبا است ،  متاسفانه این نوع نگاه به نهادهای بالاتر تصمیم گیری نیز تسری یافته واغلب مدیران این رویکرد، روزمرگی و بروکراسی دست وپاگیر فراگیر را به تعریف افقهای روشن برای نهادها و موسسات و البته کشور خود ترجیح می دهند.
 
تاسف برانگيزترين تصميم وزارت صنعت، معدن و تجارت
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.