بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 127449 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - 22:35
طرح جدید ترافیک هنوز تایید نشده است

طرح جدید ترافیک هنوز تایید نشده است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: طرح جدید ترافیک به دنبال مدیریت زمان سفرهای درون شهری است و در تصویب آن مسائل محیط زیستی و ترافیکی را در نظر می گیریم.

نوآوران آنلاین-

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در آخرین جلسه این کمیسیون که در خصوص بازنگری طرح جدید ترافیک شهر تهران اختصاص داشت گفته بود با سخنان کسانی که می گویند دسترسی به حمل و نقل عمومی میسر نیست و لذا نباید طرح ترافیک جدید را اجرا کرد مخالف است و آن را کم لطفی می داند چرا که توزیع دستگاه های اتوبوس در تهران منطقی است.

این سخنان او با واکنش اتوبوس سواران تهرانی که در محدوده غرب تهران با کمبود اتوبوس مواجه بودند، رو به رو شد.

زهرا صدراعظم نوری  در واکنش به این انتقادات گفت: به اعتقاد من در سطح شهر تهران تعداد قابل توجهی ایستگاه اتوبوس وجود دارد اما در خصوص اینکه تعداد اتوبوس ها کافی است صحبتی نکردم اما مترو در همه نقاط شهر تهران گسترده نشده و در حال توسعه است.

وی در خصوص اینکه هنوز حمل و نقل عمومی شهر تهران نیاز مسافران را برطرف نمی کند، گفت: شهروندان باید بتوانند حمل و نقل عمومی در دسترسی داشته باشند و بتوانند با ۵ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی به اولین ایستگاه اتوبوس یا مترو برسند.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای کاهش سرفاصله قطارهای مترو گفت: اولویت ما ارتقا سطح کیفی حمل و نقل عمومی است.

وی همچنین از شهروندان غرب تهران و رسانه ها خواست کمبودها را در حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص نبود ایستگاه اتوبوس منعکس کنند تا شورا به طور ویژه این موضوعات ر ا پیگیری کند.

ما هم از حمل و نقل  عمومی استفاده می کنیم

وی تاکید کرد: اعضای شورا نیز قبل از آنکه به شورا بیایند از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند و خود من با تاکسی و اتوبوس در سطح شهر تردد می کردم.

وی ادامه داد: البته به خاطر اینکه تمامی ایستگاه های مترو پله برقی ندارد امکان استفاده از مترو را نداشتم که امیدوارم پله برقی تمامی ایستگاه های مترو راه اندازی شود.

وی در خصوص جزییات جلسه کمیسیون سلامت با معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: در این جلسه اعلام شد که ۶۰  درصد سفرهای داخل محدوده طرح ترافیک کاری و آموزشی است و ۴۰ درصد غیرکاری است که باید این ۴۰ درصد را مدیریت کرد تا از زمان پیک ترافیک حذف شود و به ساعاتی غیر از ساعات ۸ صبح و ۴ بعدازظهر منتقل شود.

وی یکی از ابزارهای مدیریت زمان سفر در طرح جدید را کاهش نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعات میانی روز عنوان کرد و گفت: در طرح ترافیک سالیانه این ظرفیت به طور دائمی به یک تعداد افرادی داده می شد که ممکن بود به طور عادلانه از این طرح برخوردار نشده بودند و یا در تمام روزها نیازی به ورود به طرح ترافیک نداشتند بنابراین اینکه این آرم ها از اختیار عده ای خاص بیرون بیاید و در اختیار همه قرار بگیرد به عدالت نزدیک است.

وی در پاسخ به این پرسش که تخفیف هایی که برای گروه های ویژه در نظر گرفته شده عملا از توان پرداخت این گروه ها خارج است گفت: هنوز هیچ پیشنهادی از سوی شهرداری در شورا بررسی نشده تمامی پیشنهادها قرار است به شورا ارائه شود و ما آن را چکش کاری می کنیم و آنچه به مصلحت محیط زیست و ترافیک شهر تهران است را در تصمیم گیری ها در نظر می گیریم هنوز هیچ عدد و رقمی اعلام نشده که بخواهیم در خصوص آن صحبت کنیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.