بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 138964 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - 20:26
مخالفت جدی شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو

مخالفت جدی شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو

رئیس شورای رقابت از مخالفت با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: وزارت صنعت در تعیین تعرفه‌ها، مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه ها بود.

نوآوران آنلاین-

رضا شیوا گفت: همانطور که بارها گفته ایم، شورای رقابت در موضوع خودروهای واردتی ورود نمی کند، اما به نظر ما بالا رفتن تعرفه ها باعث کم شدن رقابت می شود. وی افزود: سال های گذشته نیز همین اتفاق افتاد و ما تلاش کردیم تا تعرفه ها را کم کنیم اما متاسفانه دوباره امسال دولت تصمیم گرفت تا تعرفه ها را افزایش دهد که این مسئله موجب کاهش فضای رقابت درصنعت خودروسازی داخلی می شود.

شیوا در توضیح این موضوع گفت: وقتی تعرفه خودروهای وارداتی افزایش می یابد، فضایی انحصاری و غیررقابتی برای خودروسازان داخلی ایجاد می شود و در چنین فضایی، کیفیت خودروهای داخلی ارتقاء نمی یابد و دیگر مسائلی همچون خلاقیت، نوآوری و رقابت وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای رقابت افزود: بالا رفتن تعرفه ها شاید درآمدی را عاید دولت کند اما درکل به نفع اقتصاد کشور نیست.

شیوا در پاسخ به سئوالی در خصوص به وجود آمدن بازار انحصاری برای خودروهای بالای ۴۰ هزار دلاری موجود در کشور، پس ازممنوع شدن واردات این خودروها و واکنش شورای رقابت به این انحصار گفت: شاید ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار باعث افزایش قیمت این خودروها که قبلا وارد کشور شده اند بشود، اما چون در همین سطح قیمت، باز هم چندین رقیب وجود دارد، شورای رقابت ورود نخواهد کرد.

شیوا تعیین تعرفه و آیین نامه واردات خودرو را از وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: تنها کاری که شورای رقابت در این خصوص انجام داد، این بود که ممنوع بودن واردات خودرو از جانب وارد کنندگان سنتی را در آیین نامه جدید حذف کردیم، تا از انحصاری که برای نمایندگان رسمی در واردات خودرو به وجود آمده بود جلوگیری کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعیین تعرفه ها مشورتی با شورای رقابت نداشت و تنها توصیه ما افزایش نیافتن تعرفه ها بود که آن هم کسی گوش نکرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.