بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 139519 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - 19:11
5400 نقطه حادثه خیز در جاده های ایران

5400 نقطه حادثه خیز در جاده های ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بیش از 60 درصد استانداردهای روز خودروسازی دنیا در تولیدات داخلی رعایت نمی شود و هنوز 5400 نقطه حادثه خیز اصلاح نشده در جاده های کشور داریم.

نوآوران آنلاین-سردار تقی مهری روز شنبه در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در حدود 120 استاندارد روز دنیا در حوزه خودروسازی وجود دارد که فقط 51 استاندارد آن در خودروسازی های ایران رعایت می شود و در برخی خودروسازی های کشور فقط 40 استاندارد رعایت می شود.
وی گفت: برخی استانداردها مانند ترمز ABS یا دو کیسه هوا در برخی خودروسازی های رعایت می شود، ولی مثلا الزام چهار کیسه هوا یعنی دو کیسه هوا برای سرنشینان عقب هنوز در خودروهای داخلی اجرا نمی شود.
مهری افزود: بیش از 8 هزار نقطه حادثه خیر در کشور شناسایی شده بود که در سال های اخیر سه هزار مورد آن بر طرف شد، اما هنوز حدود 5400 نقطه حادثه خیر جاده ای یعنی نقاطی که حداقل دو بار در آنها حادثه تصادف منجر به فوت رخ داده وجود دارد، که اصلاح نشده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اضافه کرد: سال 84 حدود هفت میلیون و 500 هزار خودرو در کشور داشتیم اما امروز حدود 20 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است، چهار میلیون موتورسیکلت سال 84 نیز به 11.5 میلیون موتورسیکلت افزایش یافته است، تعداد وسایل نقلیه در این مدت به شدت افزایش یافته اما فرهنگ رانندگی مردم بهتر نشده است.
وی گفت: البته تعداد مرگ های ناشی از تصادفات از حدود 27 هزار مورد به 16 هزار مورد کاهش یافته است اما هنوز هم زیاد است و سالانه 333 هزار نفر در این حوادث مصدوم و معلول می شوند یعنی روزانه 43 مرگ و 910 مصدوم در حوادث رانندگی داریم که از بسیاری از کشورهای دنیا بالاتر است.
مهری اضافه کرد: 73درصد جان باختگان این حوادث در خارج از شهرها جان خود را از دست می دهند و 27 درصد درون شهرها و از بین فوت شدگان شهرها نیز 80 درصد عابر پیاده یا موتورسوار هستند و در کل حوادث رانندگی کشور نیز 24 درصد کل فوتی ها موتورسوار و 20 درصد عابر پیاده هستند و در مجموع 30 درصد علت تصادفات رانندگی، موتورسواران هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: حدود 50 درصد کسانی که در کشور بر اثر حوادث جان خود را از دست می دهند، بر اثر تصادف رانندگی جان می بازند و 50 درصد دیگر جان باختگان حوادث در سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان، نزاع و خودکشی است. 
وی ادامه داد: در دنیا سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در حوادث رانندگی می میرند و 55 میلیون نفر مصدوم می شوند و ایران از این نظر با توجه به نسبت جمعیتی و در مقایسه با سایر حوادث مقام اول را داراست.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.