بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 150345 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۳ - 20:14
مجلس به دنبال راهی برای کاهش واردات خودرو

مجلس به دنبال راهی برای کاهش واردات خودرو

هفته گذشته رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حالی از ارائه طرح دوفوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی به هیات رئیسه مجلس خبر داد که رئیس سازمان توسعه تجارت دیروز در لفافه عنوان کرد که تعیین سود بازرگانی خودرو در اختیار دولت قرار دارد نه مجلس.

نوآوران آنلاین-

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت دیروز در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی مشترک ایران و بلاروس در جمع خبرنگاران با تاکید بر استفاده از نظام تعرفه‌ای به‌منظور کنترل واردات و حمایت از تولید داخل، از ابلاغ تعرفه‌های جدید خبر داد. وی همچنین در ادامه اظهار داشته که «تعیین حقوق پایه گمرک از اختیارات مجلس شورای اسلامی است و در طی سال‌های گذشته این میزان ۵ درصد تعیین شده است اما تعیین سود بازرگانی از اختیارات دولت است و نیاز نیست که لیست کالاهای مشابه به مجلس ارائه شود.»  به گزارش دنیای اقتصاد، همان‌طور که رئیس سازمان توسعه تجارت بر آن تاکید دارد حقوق پایه گمرک یا همان حقوق ورودی کالاها که هم‌اکنون ۵ درصد تعیین شده از جمله اختیارات مجلس است حال آنکه تعیین سود بازرگانی یا همان تعرفه با دولت است.

حال در شرایطی که عنوان می‌شود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار است طرح دوفوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی را به هیات رئیسه مجلس ارائه کند، این سوال مطرح می‌شود که نمایندگان مجلس با توجه به اختیارات دولت در تعیین تعرفه، با چه توجیهی خواستار تغییر تعرفه آن هم با طرح دوفوریتی در صحن علنی مجلس هستند؟ در این زمینه محمد علی پور مختارعضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان می‌کند که انتقادها بیش از آنچه به تعرفه واردات باشد به رانتی است که در این زمینه شکل می‌گیرد. وی تاکید دارد که هرچند طبق مصوبه مجلس تعرفه واردات باید به‌طور پلکانی کاهش یابد اما دولت برخلاف مقررات موجود نسبت به افزایش تعرفه اقدام کرده است. پورمختار همچنین در پاسخ به این سوال که مجلس از چه مسیری قرار است نسبت به تغییر تعرفه واردات خودرو اقدام کند، می‌گوید: رانت تعرفه کنونی می‌تواند موضوع ورود مجلس به تغییر تعرفه‌ای واردات خودرو باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.