بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 151184 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۷ - 20:16
۳۶هزار تومان، حداکثر مبلغ پرداختی برای ورود به محدوده

۳۶هزار تومان، حداکثر مبلغ پرداختی برای ورود به محدوده

مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک جدید گفت: برای افرادی که پیش از این برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودرویشان را کنترل نکنند، این قیمت حدود چهار الی چهار و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند.

نوآوران آنلاین-

علی پیرحسینلو، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در رابطه با ابهامات موجود در خصوص افزایش قیمت برای ورود به طرح ترافیک گفت: اینکه قیمت برای افراد دارای مجوز روزانه افزایش و برای کسانی که مجوزهای ثابت دارند، کاهش یافته است را به صراحت تکذیب می‌کنم، آنچه کاهش یافته، سهم خودروهای دولتی، ارگانی و سهمیه میزان خودروهای مجاز برای ورود به طرح است که حداقل ۴۰ درصد کاهش یافته است، اما میزان سهم مجاز عموم مردم برای ورود به طرح ۱۰۰ درصد شده، یعنی دو برابر افزایش پیدا کرده است.

 وی در خصوص قیمت تصریح کرد: درباره قیمت هم کاملا برعکس است، یعنی نه تنها قیمت افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش نیز یافته است. برای افرادی که پیش از این برای ورود به طرح سهمیه داشتند، هزینه ورود به محدوده و تردد در طرح افزایش یافته و اگر رفتار ترافیکی و آلایندگی خودرویشان را کنترل نکنند، این قیمت حدود چهار الی چهار و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه خودروهای سهمیه‌ای و دولتی در حال حاضر به صورت رایگان وارد می‌شوند یا آنکه باید تا هشت هزار تومان برای ورود به طرح پرداخت کنند، افزود: اما در شرایط جدید بسته به میزان تردد در دوران اوج یا غیراوج ترافیک و همچنین میزان آلایندگی خودروها قیمت ورود به طرح تا ۳۶ هزار تومان افزایش می‌یابد، لذا در کل می‌توان گفت، برای دولتی‌ها و سهمیه‌ای‌ها با افزایش و برای مردم عادی با کاهش قیمت روبه‌رو هستیم.

پیرحسینلو ادامه داد: در حال حاضر مردم عادی برای خرید روزانه باید ۴۰ هزار تومان پرداخت کنند، ولی در طرح جدید به فرض آنکه در صبح یا عصر تردد کنند و معاینه فنی هم نداشته باشند، قیمت حداکثر ۳۶ هزار تومان خواهد بود. دغدغه اول ما در شهرداری این بود که قیمت برای دولتی‌ها و مردم عادی هیچ تفاوتی نکند. در حقیقت اصل طرح ترافیک جدید برابر بودن شرایط برای همه افراد است. اینکه نظام عادلانه‌تر بوده و رانت و تبعیض وجود نداشته باشد.

مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال یک نظام عادلانه است، افزود: در مذاکرات و بحث‌هایی که شهرداری با پلیس و سایر نهادهای ذی‌ربط انجام داد این امر همواره خط قرمز شهرداری بود و از این خط قرمز عدول نشده و نخواهد شد. نحوه پرداخت و محاسبه قیمت٬ فرمول‌ها و متغیرها باید برای همه برابر باشد، این چیزی نیست که تغییر کرده باشد یا در آینده بخواهد تغییر کند، اما اینکه هر کس چطور اجازه ورود بگیرد، سقف چطور کنترل شود نسبت‌ها چطور تقسیم شوند همه مواردی است که در بخش‌های کارشناسی کار تعیین می‌شود.

او در خصوص زمان ارائه طرح در شورای شهر افزود: اکنون در مرحله نهایی تصویب طرح در شورا هستیم، کمیسیون‌های مربوطه نظراتشان را داده‌اند و نکات اصلاحی بعضا خوبی وجود دارد. فضای عمومی شورا نسبت به طرح مثبت بوده و طرح روز یکشنبه در دستور کار شورا قرار می‌گیرد و اگر نوبت به طرح رسید، بررسی آن آغاز خواهد شد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.