بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 153900 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - 21:50
 ۱۰هزار و ۵۰۰تاکسی در نوبت نوسازی

۱۰هزار و ۵۰۰تاکسی در نوبت نوسازی

به گفته معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران ۱۰هزار و ۵۰۰تاکسی در پایتخت باید نوسازی شود که به رانندگان آن‌ها وام با سود ۱۶درصد تعلق می‌گیرد.

نوآوران آنلاین-

مهدی ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت تاکسی در شهر تهران تکمیل است، به خبرنگاراقتصاد آنلاین گفت: 80هزار تاکسی در سطح شهر تهران داریم که باید آن‌ها را نوسازی کرده و با خودروهای هیبریدی و نو جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: 14هزار خودرو مشمول نوسازی هستند که از این میان 10هزار و 500هزار تاکسی در سایت نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 4هزار و 300نفر نیز ماشین‌های خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته ابراهیمی 90هزار تاکسی فرسوده درکل کشور وجود دارد که قرار است با کمک دولت و تسهیلاتی که می‌دهد به مرور همه آن‌ها نوسازی شود.

وی در توضیح شرایط نوسازی تاکسی‌ها گفت: خودروهای پژو و سمند برای نوسازی به تاکسی‌داران داده می‌شود. آن‌ها می‌توانند برای خرید ماشین 20میلیون تومان وام با سود 16درصد بگیردند که البته بنظر ما بسیار بالا است. 5 و نیم میلیون تومان هم هزینه اسقاط خودروی خود را می‌گیرند و شش و نیم میلیون تومان خود آن‌ها باید روی پول ماشین بگذارند.

ابراهیمی اضافه کرد: البته خودروی «آریو» از شرکت سایپا هم در بین گزینه‌های اتومبیل برای تاکسی‌داران هست که مقداری گران‌تر است. در گذشته سود بانک برای تاکسی‌داران 4و 7درصد بود اما حالا خیلی بیشتر شده است. تاکسی‌دار تا بیاید قسط‌های ماشینش را بدهد باز باید هزینه برای نوسازی دوباره کند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: 1200تاکسیران در نوبت گرفتن ماشین‌هایشان هستند، اگر خودروساز پیش فاکتور را بدهد همراه با 200پیکان موجود در ناوگان تاکسیرانی تا قبل از عید، تاکسی‌ها نوسازی می‌شود.

وی همچنین از نوسازی ون‌های تاکسیرانی خبر داد و گفت: بسیاری از ون‌هایی که در ناوگان تاکسیرانی هستند به سن فرسودگی رسیدند برنامه داریم تا با کمک دولت و تسهیلات خودروسازان کیفیت ون‌ها را افزایش دهیم.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین قرار است ما به تفاوت خودروهای هیبریدی و یا دوگانه‌سوز در مقایسه با خودروهای معمولی به مالکان آن‌ها بازگردانده شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی همچنین درباره نحوه ورود تاکسی‌ها به طرح ترافیک جدید اضافه کرد: همه تاکسی‌ها نیاز نیست که وارد طرح شوند اما برای آن‌هایی که می‌شوند معافیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا مبالغ طرح ترافیک را پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه با طرح ترافیک جدید تاکسی‌های فعلی جوابگوی شهروندان خواهند بود و نیاز به زیاد کردن تاکسی نیست، ادامه داد: فکر نمی‌کنم به تاکسی جدید در شهر تهران نیاز داشته باشیم اما قرار است ایستگاه‌های تاکسی را ساماندهی کنیم، برای مثال از دم ایستگاه مترو تا درون محلات طوری برنامه‌ریزی کنیم که حتما تاکسی برای شهروندان وجود داشته باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.