بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
رقابت نابرابر شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب
کد خبر: 154555 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - 19:03
عوامل ترس مسافران در پرواز

عوامل ترس مسافران در پرواز

ترس یکی از روش‌های دفاعی انسان برای آماده بودن در مقابل حملات دشمن است. انسان با درک یک موقعیت به عنوان تهدید، از لحاظ روحی و جسمی خود را برای رویارویی با آن آماده می‌کند. در بیشتر موارد همین حس متداول می‌تواند ناجی بشر برای گریختن از موقعیتی خطرناک به حساب بیاید؛ اما جایی که دسترسی به راه فرار محدود باشد، تنها می‌تواند موجب افزایش ضربان قلب و تنگی نفس شود.

نوآوران آنلاین-

پرواز به ذات خودش، موقعیتی خطرناک برای هر انسانی محسوب میشود که توانایی و لوازم پرواز را در طبیعت خود ندارد. پس طبیعی است اگر در نخستین تجربه پرواز کمی نگران باشید. برای حفظ ایمنی فقط میتوانید خود را با کمربند ایمنی به صندلی ببندید و امیدوار باشید در مقصد آن را به سلامت باز خواهید کرد. این امیدواری زمانی تبدیل به اطمینان و آرامش خواهد شد که همراه با دانش مختصری از اصول اولیه پرواز باشد. در این صورت با نخستین لرزش هواپیما، تصاویر وحشتناک سقوط هواپیما که در فیلمها دیدهاید، جلوی چشمانتان نقش نمیبندند.

در ادامه به چهار مورد از رایجترین مواردی که باعث به وجود آمدن دلهره در مسافران میشود، اشاره میکنیم.

تکانهای هواپیما

اگر بخواهیم نگاهی به آمار و سوابق سوانح هوایی بیندازیم، خواهیم دید تقریبا هیچ هواپیمایی بر اثر تکانهای ناشی از عبور از مناطق پرتلاطم جوی سقوط نکرده است. در زمان کاهش ارتفاع، به این دلیل که هواپیما باید مسیر مشخصی را برای تقرب به باند فرود بپیماید و در این مسیر میتواند وارد توده هوای ناپایدار بشود؛ در نتیجه در برخی اوقات تکانها و لرزشها طبیعی به نظر میرسد.

چراغ کمربند

در شرایط عادی، این چراغ زمانی روشن میشود که هواپیما برای استارت و شروع پرواز آماده است و تا وقتی روشن باقی میماند که هواپیما در مسیر هوایی تعیین شده قرار گرفته و خلبانان از ادامه بدون خطر پرواز مطمئن شوند. هنگام ورود به یک جو ناپایدار و حتی قبل از آن، خلبان پرواز با روشن کردن چراغ کمربندها، به خدمه پرواز و مسافران این هشدار را میدهد که بهتر است با قرارگیری در صندلی خود و بسته نگهداشتن کمربند از صدمات احتمالی ناشی از تکانهای هواپیما جلوگیری کنند.

رفت و آمد در کابین

خدمه پرواز، مسئول آرامش بخشیدن به مسافران و ضامن حفظ سلامت آنها از زمان شروع پرواز تا رسیدن به مقصد هستند. هر یک از این افراد موقعیت قرارگیری و وظایف مشخصی دارند. در طول پرواز ممکن است به دلایل کاملا طبیعی و با هدف ایمنی پرواز، جابهجاییهای زیاد این افراد باعث نگرانی برای برخی مسافران شود. بدیهی است در صورت بروز هرگونه خطر، حتی خدمه پرواز نیز ملزم به نشستن روی صندلی خود و بستن کمربند هستند.

قطع و وصل شدن چراغهای کابین

شاید این سوال برای افرادی که جزو مسافران کثیرالسفر محسوب میشوند، مطرح شده باشد که چرا قبل از شروع پرواز و روی زمین چراغهای داخل کابین برای چند صدم ثانیه قطع و مجدد وصل میشود. اگر تابهحال با چنین اتفاقی مواجه شدهاید، باید بگویم که باز هم جای نگرانی نیست. هواپیما روی زمین برای تأمین نیروی برق مورد نیاز سیستمهای الکتریکی خود، از مولدهای زمینی برق استفاده میکند. هنگامی که موتور کمکی یا موتورهای اصلی به مدار وارد میشود، برای مدت بسیار کوتاهی موجب قطع نور داخل کابین مسافران شده سپس به کار خود ادامه میدهند که اتفاقی کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.